gardeshban.ir

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو را به حق می‌توان مشهورترین استادیوم فوتبال در کل دنیا دانست. اگر از علاقه‌مندان به فوتبال یا از مسافران شهر مادرید هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید.
کد خبر: ۳۱۶۲۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۹-1399 July 03
گردشبان (gardeshban.ir) :

«سانتیاگو برنابئو» (Santiago Bernabéu) ورزشگاه خانگی رئال مادرید است. شما با یکی از ورزشگاه‌های مورد تایید یوفا طرف هستید که در سال ۲۰۰۷ برنده ۵ ستاره شد. ورزشگاه سانتیاگو برنابئو و تیم رئال مادرید (یکی از تیم‌های لیگ اسپانیا) رابطه‌ای بسیار خاص با یکدیگر دارند. بعضی از خاطره‌انگیزترین رقابت‌های فوتبال در میان دیوارهای این استادیوم صورت گرفته و جای شکی نیست که تعداد دیگری از این بازی‌ها نیز در آینده در همین ورزشگاه انجام خواهند شد.

مراحل ساخت سانتیاگو برنابئو

کار ساخت این ورزشگاه بر روی یک قطعه زمین خالی در ۲۷ اکتبر ۱۹۹۴ شروع شد. در زمان افتتاح (سال ۱۹۴۷) ورزشگاه را با نام «شامارتین» (Chamartén) می‌شناختند. ۸ سال بعد در تاریخ ۴ ژانویه ۱۹۵۵ تیم رئال مادرید نام استادیوم را به افتخار مدیر عامل تیم، سانتیاگو برنابئو به نام کنونی‌اش تغییر داد. اولین بازی در این ورزشگاه بین تیم‌های رئال مادرید و او اس بلننزه (OS Belenenses) صورت گرفت و تیم رئال مادرید با پیروزی ۳ بر ۱ در این بازی دوستدارانش را خوشحال کرد.

این ورزشگاه به ۴ منطقه تاریخی تقسیم شده است. منطقه‌ی شمالی، جنوبی، غربی و شرقی. هر کدام از این چهار منطقه به وسیله ۴ برج خیلی بزرگ از هم جدا شده‌اند که هر کدام از آنها امکان دسترسی به ردیف‌های کناری خود را می‌دهند. اولین ردیف در ارتفاعی پایین‌تر از خیابان ساخته شده است و ۸ آسانسور امکان دسترسی به طبقات مختلف را می‌دهد.

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

بازدید از ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

خود باشگاه یک تور را برای بازدید از این ورزشگاه باشکوه برگزار می‌کند که شامل موارد زیر است:

  • سوار شدن بر یکی از آسانسورها تا یک نمای کلی از ورزشگاه داشته باشید.
  • بازدید از اتاق جوایز که شامل جام‌های اروپایی، بین‌قاره‌ای و لیگ اسپانیا در میان تعداد زیادی دیگر از جوایز خواهد بود.
  • قدم زدن در کناره‌های زمین و دیدن چمن مشهور این ورزشگاه.
  • بازدیدی از بالکن ریاست جمهوری، محلی که اعضای هیئت مدیره و مهمانان مخصوص در آن قرار می‌گیرند و کاپیتان‌ تیم در آن جام‌ را به بالای سر می‌برد.
  • قدم زدن در تونلی که بازیکنان از میان آن وارد زمین یا اتاق رختکن می‌شوند.
  • ورود به یکی از پیشرفته‌ترین اتاق‌های تعویض لباس در دنیا.

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

نکات جالب سانتیاگو برنابئو

در دنیای پر از هیاهوی فوتبال ورزشگاه سانتیاگو برنابئو یک افسانه است. این ورزشگاه از شهرت و احترام زیادی بین طرفداران فوتبال در سراسر دنیا برخوردار است. فینال جام‌های اروپایی سال‌های ۱۹۵۷، ۱۹۶۹ و ۱۹۸۰ در این ورزشگاه برگزار شده است. در سال ۲۰۱۰ یک بار دیگر این ورزشگاه میزبان فینال جام قهرمانی اروپا بود که ظرفیت ورزشگاه هم به طور کامل پر شده بود. ظرفیت ورزشگاه در طی سال‌هایی که از ساخت آن می‌گذرد رفته رفته کاهش پیدا کرده که البته با توسعه در سایر بخش‌ها جبران شده است. در سال ۱۹۵۳ ورزشگاه می‌توانست میزبان ۱۲۰,۰۰۰ نفر باشد. در اواخر دهه ۹۰ ورزشگاه صندلی گذاری شد که باعث کاهش ظرفیت و البته افزایش هزینه‌های ورودی نیز گردید. امروزه و در اوایل قرن ۲۱ام ظرفیت ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به ۸۰,۴۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

موقعیت ورزشگاه در شهر مادرید

شهرت استادیوم و تیم رئال مادرید به حدی هست که خط متروی اختصاصی شماره ۱۰ به نام سانتیاگو برنابئو باشد. این استادیوم در شمال شهر در محله «پاسو دِلا کاستیانا» (Paseo de la Castellana) واقع در خیابان «د کونچا اسپینا» (de Concha Espina) نزدیک مرکز تجاری «کواترو تورس» (Cuatro Torres) و برج «پیکاسو» قرار گرفته است. از این ورزشگاه فقط برای برگزاری بازی‌های فوتبال استفاده نمی‌شود. کنسرت‌های بزرگ موسیقی هم گهگاه در این محل برگزار می‌شود. بروس اسپرینگستین (Bruce Springsteen) ستاره راک آمریکایی در تابستان سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در این ورزشگاه به اجرا پرداخته است. شما می‌توانید بلیط تورهای ورزشگاه را هر روز به جز روزهای برگزاری مسابقات و روز بعد از آن تهیه کنید.

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار