gardeshban.ir

شیراز یکی از شهرهای ایران است که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد.
کد خبر: ۳۱۷۷۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹-1399 July 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
این شهر همواره مقصد گردشگری مسافران ایرانی و خارجی بوده است. شیراز را می توان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران نام برد زیرا که از تمام لحاظ برای یک گردشگر می تواند انتخاب اول باشد. 

شهر شیراز علاوه بر بناها و معماری های تاریخی بی نظیر با داشتن هتل ها و سوغات درجه یک نیز جز شهرهای اولین از نظر گردشگری محسوب می گردد. 

این شهر هم بافت قدیمی خود را حفظ کرده است و هم هتل ها، ساختمان ها و مراکز خرید مدرن را به معماری اش افزوده است.

از آنجایی‌که معماری بناهای قدیمی این شهر خاص و در نوع خود بی نظیر هستند باید معماری بناهای جدید آن نیز با هنرمندی و ظرافت خاصی انجام شود تا همان زیبایی و شکوه در جلوه یک بنای مدرن به نمایش گذاشته شود. 

از جمله مراکز تفریحی جدید این شهر می‌توان مجتمع تفریحی گرین لند شیراز یا مجتمع سرزمین سبز را نام برد. این مجتمع در شهر جدید صدرا که با هدف توسعه گردشگری تاسیس شده است، قرار دارد. 

این مجتمع با دارا بودن بخش های مختلف از جمله: رستوران، سالن های ورزشی و تالار یک مجتمع کامل تفریحی و رفاهی به شمار می‌رود. گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما به این شهر سفر کرده اند می‌توانند چند ساعتی را به بازدید از این مجتمع زیبا اختصاص دهند.

چرا باید از مجتمع تفریحی گرین لند بازدید کنیم؟

• مجتمع تفریحی گرین لند شیراز یکی از مکان هایی است که دارای معماری مدرن و بسیار زیبایی است.

• این مجتمع دارای بخش های مختلفی است و برای سرگرمی گردشگران گزینه خوبی است.

• با بازدید از این مجتمع می‌توانید تجربه بازدید از یک معماری مدرن را در جوار شهری تاریخی، در ذهن خود ثبت کنید.

• گردشگران و بازدید کنندگان اگر به دنبال یک رستوران متفاوت و شاد با موسیقی زنده و غذاهای متنوع هستند مجموعه گرین لند انتخاب بسیار خوبی است.

تاریخچه مجتمع تفریحی گرین لند

مجتمع تفریحی گرین لند یا به عبارتی سرزمین سبز صدرا از جمله پروژه های موفق در زمینه معماری بعد از انقلاب به حساب می آید. ساخت این پروژه در سه فاز انجام گرفته است و فاز سوم آن هنوز به اتمام نرسیده است. شروع احداث این مجتمع تفریحی در سال ۱۳۸۷ انجام شده است. اما باید بدانیم طرح ریزی اولیه آن در سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ صورت گرفته است. طراحی این مجتمع توسط مهندس مهرداد ایروانیان و تیمش صورت گرفته است.

معماری مجتمع تفریحی گرین لند

این مجتمع در دامنه جنوبی کوه‌های شهر جدید صدرا واقع شده است، شهر جدید صدرا که در نزدیکی شیراز قرار دارد با هدف توسعه گردشگری در شیراز و در دهه هفتاد ساخته شده است. مساحت کل بنای مجتمع تفریحی گرین لند ۴۶۱۷۸۷ متر مربع است. 

این بنا که یک ساختمان چند منظوره محسوب می‌گردد یکی از افتخارات معماری ایران معاصر است. ترتیب و چیدمان قرار گیری سالن های مختلف با هوشمندی و ذکاوت تمام طراحی شده است. در بلند ترین بخش این بنا ساختمان کافه گالری در سه طبقه قرار دارد که هم نمای بیرونی و هم نمای داخلی آن زیبا و بی عیب و نقص است. 

در نمای بیرونی این مجتمع شاهد اشکال مکعبی و سایر اشکال هندسی هستیم که در هر طرف بنا یک سری از آن ها مشاهده می گردد. تمامی این اشکال در هماهنگی باهم جلوه ای مدرن و منحصر بفرد را به نمای بیرونی مجتمع تفریحی گرین لند داده‌اند.

بخش های مختلف مجتمع تفریحی گرین لند

این مجتمع لوکس و زیبا همانطور که گفته شد در سه فاز ساخته شده است. هر فاز شامل بخش هایی است که هر کدام برای هدفی خاص ساخته شده اند. بخش های مختلف مجتمع تفریحی گرین لند شامل: سالن ورزشی، رستوران های مجلل و زیبا و سفره خانه سنتی، تالار پذیرایی و تالار کنفرانس، سالن ماساژ، دهکده سلامت، شهربازی مسقف و سینما است. 

رستوران این مجتمع تفریحی جای مناسبی برای برگزاری جشن های تولد و دورهمی های دوستانه و خانوادگی است، این رستوران با داشتن فضاهای متنوع و زیبا در محیط داخلی و فضای باز یک مکان دلنشین و درجه یک است. تالار و باغ مجتمع تفریحی گرین لند ۱۶۰۰ نفر ظرفیت دارد و محل مناسب و بسیار زیبایی برای برگزاری مراسم عقد و عروسی است. فاز سوم این پروژه که احداث آن هنوز به اتمام نرسیده است یکی از بزرگترین مراکز اقامتی و توریست درمانی است.

هزینه و زمان پیشنهادی برای بازدید از مجتمع تفریحی گرین لند

برای ورود به این مجموعه به ورودیه نیازی نیست ولی برای بهره مندی از امکانات هر بخش از آن باید هزینه اختصاصی استفاده از آن امکانات را پرداخت. چون این مجموعه از بخش های مختلف تفریحی و سرگرمی تشکیل شده است، زمان پیشنهادی برای بازدید از این مجموعه برحسب این که کدام بخش از آن هدف شما است، متفاوت است.

سایر جاذبه های دیدنی نزدیک به مجتمع تفریحی گرین لند

اکو پارک صدرا: ۲ کیلومتر

هتل های نزدیک به مجتمع تفریحی گرین لند

هتل رز سفید: ۱۵۰ متر
سوییت حاج حسن: ۲.۹ کیلومتر
هتل هفت دریا: ۶.۲ کیلومتر
مجتمع تفریحی گرین لند شیراز

رستوران های نزدیک به مجتمع تفریحی گرین لند

رستوران گلپایگان: ۱.۳ کیلومتر
رستوران مرکزی صدرا: ۱.۵ کیلومتر
فست فود محبوب: ۲ کیلومتر

مجتمع تفریحی گرین لند شیراز+تصاویر

مجتمع تفریحی گرین لند شیراز+تصاویر

مجتمع تفریحی گرین لند شیراز+تصاویر

مجتمع تفریحی گرین لند شیراز+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار