gardeshban.ir

در این مطلب قصد داریم روش تهیه خوراک گوجه و بادمجان را به شما عزیزان آموزش دهیم.
کد خبر: ۳۱۷۱۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹-1399 July 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
 حاضر کردن یک شام ساده خوشمزه و سالم، نه سخت است و نه وقت‌گیر. شما می‌توانید در کمتر از یک ساعت خوراک‌های خوشمزه‌ای را روی پیشخوان آشپزخانه‌تان بگذارید و از خوردنشان لذت ببرید. خوراک گوجه و بادمجان یک غذای محبوب و ساده شمالی است که به سادگی می‌توانید آن را تهیه کنید. اگر وقت زیادی برای تهیه غذا ندارید و نمی‌خواهید مواد اولیه متنوعی را به کار ببرید، می‌توانید این غذای خوشمزه را به شیوه محلی تهیه کنید و اگر گیاهخوار هستید هم می‌توانید آن را بدون گوشت آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه خوراک گوجه و بادمجان

بادمجان دو عدد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
گوجه فرنگی سه عدد
قارچ پنج عدد
پیاز یک عدد
سیر سه حبه
سیب زمینی یک عدد
فلفل دلمه‌ای یک عدد
رب گوجه فرنگی دو قاشق غذا خوری
شوید خشک یک دوم قاشق غذا خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک گوجه و بادمجان

خوراک گوجه و بادمجان مثل میرزا قاسمی، یک غذای شمالی است که با ترکیب گوجه و سیر و بادمجان آماده می‌شود. اما برای تهیه این خوراک ساده تنها قرار نیست به این مواد اکتفا کنید. برای شروع پوست بادمجان‌ها را بگیرید و سپس آن‌ها را به شکل مکعب‌های کوچک در آورید. کمی نمک روی بادمجان‌ها بریزید و به آن ۲۰ دقیقه زمان دهید تا استراحت کند. به کمک این کار تلخی بادمجان‌ها گرفته می‌شود. سپس آن‌ها را آبکشی کنید و بادمجان‌ها را با دست فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس درون تابه‌ای کمی روغن بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس بادمجان‌ها را درون روغن سرخ کنید.


پیاز و سیر را رنده کنید و آن‌ها را روی حرارت ملایم در تابه‌ای جداگانه با روغن تفت دهید تا کاملا نرم شوند. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و با سیر و پیاز تفت دهید. این کار را ادامه دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.


گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و قارچ‌ها را خرد کنید و آن‌ها را به گوشت اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید تا موادتان کاملا بپزند. سپس رب گوجه فرنگی، شوید خشک، نمک و فلفل را اضافه کنید و چند دقیقه آن‌ها را با هم تفت دهید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند.


سیب زمینی‌ها را مکعبی خرد کنید سپس آن‌ها را در روغن سرخ کنید. بادمجان‌ها و سیب زمینی را به خوراکتان اضافه کنید. در این مرحله خوراکتان را بیش از حد هم نزنید تا موادتان له و خرد نشوند. خوراکی که تهیه کرده‌اید را درون ظرفی بریزید و آن را به همراه نان یا برنج سرو کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
ويديو
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار