gardeshban.ir

رزرو هتل آن هم به صورت آنلاین در دنیای امروز که بیشتر کارها از طریق اینترنت انجام می شود، جای خود را باز کرده است.
کد خبر: ۳۱۸۱۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۹-1399 July 08
گردشبان (gardeshban.ir) :

پیشتر در این مورد به تفصیل صحبت کرده و گفته ایم که رزرو آنلاین هتل چه مزایایی دارد. اما سئوالی که همیشه ذهن های بسیاری را در صنعت هتلداری به خود مشغول کرده این است که مهمان ها در رزرو اینترنتی هتل بیشتر به چه نکاتی توجه می کنند؟ در گوشه ای از دنیا و در آمریکا گروهی از اساتید هتلداری به دنبال پاسخ این پرسش رفته اند. همراه جااینجاس jainjas.com/isfahan باشید تا به اتفاق هم نتیجه این تحقیق جالب را ببینیم.

این تحقیق چطور انجام شده است؟

دو تن از استادان هتلداری در دانشکده مدیریت هتل دانشگاه کورنل با هم همراه شدند تا از شیوه ای متفاوت به سئوال بالا جواب دهند. استفانی رابسون و همکار محققش؛ بریفنی نون(Breffni Noone) با دنبال کردن حرکات چشم کاربران به دنبال جواب این سئوال بودند که چرا کاربران یک هتل خاص را انتخاب می کنند. 32 نفر مورد مطالعه قرار گرفتند؛ همه آنها یک وجه مشترک داشتند: آنها مسافرانی بودند که برای تفریح سفر می کردند و در 6 ماه گذشته دست به رزرو به صورت آنلاین زده بودند.


نتایج یک تحقیق؛ عوامل مؤثر بر تصمیم مسافران در رزرو هتل آنلاین

البته همه چیز به همینجا ختم نشد. تیم تحقیق سپس جلسه پرسش و پاسخی با شرکت کنندگان در مطالعه ترتیب داد. از آنها پرسیده شد که برای مثال چرا روی برخی هتل های خاص کلیک کرده و اینکه چه عواملی در تصمیم آنها نقش داشته اند. مطلب نتایج یک تحقیق؛ عوامل مؤثر بر تصمیم مسافران در رزرو هتل آنلاین را با نتایج مطالعه ادامه می دهیم:

افراد آستانه قیمت بالا و پایینی دارند

شرکت کنندگان در مطالعه در طول فرایند جستجو، قیمتی را مد نظر داشتند که تمایلی نداشتند از آن فراتر رفته یا حتی پایین تر بیایند. ضمن اینکه آنها روی نام برند بیشترین تمرکز را داشتند. چرا؟ به نظر می رسد مسافران یک پیش فرض را در ذهن داشته اند:" با این کار ریسک به حداقل می رسد. به علاوه حتی اگر تجربه بدی هم داشته باشم، کارکنان هتل به آن رسیدگی خواهند کرد".

در واقع گویی با انتخاب برند، مسافران می دانند که در هتل چه چیزهایی انتظار آنها را می کشد و همه چیز طبق استانداردها پیش خواهد رفت. البته در این مطالعه شواهدی مبنی بر وفاداری به یک برند خاص مشاهده نشد. این یعنی هر چند شناخته شدن هتل مسافران را به رزرو یک اقامتگاه خاص ترغیب می کند، اما الگوی ثابتی در این زمینه وجود ندارد. به طور خلاصه قیمت هتل و برند نقش انکارناپذیری دارند.

عکس ها می توانند ذهنیت مسافر را تغییر دهند

وقتی در پروسه جستجو نوبت به کمی تأمل و فکر کردن می رسد، تمرکز کاربران روی تصاویر بیشتر است. برخی افراد به شکل کاملا منظمی به تک تک عکس ها نگاه می کنند، حتی در مواردی که هیچ علاقه ای هم به آن ندارند. مثلا مسافرانی که به صورت تفریحی سفر می کنند، حتی روی عکس لابی و اتاق های کنفرانس هم کلیک می کنند تا آنها را ببینند. نکته مهم این است که تصاویر می توانند گاهی دیدگاه مسافر را نسبت به هتلی که قیمت پایینی هم دارد، تغییر دهند. به همان میزان تصاویر بی کیفیت و قدیمی می توانند اشتیاق کاربران را از بین ببرند.


نتایج یک تحقیق؛ عوامل مؤثر بر تصمیم مسافران در رزرو هتل آنلاین

افراد به هتل های با امتیاز کمتر از 3 ستاره حتی نگاه هم نمی کنند

به نظر می رسد مسافران علاوه بر قیمت، آستانه ای هم برای امتیازدهی دارند. آنها به نظرات سایر کاربران و امتیازی که آنها به هتل ها می دهند؛ توجه کرده و به هتل های با امتیاز کمتر از 3 ستاره اهمیتی نمی دهند. حتی تعداد نظرات هم برای آنها مهم است. هتلی که تعداد کامنت های کاربران آن بیشتر باشد، نوعی حس اعتماد در آنها ایجاد می کند. مسافران معتقدند اگر هتلی رتبه بندی فوق العاده ای دریافت کرده، اما فقط دو کامنت برای آن به ثبت رسیده؛ یک جای کار می لنگد! این می تواند کار خود صاحب هتل و برادرش باشد!

توصیف امکانات هتل می تواند معجزه کند

نتایج تحقیق نشان داد که توصیف و توضیح امکانات هتل بعد از تصاویر، دومین عاملی است که کاربران به آن توجه ویژه نشان می دهد.از میان امکانات هم وای فای و صبحانه، دو آیتمی بودند که برای شرکت کنندگان اهمیت داشتند. البته در این میان کیفیت و نوع محتوای تولید شده هم بی تأثیر نیست.

نظرات کاربران هم در پروسه رزرو هتل اهمیت دارد

مطالعه رابسون و همکارش نشان داد که افراد به طور متوسط به چهار کامنت نخستی که در مورد هتل به ثبت رسیده، توجه می کنند. در حقیقت همین کامنت های ابتدایی کافی هستند که مسافر دریابد هتل چگونه است. یافته دیگر حکایت از این داشت که وقتی پای قیمت هتل به میان می آید، نظرات کاربران اهمیت بیشتری پیدا می کند. یعنی وقتی مسافران هتلی با قیمت بالا را انتخاب می کنند، این کامنت ها نیاز است تا مطمئن شوند که ریسک زیادی نکرده اند. و بالاخره اینکه تصاویر بد علیرغم نظرات مثبت می توانند دیدگاه مسافران را به طور کلی تغییر دهند.

مزایای رزرو هتل در جااینجاس چیست؟

اگر می‌خواهید یک سفر خاطره‌انگیز را به لیست سفرهایتان اضافه کنید، باید از همان ابتدا فکر یک اقامت راحت باشید. مقدمات یک اقامت راحت را هم می‌توان با انتخاب هتل یا هر اقامتگاه دیگری فراهم کرد. امکانی که خوشبختانه این روزها به صورت آنلاین در دسترس همه قرار گرفته است. برای مثال اگر سایت جااینجاس را به عنوان همراه و همسفر خود انتخاب کرده‌اید، بد نیست مزایای این انتخاب را هم بدانید.

نخست آنکه جااینجاس به شما امکان می‌دهد طیف وسیعی از اقامتگاه‌ها، از هتل تا هتل آپارتمان و اقامتگاه سنتی را در هر گوشه‌ای از ایران که می‌خواهید و به صورت کاملا آنلاین رزرو کنید. تصور کنید با این همه گزینه چه انتخابی خواهید داشت؟ دوم آنکه ما در جااینجاس فقط به کمیت توجه نکرده و کیفیت را هم مد‌نظر قرار داده‌ایم که حاصل تضمین رزرو بهترین هتل‌ها با کمترین قیمت خواهد بود. مزیت دیگر جااینجاس ارائه واچر(تأییدیه) آنی برای بسیاری از هتل‌ها است؛ یعنی در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید تأییدیه رزرو خود را دریافت کنید. جااینجاس متعلق به شرکت فرش تا عرش قاصدک کارمانیا همچنین به شما نوید پرداختی امن و مطمئن را می‌دهد تا بتوانید با آسودگی خاطر از درگاه‌های پرداخت آنلاین، واریز وجه را انجام دهید. کافیست یک بار رزرو آنلاین هتل خود را به جااینجاس بسپارید تا دیگر مزایای این سایت مانند معرفی دقیق هتل‌ها، امکانات متنوع جستجوی هوشمند و پشتیبانی 24 ساعته را هم به چشم خود مشاهده کنید.

مأخذ: رزرو هتل جااینجاس


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار