gardeshban.ir

استفاده از ماسک شدت ابتلا به بیماری کرونا را کاهش می دهد.
کد خبر: ۳۱۵۶۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹-1399 July 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
تا به اینجا دانشمندان فکر می کردند که افراد بااستفاده از ماسک، از خود و دیگران در برابر بیماری محافظت می کنند. حالا طبق تحقیقات جدید مشخص شده که ماسک در صورت ابتلا به بیماری، شدت آن را کاهش می دهد.

به گفته این محققان، ماسک حجم ویروس هایی که به دستگاه تنفسی فرد می رسد را کنترل می کند و منجر به ابتلای سبک تری می شود. این بدان معناست که کرونا می تواند در جامعه پخش شود اما با این راه کار تاثیر کمتری روی افراد خواهد داشت. شاید استفاده از ماسک یکی از دلایل اصلی کاهش آمار مرگ و میر و ابتلا در ماه های گذشته بوده باشد.

ماسک ها چطور از افراد محافظت می کنند

کرونا از طریق قطراتی منتشر می شود که حین صحبت، عطسه یا سرفه فرد بیمار در فضا پخش می شود که در صورت وارد شدن به دهان فرد دیگر، او راهم مبتلا خواهد کرد.

براساس گفته های رابرت گری، استاد دانشکده پزشکی تولان، ماسک مانعی فیزیکی برای ورود این قطرات به داخل دهان است. در حقیقت ماسک می تواند جلوی 40-60% از قطرات را بگیرد. ماسک های N95 کارایی بهتری دارند و می توانند جلوی 95% قطرات ریز را و حتی ویروس ها را بگیرند.

ماسک چطور از خود فرد محافظت می کند

گری می گوید که برخی براین باورند که میزان وجود ویروس ها، شدت بیماری را تعیین می کند. معمولا هرچه حجم میکروب بالاتر باشد، علائم زودتر بروز کرده و مریضی شدیدتر می شود. 

دکتر مونیکا گاندی از دانشگاه سان فرانسیسکو عنوان کرده که زدن ماسک می تواند شدت بیماری را در افراد مبتلا کاهش دهد. اگر تعداد قطرات کمتری بواسطه استفاده ازماسک، وارد دستگاه تنفسی فرد شده، پس این بمعنای دریافت کمتر ویروس است. مقدار کم ویروس به معنای کم بودن شدت بیماری است. 

حتی استفاده از ماسک در مکان هایی مانند رستوران و اجباری شدن آن، باعث کاهش بیماری کرونا شده است. در مطالعه ای که روی کارمندان بیمارستان انجام شد، جواب آنتی بادی بدنشان به بیماری کرونا مثبت بود، اما خودشان نمی دانستند که به کرونا مبتلا هستند.

چطور تا زمان رسیدن واکسن از ماسک استفاده کنیم

گاندی می گوید که استفاده از ماسک در سطح کشور، نقش مهمی در کاهش شیوع بیماری داشته است. او و تیمش معتقدند که ماسک می تواند شدت بیماری را در زمان ابتلای افراد به کرونا، کاهش دهد. 

او می گوید" جو بایدن کار درستی برای اجباری کردن ماسک انجام داد". از نظر او ماسک زدن، استراتژی خوبی است که می توان در مدارس هم انجام داد. بجای آنکه در زمان دیدن موارد جدید ابتلا، همه جا را ببندیم، بهتر است برای مشاهده شدت گرفتن بیماری، بستری شدن افراد و مرگ و میر برنامه ریزی های دقیق تری انجام دهیم.

او می گوید" ما با موارد جدید هم مواجه خواهیم شد اما تا وقتی که بیماران جدید بدون علامت باشند، مراکز درمانی باید تمرکز خود را متوجه کاهش میزان بیماری یا مرگ و میر ناشی از عفونت بیماران کرده و بیشتر به بررسی شدت بیماری بپردازند، نه علائم آن.

در گزارشی که در 8سپتامبر 2020 در یک مجله پزشکی منتشر شد، گاندی و تیمش اذعان کردند که عفونت های بی علامت می توانند برای مردم مفید هم باشند. او می گوید" قرار گرفتن جامعه در معرض سارس کووید-2 (ویروسی که منجر به تولید کووید 19 می شود) و استفاده از ماسک، می تواند منجر به افزایش ایمنی جامعه و کاهش سرعت بیماری شود، تا اینکه واکسن کرونا به دست همه برسد.

استفاده از ماسک می تواند نقش مهمی در سلامت جامعه ایفا کند. بااین کار سرعت و شدت بیماری نیز کاشه می یابد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار