gardeshban.ir

معاون گردشگری کشور/
تیموری گفت: بسیاری از کشور‌ها مرزشان را به روی گردشگران خارجی باز کرده‌اند، اما همچنان برخی مسئولان جهانی در این باره تردید دارند
کد خبر: ۳۱۷۰۰
تاریخ انتشار : شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹-1399 July 05
گردشبان (gardeshban.ir) :

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در نشست خبری اعلام برنامه‌های روز جهانی گردشگری گفت: ۲۷ سپتامبر در تقویم سازمان جهانی گردشگری، به عنوان روز جهانی گردشگری نام گرفته است و از سال جاری، این روز به عنوان روز ملی گردشگری ما نیز شناخته می‌شود.

او افزود: امسال در حالی فرا رسیدن روز جهانی گردشگری را جشن می‌گیریم که همه زنجیره تأمین خدمات گردشگری با شیوع گسترده ویروس کرونا، با مشکل مواجه شده است. هم اکنون بسیاری از کشور‌ها بازگشایی‌های تدریجی مرزهای خود را شروع کرده‌اند؛ اما مدیران و مسئولان ما همچنان برای بازگشایی کامل مرز‌ها تردید دارند. به هر حال، تا زمان کنترل و مهار کامل ویروس کرونا نمی‌توان برای بازگشایی کامل مرز‌ها و برداشتن محدودیت‌ها تصمیم قاطع گرفت. سازمان جهانی گردشگری تأکید دارد باید در کنار حفظ سلامت مردم به معیشت آن‌ها هم فکر کرد. بر همین اساس در کشور ما تصمیم گرفته شد، برای انجام سفر‌های هوشمند برنامه‌ریزی شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: سفر‌ هوشمند به معنای انجام سفر در چارچوب دستورالعمل‌های بهداشتی تعیین شده است. انجام چنین سفر‌هایی در سطح داخلی مشکلی ندارد، اما در سطح بین المللی هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

تیموری ادامه داد: دستورالعمل جامعی را با توجه به نظر کارشناسان و دست اندرکاران صنعت گردشگری آماده کرده و در اختیار وزارت بهداشت قرار داده ایم تا پس از تأیید آن را اجرایی کنیم. ما برنامه‌های متنوعی برای فرارسیدن سازمان جهانی گردشگری داریم و یکی از این برنامه‌ها با حضور وزیر میراث فرهنگی در هتل ارم تهران برگزار می‌شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: تا نیمه اول مرداد ماه ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت را برای حوزه گردشگری برآورد کردیم. برآورد سوم ما از این خسارت‌ها نیز در حال انجام است؛ اما آمار دقیقی از بیکاری‌های ناشی از شرایط حاکم بر وضعیت صنعت گردشگری نداریم. به نظر می‌رسد بخش خصوصی ما با یک سوم ظرفیت خود در صنعت گردشگری فعالیت می‌کند. این در صورتی است که براساس آمار شورای جهانی سفر و گردشگری، حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر در حوزه سفر و گردشگری کشورمان فعال هستند.

تیموری در خصوص حمایت دولت و وزارت میراث فرهنگی از فعالان این عرصه گفت: تا به حال ۶۰۰ میلیارد تومان درخواست بسته حمایتی به بانک‌ها داده و ۲۵۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است. اولین بسته حمایتی مختص به حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی است و کلیات آن تصویب شده است؛ اما جزئیات آن در هفته جاری بررسی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که میزان نظارت معاونت گردشگری کشور به سفر‌های هوشمند تا چه اندازه است، گفت: تا امروز تلاش کردیم ستاد مقابله با کرونا فعالیت واحد‌های فعال در حوزه گردشگری را تعطیل نکند؛ زیرا توانسته ایم مسیری ایمن را برای سفر‌ها تعریف کنیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص چگونگی تداوم روند تسهیل فرآیند‌های مربوط به روادید، اظهار کرد: تا به امروز با اجرای لغو دو طرفه روادید با کشورهایی، چون عمان و چین، تعامل گردشگری خودمان با این کشور‌ها را بهبود بخشیدیم و همین روند را با روسیه پیگیری کرده ایم. در آینده در قالب هیئت مرکبی از بخش خصوصی و دولتی فرآیند لغو روادید دو طرفه با روسیه را اجرایی می‌کنیم.

او گفت: پیش از شیوع کرونا نام برخی از کشور‌ها به خصوص در شبه قاره هند را در دستور کار تداوم برنامه لغو دو طرفه روادید قرار داده بودیم، اما هم اکنون کشوری در این لیست قرار ندارد.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار