gardeshban.ir

بدون شک یکی از جذاب ترین و پر گردشگر ترین مقاصد جهان دبی است. دبی نه تنها برای ایرانیان که حتی برای افراد خارجی نیز دنیایی جذاب و دیدنی است که درصد قابل توجهی از مقاصد بلیط هواپیما را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۳۱۵۲۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹-1399 July 01
گردشبان (gardeshban.ir) :

شهری که روزگاری را در خاک و ماسه های بیابانی سر می کرد چند سالی است که با ایجاد امکانات و خدمات مختلف توانسته به یکی از قطب های گردشگری جهان تبدیل شود و هر گردشگری را برآن کند تا بلط هواپیما دبی خریده و برای چند روز هم که شده مهمان این شهر شود. البته مسیر تبدیل شدن به شهری گردشگری برای دبی چندان آسان نبوده و مسئولان عرب هزینه های فراوانی را متحمل شدند. نتیجه این هزینه های زیاد را می توان در اماکن تفریحی فراوانی که ایجاد کرده اند دید اماکنی مانند جزیره های مصنوعی که هر یک کاربری خاصی را بر عهده گرفتند.

دبی چندین جزیره مصنوعی دارد اما گل سرسبد این جزیره های مصنوعی جزیره نخل جمیرا است جزیره ای که جای تفریحی مانند پارک آبی آکوا ونچر در آن احداث شده است. وجود جزیره ای مصنوعی و حتی خود پارک آبی در شهری که سابقه بیابانی داشته بسیار تعجب برانگیز است و همین شگفتی پارک آبی آکوا ونچر را یکی از مفرح ترین و دیدنی ترین جاذبه های دبی تبدیل کرده است بد نیست نگاهی به این جاذبه تماشایی بیاندازیم.
پارک آبی آکوا ونچر دبی

چرا بازدید از پارک آبی آکوا ونچر پیشنهاد می شود؟


جزو مشهور ترین پارک های آبی دنیا است.
سرسره های هیجان انگیز و کم نظیری دارد.

معرفی پارک آبی آکوا ونچر


پارک آبی آکوا ونچر در اصل متعلق به هتل آتلانتیس دبی است. آتلانتیس از شناخته شده ترین هتل های دبی و یکی از لوکس ترین هتل های این شهر است. هتلی که معماری خاص و زیبایی آن توجه هر گردشگری را به خود جذب می کند. پارک آبی آکوا ونچر که گاها به آن پارک آبی آتلانتیس می گویند به اندازه ای زیبا بزرگ و مدرن است که اصلاً حس پارک تفریحی را به شما نخواهد داد و بیشتر شبیه این است که وارد شهری کوچکی مانند ونیز شده اید که اطراف آن را آب گرفته است. این پارک آبی در فضایی ۱۴۱ هکتاری ساخته شده و بخش های مختلفی دارد که در ادامه به معرفی هر بخش خواهیم پرداخت اما به طور کلی می‌توان گفت که پارک به پنج بخش اصلی سرزمین دلفین ها، سرزمین شیرهای دریایی، آکواریوم، بخش وسیله های بازی و بخش غواصی تقسیم می شود.
سرسره های آبی
Aquaventure Waterpark سرسره های متفاوتی دارد که هر یک تم و موضوع و هیجان خاص خود را دارند برای استفاده از سرسره های پارک آبی آکواونچر شرایط قدی وجود دارد و قد بازدید کنندگان باید بیشتر از ۱.۲ متر باشد. چرا که طول قد کوتاه تر از این میزان برای استفاده از وسیله های پارک آبی امن نبوده و خطر غرق شدن را در پی خواهند داشت.
سرسره آبی آکوا کندا
این سرسره آبی نه تنها طولانی ترین سرسره پارک آبی آکوا وینچر است، بلکه طولانی ترین سرسره آبی در جهان نیز به شمار می رود.البته به لحاظ شیب سرسره باید گفت که شیب چندان تند و تیزی ندارد اما طولانی بودن سرسره و شکل مارپیچی بودن آن آکوا کندا را به سرسره ای ترسناک تبدیل کرده که سوار شدن به آن دل و جرات فراوانی می خواهد. حتی اگر بتوانید با طولانی بودن و مارپیچی بودن سرسره کنار بیایید باز هم این سرسره برای تان ترسناک خواهد بود چون در ادامه مسیر با تونل های باریک و سرپوشیده مواجه خواهید شد که در برخی از نقاط به صورت روباز و شیشه‌ای هستند و ترس و هیجان را چندین برابر می کند. در نهایت و پس از عبور از چنین موانعی به محیطی قیف شکل خواهید رسید شاید فکر کنید این آخر کار است اما نه! پس از رسیدن به این بخش از سرسره، یک یا دو بار دور آن خواهید چرخید و در نهایت پس از چند دور چرخیدن به استخر در نظر گرفته شده سقوط خواهید کرد. البته این نکته را هم باید گفت که گرچه سرسره آبی و هیجان فراوانی به همراه دارد اما جای هیچگونه نگرانی نیست چرا که مربیان و افراد غریق نجات در اطراف سرسره مواظب بازدید کنندگان هستند.
پارک آبی آکوا ونچر دبی
سرسره زوم رنگو


زوم‌ رنگو سرسره ای به شکل u انگلیسی است که مشابه اش را در پارک های آبی دیده اید. البته هیجان این سرسره بیشتر از همقطاران خودش است چرا که ابعاد آن نسبت به سایر سرسره های u شکل بزرگتر است. هنگام استفاده از این سرسره دقت کنید که دست و پایتان به سطح سرسره و زیر تیوپ برخورد نکند چون این‌ کار باعث آسیب دیدن شما و دوستان تان خواهد شد.

سرسره انتقام پوزئیدون


پوزیدون از خدایان اساطیری یونان باستان است که قدرت آب ها و دریاها در اختیار اوست و این سرسره آبی پارک آکوا وینچر ماجرای خشم این الهه و انتقام گرفتن آن است. در این بخش از پارک افراد در سکوهای مخصوص بین زمین و آسمان قرار گرفته و دست به سینه منتظر پوزئیدون می مانند تا اینکه ناگهان زیر پایشان خالی شده و با سرعتی نسبتاً زیاد به سمت پایین سقوط می کنند! سقوطی آزاد که شما را داخل استخری بزرگ می اندازد جایی که خدای دریاها منتظر شماست. این سقوط آزاد چنان هیجان انگیز و ترسناک است که انگار خدای آب ها عصبانی شده و دارد و از انسان ها انتقام می گیرد. شاید به همین دلیل است که از این سرسره به عنوان انتقام پوزایدون نام برده اند.

سرسره رقابت

سرسره رقابت همانطور که از نامش پیداست رقابتی بین شما و دوستانتان ایجاد می کند رقابتی که تنها عامل سرعت می تواند برنده را مشخص کند. طراحی ظاهری این سرسره از معبد مایا ها الهام گرفته شده است و یک جور حس قدیمی و رقابتی مانند جنگجویان قدیمی را در شما ایجاد خواهد کرد. برای استفاده از سرسره رقابت کافیست همراه دوست و آشنای خود به بالای این معبد رفته و و هر دو از آنجا سوار سرسره شده و پایین بیاید. کار ساده ای است نه؟ اما باید به نحوی سر بخورید که سرعتتان بیشتر از دوستتان باشد. درست قبل از اینکه داخل استخر فرود بیاید بالای سرسره دستگاهی قرار گرفته که میزان سرعت هر بازیکن را قبل از سقوط به داخل استخر می سنجد و طبعاً سرعت هرکس بیشتر باشد برنده این رقابت است.

سرسره ایمان

در بخش دیگری از ساختمانی که همانند معبد مایاها ساخته شده است قرار گرفته که به‌ آن سرسره ایمان می گویند. اگر علت این نامگذاری را می خواهید بدانید کافیست نگاهی به شیب سرسره بیاندازید. شیب تندی که این سرسره دارد حتی شجاع ترین افراد را وادار می کند تا به خدایان و پیامبران برای فرودی آرام و بدون دردسر متوسل شوند. سرسره ایمان را به جرات می توان ترسناک ترین سرسره این مجموعه تفریحی نام برد. افرادی که از این سرسره استفاده می کنند در ابتدا به صورت عمودی به سمت پایین در حالتی شبیه سقوط آزاد حرکت می کنند و پس از عبور از تونلی تاریک وارد استخر می شوند.

سرسره ترن آبی

حتما وقتی به شهربازی رفته اید از وسیله ای به نام ترن هوایی استفاده کرده‌ اید. البته چه از ترن هوایی استفاده کرده باشید و چه نه می دانید که این وسیله تا چه اندازه می تواند هیجان انگیز و ترسناک باشد. در کنترل نبودن وسیله توسط خود شخص، سرعت زیاد و شیب مسیر عواملی هستند که ترن هوایی را هیجان انگیز کردند. پارک آبی آکواونچر نیز با الهام از ترن های هوایی، ترن های آبی ای را طراحی کرده که در آن افراد در گروه های دونفره سوار تیوپ شده و در تونل روباز که بین زمین هوا ساخته شده حرکت می کنند. البته گرچه این تونل ها رو باز هستند اما دور تا دور آن توری هایی جهت محافظت و امنیت بیشتر استفاده کنندگان کشیده شده اند.
پارک آبی آکوا ونچر دبی
سرسره حمله کوسه


حتی اسم این سرسره هم ترسناک است چه برسد به این که بخواهید از آن استفاده کنید. سرسره حمله کوسه همانند سرسره های معمولی دیگر است تا اینکه پس از طی کردن مسیر ای نسبتاً کوتاه وارد تونلی تاریک می‌شوید. پس از ورود تان به تونل ناگهان همه جا روشن شده و خود را بین انواع ماهی ها و آبزیان خواهی دید در این بین اما کوسه ها توجه شما را به خودشان جلب خواهند کرد چرا که با سرعتی زیاد و به قصد گرفتن شما به سمت تونل حرکت می کنند اما نگران نباشید محفظه های شیشه ای تونل از شما محافظت می کنند و البته تا قبل از این که دست کوسه ها به شما برسد شما از آن تونل خطرناک و در عین حال جذاب خارج شده اید.


تفریح در رودخانه


هیچ پارک آبی ای کامل نیست مگر اینکه رودخانه مصنوعی داشته باشد. پارک آبی آکواونچر با ایجاد دو رودخانه مصنوعی در پارک شکوه و مفرح بودن پارک را به رخ همگان کشیده است. رودخانه های مصنوعی این پارک آبی به دو نوع آرام و خروشان تقسیم می شود. رودخانه مصنوعی پارک آبی آکوا ونچر تفریحات مختلفی مانند رپیدز را دارد. در رپیدز شما سوار بر تیوب شده و مسیری ۱.۶ کیلومتری در دل جنگلی شبیه سازی شده را طی خواهید کرد.


ماجراجویی در دنیای آبزیان


آکوا ونچر پارک‌ آبی ای بیش از سرسره های هیجان انگیز است. در این پارک می توانید سری به دنیای زیر آب زده و حیوانات دریایی را از نزدیک مشاهده کنید. از جمله فعالیت هایی که می توانید در بخش ماجراجویی آبزیان انجام دهید غذا دادن به این موجودات زیبا، تماشا و لمس سفره ماهی ها و یادگیری نحوه زندگی آبزیان است.


کوسه سافاری!


پارک آبی آکوا ونچر قطعا یکی از پرهیجان ترین تجربه‌های زندگی تان خواهد بود اما اگر می خواهید این هیجان را به سطح بالاتری ببرید حتماً باید سری به بخش کوسه سافاری پارک بزنید. در این بخش می توانید با استفاده از لباس های مخصوص غواصی در دنیای ماهی ها و آبزیان قدم زده و با کوسه ها شنا کنید. شاید با شنیدن نام کوسه یاد فیلم حمله کوسه ها بیافتید البته که شنا کردن همراه کوسه ها هیجان بالایی دارد اما پارک آکوا ونچر امنیت مهمانان خود را تضمین می کند. شنا کردن با کوسه ها به اندازه ‌ای لذت بخش و مفرح است که حتی ممکن است این فکر به ذهنتان برسد که تولد خود را زیر آب و در میان کوسه ها و ماهی ها بگیرید. شاید به این فکر خود بخندید اما پارک آبی آکواونچر از این فکر شما حمایت کرده و امکانات برگزاری تولد و مراسم را در زیر آب برای شما فراهم می کند.

پارک آبی آکوا ونچر دبی
شنا با شیر دریایی


شاید شنا کردن با کوسه ها برایتان کمی ترسناک باشد در این صورت می توانید تجربه شنا باشی های دریایی را کسب کنید. شیرهای دریایی حیوانات بامزه و دوست داشتنی هستند که به خوبی با انسان ها ارتباط برقرار می کنند. شما می توانید با مراجعه به بخش شیر های دریایی این حیوانات را از نزدیک تماشا کرده و با آن ها بازی کنید.


آکواریوم


حتماً در مراجعه به باغ وحش ها و پارک های مختلف از قسمت اکواریوم این مکان ها هم دیدن کرده اید. خوب باید بگوییم هر چه که آکواریوم تا به حال دیده اید را فراموش کنید! آکواریوم پارک آبی آکوا ونچر بزرگتر از تمام آکواریوم هایی است که تا به حال دیده اید. این آکواریوم بخش های مختلفی دارد: کشف دنیای آتلانتیس- غواصی در آکواریوم- تماشای تمساح ها- اتاق آکواریوم گم شده و شنا با لوله های تنفسی. در این بخش از پارک آبی بازدید کنندگان افسانه ها و قصه های دریا ها و اقیانوس ها را شنیده، بچه تمساح ها را از فاصله ای نسبتاً نزدیک تماشا کرده، در فضایی شبیه شهر گمشده آتلانتیس قدم زده و همانند غواصان به تماشای دنیای زیر آب می پردازند. بد نیست بدانید که در این بخش از پارک آبی امکان برگزاری مراسم و جشن ها را هم خواهید داشت البته برای انجام این کار باید با مسئولین پارک و بخش مربوطه هماهنگ شوید.

پارک آبی آکوا ونچر دبی
دنیای کودکان
پارک آبی برای کودکان دنیایی متفاوت و هیجان انگیز است شاید بخش‌هایی از پارک آبی آکواونچر برای کودکان ترسناک و یا سرسره های این پارک برای کودکان خطرناک باشد؛ به همین دلیل آکوا ونچر بخشی از پارک را به کودکان اختصاص داده است. این بخش برای کودکان بسیار امن تر است و این نور چشمان می توانند همراه والدینشان در این بخش به سرگرمی و تفریح بپردازند. طراحی این بخش از پارک آبی به صورت قلعه کوچک با پلکان، نردبان، سرسره، استخر و تونل های مارپیچ است تا کودکان نیز هیجانی مشابه با سایر بخش های پارک را تجربه کنند.
کلوب کودکان
یکی دیگر از بخش های پارک آبی آکواونچر که مختص کودکان طراحی شده است کلوپ کودکان است. در این کلوپ امکانات و خدمات مختلفی برای کودکان ایجاد شده است به طور مثال کامپیوتر هایی در این بخش قرار گرفته اند که کودکان با استفاده از آنها با زندگی آبزیان و دنیای زیر دریا آشنا می شوند. از این گذشته شما می توانید تولد فرزند دلبندتان را نیز در این بخش برگزار کنید.
پارک آبی آکوا ونچر دبی
دنیای دلفین ها
قطعاً دلفین ها یکی از دوست داشتنی ترین و محبوب ترین موجودات دریایی هستند. دلفین ها علاوه بر اینکه به هوش بالای خود مشهورند رابطه خوبی هم با انسان ها برقرار کرده اند. به همین دلیل دلفین ها را می توان در جاهای مختلفی از دنیای سرگرمی و تفریح مشاهده کرد. پارک آبی آکواونچر با ایجاد فضایی مشابه فضای دریا بخشی از محیط خود را به دلفین ها اختصاص داده است. این بخش که دلفین بای نام دارد جزو محبوب ترین بخش های پارک به ویژه برای کودکان است. در این بخش شما می توانید به تماشای دلفین ها و اجرای برنامه بامزه آنها مشغول شده و یا با این موجودات دوست داشتنی عکس بگیرید.

رستوران های پارک آبی آکوا ونچر


آکوا ونچر مجموعه وسیع و بزرگ است از بعید نیست که چندین رستوران نیز در آن افتتاح شده باشد. رستوران های این مجموعه بسیار متنوع هستند و انواع غذاهای بین المللی عربی، کره ای، فست فود ها و غیره را سرو می کنند. شارک بایتز، اسپلشر، اسنپر، لاگونز، ویوز، کیوسک، وودفایر، فرسکو و رستوران ایتالیایی برندهای رستوران و کافه های موجود در این پارک آبی هستند.

شرایط و ضوابط مختص پارک آبی آکوا ونچر


پارک آبی آکواونچر نیز همانند بسیاری از جاهای تفریحی دیگر ضوابط و شرایط خاص خود را دارد. این شرایط و ضوابط عبارتند از:
افراد با قد ۱.۲ و بالاتر از آن بدون در نظر گرفتن شرایط سنی، فرد بزرگسال محسوب شده و افراد زیر ۱.۲ متر کودک به شمار می روند.
کارت عکس دار بازدید کننده در همه حال باید همراه او باشد.
افرادی مجاز به همراه داشتن مهمان اند، بیش از ۳ مهمان نمی توانند همراه داشته باشند.
بلیط آنلاین غیر قابل استرداد است.
مهمانان هتل آتلانتیس شامل تخفیفات ویژه هستند.
پس از خرید آنلاین کارت ورودی پارک، تنها تا ۳۰ روز مهلت دارید که با هتل آتلانتیس تماس گرفته و ورود خود را رزرو کنید، در غیر این صورت اجازه ورود به پارک را نخواهید داشت.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از پارک آبی آکواونچر چقدر است؟


برای استفاده از وسیله های پارک آبی آکواونچر همانند بسیاری از نقاط دیگر باید بلیط تهیه کنید اما قیمت بلیط یکسان نیست و با توجه به اینکه شما ساکن هتل آتلانتیس هستید یا نه و یا اینکه زمان سفرتان چه موقع از سال است و اصلا از کدام بخش های پارک ‌قرار است استفاده کنید، متفاوت خواهد بود. می توانید بلیط پارک آبی خود را پس از خرید هم لغو کنید اما با توجه به شرایطی که به طور مثال اگر شش روز زودتر از موعد ثبت نام بلیت خود را لغو کنید پول بلیت تمام و کمال به شما بازگردانده خواهد شد. پارک آبی آکواونچر همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب فعال است. این پارک در روزهای آخر هفته( جمعه و یکشنبه) از ساعت ۱ بعد از ظهر تا ۱۹ عصر فعالیت دارد.
پارک آبی آکوا ونچر دبی

فصل مناسب بازدید از پارک آبی آکواونچر چه زمانی است؟


گرچه آب و هوای گرم لذت تفریح در پارک های آبی را چندین برابر می کند اما گرمای دبی کمی نامهربان است و تا حدی غیر قابل تحمل. به همین دلیل است که در ایام تابستان این شهر کم گردشگر شده و هتل ها ارزان تر هستند. اما زمستان برای کسانی که بلیط هواپیمای دبی را خریداری می‌کنند فصلی نسبتا مناسب برای بازدید از این شهر است. در زمستان دبی هوایی خنک دارد اما آنچنان سرد نیست که نتوان کاری کرد و اجازه فعالیت در بیرون از هتل و پاساژ ها را به شما خواهد داد.

چگونه به پارک آبی آکوا ونچر برویم؟


پارک آبی آکواونچر در جزیره پالم جمیرا قرار دارد و برای رفتن به آن جزیره می توانید از ترانسفر مخصوص هتل آتلانتیس استفاده کنید. سایر گزینه های حمل و نقل برای رفتن به جزیره پالم جمیرا و پارک آبی آکواونچر عبارتند از اتومبیل شخصی، تاکسی های دبی و مترو.

در نزدیکی پارک آبی آکوا ونچر از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


جاده پیاده روی پال جمیرا: ۱٫۹ کیلومتر
تور هلیکوپتر دبی: ۳٫۷ کیلومتر
فواره پوینت: ۴٫۶ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی پارک آبی آکوا ونچر برای اقامت وجود دارد؟


هتل آتلانتیس: ۱٫۵ کیلومتر
هتل ریتریت پالم دبی ام گالری: ۲٫۹ کیلومتر
هتل سوفیتل دبی دپالم: ۲٫۲ کیلومتر
سی سنترال ریزورت پالم: ۲٫۸ کیلومتر
هتل د رویال آتلانتیس ریزورت: ۱٫۴ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به پارک آبی آکوا ونچر هستند؟


فست فود و همبرگر فردی: ۶٫۵ کیلومتر
رستوران و غذاخوری الا: ۸٫۸ کیلومتر
رستوران زیتون: ۹٫۳ کیلومتر
رستوران اسپلاند: ۹٫۸ کیلومتر
رستورن ایتالیایی سرتو: ۱۰٫۴ کیلومتر


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار