gardeshban.ir

برج ساعت ازمیر به عنوان نماد اصلی شهر ازمیر در میدان کوناک قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۱۷۲۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹-1399 July 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
این برج با طرح هشت ضلعی و ارتفاع ۲۵ متری دارای چهار طبقه است و در نزدیکی جاذبه هایی مانند مسجد کوناک (مسجد یالی)، پارک تاریخی کنت، اسکله کُناک و بازار کمرالتی است و هر روز میزبان توریست های زیادی از سراسر کشور ترکیه و جهان است. سازه برج ساعت از سنگ مرمر سفید ساخته شده و برش سنگ های ستون این برج در واقع تمدن شمال آفریقا را نشان می دهد.

تاریخچه برج ساعت ازمیر

ازمیر به عنوان شهری جهانی، سومین شهر بزرگ ترکیه است و از لحاظ اقتصادی و صنعتی رتبه بالایی دارد. شهر ازمیر شامل آثار تاریخی و مکان های جالب در داخل و خارج شهر است که برای گردشگران بسیار جذاب است. این شهر در نزدیکی خلیج ازمیر در سواحل دریای اژه قرار گرفته است. ازمیر اکنون شهری گردشگری و ایده آل برای گذراندن چند روز سفر به ترکیه است و مطمئنا با صرف وقت برای دیدن این شهر زیبا پشیمان نخواهید شد. یکی از دیدنی های شهر، میدان کناک ازمیر است.

برج ساعت از جاذبه های گردشگری ازمیر/عکس

در سال ۱۸۹۵ فرماندار شهر ازمیر تصمیم گرفت تا سازه ای در قلب شهر بسازد، به طوری که تا سال های سال پابرجا باشد. برای ساخت این بنا گروهی برای ساخت و ساز گرد هم آمدند و ساخت این بنا حدودا پنج سال طول کشید. ساعت این برج نیز به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد سلطنت عبدالحمید هدیه ای از طرف کشور آلمان است که در سال ۱۹۰۱ به این سازه افزوده شد. وسایل و نقش های به کار رفته در این برج نمایانگر فرهنگ شرقی و بر طبق معماری عثمانی است. بناهای دیگری نیز مانند مسجد کوناک یالی، ساختمان فرمانداری، مرکز نمایش، بازار بزرگ شهر ازمیر، استانداری و شهرداری نیز در این منطقه قرار دارند.

همه ساختمان های اطراف این برج متعلق به دولت هستند. وقتی در سال ۱۹۷۴ زلزله ای شدید در شهر ازمیر رخ داد، بر همین اساس آسیبی به عقربه های ساعت برج وارد شد و دقیقا در همان لحظه وقوع زلزله متوقف شد. تعمیر عقربه های برج دو سال طول کشید و ساعت دوباره شروع به کار کرد. در سال های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۹ عکس برج ساعت روی اسکناس ۵۰۰ لیری ترکیه چاپ شد. در شهرهای کشورهای منطقه بالکان به ویژه صربستان، بوسنی و شهرهایی مانند بلگراد نیز برج هایی همراه با ساعت به مانند برج ساعت ازمیر بنا شده است.

معماری برج ساعت ازمیر

معماری این بنا بر عهده ریموند چارلز (Raymond Charles) ، معمار ساختمان کنسولگری آلمان بوده است. این برج در شلوغ ترین قسمت شهر قرار دارد و طراحی آن معماری عثمانی و آفریقای شمالی است. نام دیگر برج ساعت، saat kulesi است. ۴ فواره در کنار برج ساعت بر زیبایی این برج افزوده است. در هنگام شب و با روشن شدن چراغ های این برج از نورپردازی مدهوش کننده لذت خواهید برد، زیرا نقش و نگارهای حک شده بر روی برج به چشم می آیند و نظر هر بیننده ای را به سوی خود جلب می کند. برج ساعت از تمام نقاط شهر ازمیر دیده می‌شود. مصالح بکار رفته در ساخت این برج آهن و سرب است.

پایه‌های برج ساعت ازمیر نیز در الگوی دایره‌ای شکل قرار دارد و خود به تنهایی از تزیینات زیبایی برخوردار است. این برج با حوض و آب‌ نمای بی نظیری احاطه شده است که باعث زیبایی و جذابی فضای اطراف برج شده است. در نزدیکی برج ساعت می‌توانید از دیگر جاهای دیدنی ازمیر بازدید کنید.

برج ساعت از جاذبه های گردشگری ازمیر/عکس

نحوه دسترسی به برج ساعت ازمیر

برای رفتن به برج و میدان ساعت ازمیر می توانید از دو وسیله نقلیه اتوبوس و مترو استفاده کنید و هر دو وسیله به راحتی در دسترس هستند. سالانه گردشگران زیادی با خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر ازمیر از میدان ساعت و برج ساعت بازدید می کنند.

ساعت و هزینه بازدید از برج ساعت ازمیر

برای بازدید از این مکان تاریخی می توانید در هر ساعت از شبانه روز که علاقه مند باشید مراجعه کنید و بدون پرداخت هزینه بازدید انجام دهید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به برج ساعت ازمیر

مسجد حصار: ۱ کیلومتر
ساختمان آسانسور: ۲٫۲ کیلومتر
قلعه کادیفکاله: ۳٫۸ کیلومتر
چشمه های پاموکاله: ۳٫۹ کیلومتر
آگورا: ۹٫۸ کیلومتر
تله فریک ازمیر: ۱۰٫۱ کیلومتر

برج ساعت از جاذبه های گردشگری ازمیر/عکس

رستوران های نزدیک به برج ساعت ازمیر

چوکوفته: ۵۵۰ متر
یولو آرت و لانژ: ۵۵۰ متر
کافه کوناک: ۵۵۰ متر
بیزیم لوکانتا: ۹۵۰ متر
رستوران من گلی: ۱٫۵ کیلومتر
رستوران امنیت: ۱٫۹ کیلومتر

هتل های نزدیک به برج ساعت ازمیر

هتل لاگورا شهر قدیم: ۷۰۰ متر
هتل قصر آگورا کوناک: ۸۵۰ متر
هتل بست وسترن پلاس: ۱٫۵ کیلومتر
هتل مارلا: ۱٫۶ کیلومتر
هتل مارینا: ۱٫۷ کیلومتر
هتل گرند حکیم اوغلو: ۱٫۸ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار