gardeshban.ir

بالاخره تصمیم گرفته‌اید که به اروپا سفر کنید؛ سفری که سال‌هاست برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اید! در حال حاضر رزرو پروازتان را انجام داده‌اید و دقیقاً می‌دانید قرار است کجا بروید و در کجا اقامت داشته باشید.
کد خبر: ۳۱۵۴۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹-1399 July 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
این سفر بدون شک استثنایی‌ترین سفر زندگی شما خواهد بود و نمی‌توانید بیش از این انتظار بکشید. فقط یک مورد جزیی کوچک وجود دارد... شما هنوز چمدانتان را نبسته‌اید!

نگران نباشید در این مقاله راهنمای چک لیستی از لوازم موردنیاز برای سفر به اروپا را برای شما تهیه کرده‌ایم تا در وقت‌تان صرفه‌جویی شود و دچار استرس ناشی از بستن چمدان هم نشوید.


لیست کامل وسایل موردنیاز سفر به اروپا (چک لیست سفر به اروپا)

چمدان/ کوله‌پشتی مسافرتی
۳-۴ عدد تی‌شرت
۲-۳ عدد بلوز یا پیراهن
۱ عدد پیراهن زنانه / پیراهن مردانه‌ی شیک
۱ عدد ژاکت جلوباز / پلیور
۱ عدد کاپشن سبک
۱ عدد شلوار جین تیره‌رنگ
۱ عدد شلوار پارچه‌ای / شلوارک سه‌ربع
۱ عدد شلوارک
۱-۲ عدد دامن
۱ ست لباس راحتی جذب / لگ پشمی
۱ جفت کفش تنیس
۱ جفت صندل
۱ جفت دمپایی
۱ عدد کوله‌پشتی ضد سرقت
۱ عدد کیف شانه‌ای
زیورآلات
۱ عدد ساعت مچی
۱-۲ عدد شال/ روسری
۱ عدد عینک آفتابی
۵ عدد لباس‌زیر
۱ عدد تاپ و لک
۵ جفت جوراب
تلفن هوشمند
سیم‌کارت
تبلت/ لپ‌تاپ
دوربین
۱ عدد کتاب‌خوان الکترونیک
۱-۲ عدد مبدل برق
۱ عدد چندراهی برق
شارژر همه‌ی لوازم الکترونیکی مورداستفاده
پاسپورت و کارت شناسایی
بلیط‌های سفر
تاییدیه رزرو محل اقامت (بهتر است هتل‌های ارزان را در اروپا پیدا کنید)
بیمه‌نامه‌ی سلامت سفر (بیمه‌ی آکسا (AXA) یا بیمه‌ی شرکت یوروپ اسیستنس (Europe Assistance) در اروپا)

دبیت کارت (Debit Card) / کارت اعتباری
پول نقد
کیف پول
داروهای تجویزشده
قرص ویتامین
قرص مسکن
لوازم‌ آرایشی‌ بهداشتی
کیف لوازم‌آرایشی آویزی
کیسه پلاستیکی زیپ‌دار
دستمال توالت
دستمال مرطوب
دستمال‌کاغذی
پودر یا مایع لباسشویی
بند رخت قابل‌حمل
اسپری لکه بر
چک لیست سفر به اروپا

وسایل سفرم را کجا بچینم؟ - راهنمای انتخاب چمدان

از همه مهم‌تر و قبل از اینکه بدانید چه چیزهایی را باید همراهتان بیاورید، بهتر است بدانید وسایل سفرتان را کجا بچینید. به همین خاطر با انتخاب چمدان مناسب شروع می‌کنیم. انتخاب نوع ساک یا چمدان بستگی به سلیقه‌ی خودتان و تعداد مقاصد سفر شما دارد اما به‌طورکلی دو گزینه‌ در اختیار دارید:

چمدان چرخ‌دار

کوله‌پشتی مسافرتی

چمدان‌های چرخ‌دار علاوه بر اینکه هیچ بار سنگینی بر دوش شما نخواهند گذاشت، نظم بیشتری به وسایل شما خواهند بخشید. چمدان‌هایی با بدنه‌ی نرم برای هر سفری مناسب هستند، به‌سادگی خراب نمی‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را در هر گوشه‌ای جای دهید.

با‌این‌وجود چمدان‌هایی با بدنه‌ی سخت هم مزایای خودشان را دارند برای مثال این چمدان‌ها از اشیا شکستنی محافظت می‌کنند اما اگر زیاد مورداستفاده قرار گیرند، به‌راحتی ترک بر می‌دارند. درنتیجه درباره‌ی کاری که قرار است در طول سفر انجام دهید فکر کنید و بعد در انتخاب چمدان خود تصمیم بگیرید.

پیشنهاد ما این است که چمدانی با بدنه‌ی نرم را انتخاب کنید زیرا انعطاف‌پذیری بیشتری دارد. البته استفاده از چمدان‌های چرخ‌دار معایبی هم دارد برای‌نمونه وقتی می‌خواهید آن‌ها را روی سنگفرش‌های اروپا و راه‌پله‌های طولانی حرکت دهید، با مشکل زیادی روبرو خواهید شد. در این مواقع کوله‌پشتی‌های مسافرتی گزینه‌ی مناسب‌تری خواهند بود.

کوله‌پشتی‌ها به‌راحتی حمل می‌شوند و فضای زیادی اشغال نمی‌کنند. شما می‌توانید آن‌ها را با خود به داخل کابین هواپیما حمل کنید یا به بخش بار هواپیما تحویل دهید.

فراموش نکنید کوله‌پشتی‌های جادار با جیب‌های فراوان برای سفر تهیه کنید تا بتوانید وسایل خود را به‌راحتی و جدا از یکدیگر جا بدهید. بااین‌همه، یکی از معایب کوله‌پشتی‌ها، وزن زیاد آن‌ها است که در حین راه رفتن بر پشت‌تان سنگینی خواهند کرد.

همچنین اگر چیزهای زیادی در آن‌ها قرار دهید، باعث آشفتگی و ناراحتی شما خواهند شد. به‌علاوه جا دادن وسایل سفر در آن‌ها سخت‌تر از چمدان است.

کیف و چمدان موردنیاز برای سفر به اروپا

چه لباسی بپوشم؟ - راهنمای استایل و نوع لباس در اروپا

اروپا به خاطر مردم شیک‌پوش خود شهرت زیادی دارد. به همین دلیل وقتی مسافران برای سفر اروپا برنامه‌ریزی می‌کنند، در انتخاب لباس دچار استرس زیادی می‌شوند.

اروپایی‌ها ادعا می‌کنند که می‌توانند ملیت یک فرد را فقط با نگاه کردن به کفش‌های او (مثلاً کفش‌های اسنیکر آمریکایی) حدس بزنند؛ بنابراین اگر می‌خواهید همرنگ اروپایی‌ها شوید، پیشنهاد‌ ما را درباره‌ی لباس پوشیدن فراموش نکنید.

قطعاً علی‌رغم این‌که می‌خواهید شیک و زیبا به نظر برسید، دوست دارید در لباس خودتان احساس راحتی بکنید. پیشنهاد کلی ما این است که با لباس‌های کم و سبک سفر کنید.

همان‌طور که می‌دانید همه اصرار دارند لباس‌های فراوانی همراه خود بیاورند اما معمولاً آن‌ها را فقط یک‌بار می‌پوشند یا درنهایت خیلی از آن‌ها را اصلاً به تن نمی‌کنند؛ بنابراین بهترین راه برای آوردن لباس مناسب، استفاده از لباس‌های متفاوت اما ست‌شده است.

سعی کنید ست‌های لباس را بر اساس هوا و مقصد سفر خود تنظیم کنید. مطمئن شوید هر نوع لباسی که می‌آورید، می‌توانید بیشتر از یک‌بار بپوشید و متفاوت به نظر برسید؛ برای مثال شلوار جین تیره را هم می‌توانید در طول روز با یک جفت کفش اسنیکر و یک تی‌شرت ست کنید و هم در طول شب آن را با لباس دیگری بپوشید و بازهم تروتمیز به نظر برسید.

با چه وسیله ای عکس های عالی بگیرم؟ - راهنمای لوازم الکترونیکی به اروپا

امروزه محال است به جایی برویم و لوازم الکترونیکی خود از قبیل گوشی تلفن همراه، دوربین و شاید لپ‌تاپ را با خود نبریم؛ با این اوصاف، همراه داشتن لوازم الکترونیکی برای سفر مهمی مثل سفر اروپا امری ضروری خواهد بود. احتمالاً الان سردرگم هستید که کدام‌یک از لوازم الکترونیکی را همراه خود بیاورید و کدام‌یک را نادیده بگیرید اما ما فهرست مهم‌ترین لوازم الکترونیکی را اینجا برایتان گرد آورده‌ایم که شامل موارد زیر هستند:

تلفن هوشمند/ سیم‌کارت اعتباری
تبلت
کتاب‌خوان الکترونیکی
لپ‌تاپ
دوربین
دوشاخه، چندراهی برق و شارژر
لوازم لازم برای سفر به اروپا

چرا باید سیم‌کارت اعتباری اروپا را تهیه کنم؟

وقتی قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارید، بهترین راه برای برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان و همچنین استفاده از اینترنت پرسرعت در سرتاسر اروپا خرید یک سیم‌کارت اعتباری اروپا است. مهم‌ترین مزایایی که این سیم‌کارت‌ها برای شما به ارمغان می‌آورند، شامل موراد زیر می‌شوند: 
   
دسترسی به اینترنت پرسرعت در سرتاسر اروپا

۱۰۰٪ بدون هزینه‌ی رومینگ
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار