gardeshban.ir

در این مطلب قصد داریم روش تهیه لازانیای سیب‌زمینی را به شما عزیزان آموزش دهیم.
کد خبر: ۳۱۵۲۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹-1399 July 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
پارمسان یکی از پنیر‌های ایتالیایی معروف است. یک کیلوگرم از پنیر پارمسان از ۲۲ تا ۲۴ کیلوگرم شیر تازه گاو تهیه شده و سرشار از پروتئین، کلسیم و فسفر است. جالب است بدانید که پروتئین موجود در پنیر پارمسان از پروتئین موجود در گوشت قرمز بیشتر است و در عین حال هضم آن بسیار آسان‌تر است. برای درست شده این پنیر باید حداقل ۸ ماه صبر کرد و نهایت زمان مورد انتظار هم ۴ سال است. طبیعی است که هرچقدر پارمسان قدیمی‌تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

یکی از مهمترین کاربرد‌های پنیر پارمسان برای تهیه نان سیر و سالاد سزار است. هرچند برای انواع غذا‌های ایرانی و فرنگی مانند برنج، اسپاگتی، سوپ، سوس و سوفله به عنوان طعم‌دهنده می‌توان از پنیر پارمسان بهره برد. ما در این رسپی می‌خواهیم با پنیر پارمزان یک لازانیای جدید و بدون خمیر درست کنیم. در واقع در این روش، ما به جای خمیر لازانیا از پنیر استفاده می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه لازانیای سیب‌زمینی با پنیر پارمسان

روغن زیتون به مقدار لازم
سیب‌زمینی دو عدد
پیاز یک عدد
سیر یک حبه
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پوره گوجه فرنگی دو پیمانه
اسفناج ۲۵۰ گرم
پنیر موزارلا  ۱۵۰ گرم
پنیر پارمسان  ۱۰۰ گرم
جعفری تازه به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه لازانیای سیب‌زمینی با پنیر پارمسان

مقداری روغن زیتون داخل ظرف سرامیکی مخصوص فر می‌ریزیم و با فرچه آن را کف ظرف پخش می‌کنیم و مقداری نمک کف ظرف می‌پاشیم. دو عدد سیب‌زمینی را حلقه حلقه می‌کنیم و حلقه‌ها را کف ظرف می‌چینیم.


در ماهیتابه مقداری روغن می‌ریزیم. پیاز را نگینی خرد کرده به همراه سیر خرد شده داخل ماهیتابه تفت می‌دهیم و روی آن فلفل و نمک می‌پاشیم. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده، تفت می‌دهیم تا رنگ آن عوض شود و پوره گوجه فرنگی را روی آن می‌ریزیم و هم می‌زنیم.


مخلوط گوشت و گوجه فرنگی را داخل ظرف روی سیب‌زمینی‌ها می‌ریزیم. برگ‌های اسفناج را یکی یکی روی گوشت‌ها می‌چینیم و روی آن‌ها پنیر موزارلای اسلایس شده را قرار می‌دهیم.

یک لایه پودر پنیر پارمزان اضافه می‌کنیم. در یک مرحله دیگر دوباره سیب‌زمینی، گوشت، اسفناج، پنیر موزارلا و پنیر پارمزان را روی هم اضافه می‌کنیم. سپس ظرف را به مدت ۲۰ دقیقه در درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم.

لازانیای پنیر و سیب‌زمینی شما آماده است. با مقداری فلفل سیاه و چند برگ ریحان آن را تزیین و نوش جان کنید!
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار