gardeshban.ir

در گزارش زیر طرز تهیه سوپ سیرابی را به شما آموزش می‌دهیم.
کد خبر: ۳۱۶۷۷
تاریخ انتشار : شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹-1399 July 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
ترکیه‌ای‌ها به سوپ سیرابی، اِشکِمبه چورباسی می‌گویند و یونانی‌ها نامش را اِسکمبی اَوگولِمونو گذاشته‌اند. یعنی سوپی که با تخم مرغ و آب‌لیمو طعم‌دار شده است. سس مخصوص لیمو و تخم مرغ یا همان اَوگولِمونو سس خاص آشپزی یونانی است و از همانجا هم به غذای مردم ترکیه وارد شده است.

طرز تهیه این سوپ پرخاصیت و خوش‌طعم یونانی را در ادامه این مطلب خواهید خواند. یادتان نرود که سیرابی پروتئین، کلسیم، آهن و روی فراوانی دارد و با خوردنش می‌توانید بخشی از نیاز بدنتان به ویتامین B را هم تامین کنید.

مواد لازم برای تهیه سوپ سیرابی

سیرابی گوساله نیم کیلو
تخم‌مرغ سه عدد
گردن گوسفند نیم کیلو
پیاز چهارقاچ دو عدد
سیر له شده سه حبه
برگ بو دو پَر
کرفس با برگ یک ساقه
لیمو ترش سه عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ سیرابی

لیمو را آب بگیرید. سپس گردن را بشویید و با نیمی از پیاز، سیر، کرفس و یک پر برگ بو در قابلمه بزرگی با دو لیتر آب روی اجاق بگذارید.


بعد از به جوش آمدن آب، کف روی آن را بگیرید. سپس آتش را کم کرده، نمک و فلفل را اضافه کنید و برای حدود یک ساعت با حرارت ملایم به پخت ادامه دهید.


سیرابی را خوب بشویی و با باقی پیاز، سیر و برگ بو در قابلمه کوچکی روی اجاق بگذارید و به اندازه‌ای که دو سه بند انگشت آب روی سیرابی باشد، در قابلمه آب بریزید.


آب را روی آتش تند به جوش بیاورید. سپس در قابلمه را باز بگذارید و به همین شکل یک ساعت به پخت ادامه دهید. بعد از یک ساعت سیرابی را در آبکش بریزید و بعد از شستن در قابلمه گوشت بیندازید.


وقتی گوشت و سیرابی پخته شد، آن‌ها را با کفگیر از آب بیرون بیاورید و بگذارید خنک شوند. آب گوشت را از صافی بگذرانید و به قابلمه برگردانید. استخوان گوشت را هم بکشید و دور بریزید. گوشت و سیرابی را روی تخته ساطوری کنید و در قابلمه بریزید.


حالا تخم‌مرغ را در کاسه‌ای بشکنید و با چنگال بزنید. آب‌لیمو را با کمی نمک به آن اضافه کنید و به زدن ادامه دهید. یک پیمانه از آب گوشت بردارید و با تخم‌مرغ مخلوط کنید.

شعله را خاموش کنید. وقتی آب گوشت از جوش افتاد، کاسه را کم کم در قابلمه خالی کنید و سوپ را هم بزنید.

سوپ سیرابی را بعد از پخت هرچه سریعتر سرو کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار