gardeshban.ir

گزارش/
طی ماه‌های گذشته و با بسته شدن پرواز‌های خارجی ناشی از شیوع ویروس کرونا، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در مسیر تهران – استانبول مجوز پرواز گرفت و با توجه به تنها بودن در این مسیر پروازی، نرخ بلیت‌های خود را با یا یا چند توقف به حدود ۶۰ میلیون تومان رساند.
کد خبر: ۳۱۸۵۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹-1399 July 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
اما با آمدن شرکت‌های هواپیمایی داخلی، نرخ بلیت هواپیما در مسیر تهران-استانبول به حدود ۱۲ تا ۲۴ میلیون تومان رسید و قطر ایرویز همچنان در این بازه قیمتی صدرنشین بود. نهایتا و طی روز‌های گذشته که این شرکت هواپیمایی خارجی تعداد زیادی ایرلاین ایرانی را کنار خود می‌دید به این نتیجه رسید که باید نرخ‌های خود را پایین بیاورد و نهایتا نرخ پرواز تهران استانبول را به شرکت‌های ایرانی نزدیک کرد و حتی نرخ را از آنها هم پایین‌تر آورده تا بتواند مشتری جذب کند.

مقصود اسعدی سامانی - دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی – در این باره گفت: از همان ابتدا هم گفته بودیم که نرخ این پرواز‌ها به شدت کاهش خواهد یافت و وقتی عرضه بلیت و عرضه‌کنندگانآن افزایش پیدا کنند نرخ کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به کاهش شدید نرخ بلیت پرواز قطر ایرویز در مسیر تهران-استانبول افزود: شرکت‌های هواپیمایی قطر ایرویز انحصارش شکسته شد و در نتیجه مجبور شد نرخ بلیت پروازهایش را کاهش دهد تا از این بازار عقب نماند و مسافر جذب کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: همچنان و با افزایش تعداد پرواز‌های روزانه و ایرلاین‌های ارائه‌کننده این پرواز در مسیر تهران-استانبول شاهد کاهش بیشتر نرخ این پرواز‌ها خواهیم بود و این افت نرخ ادامه پیدا خواهد کرد تا به نرخ منطقی برسد.

اسعدی سامانی با اشاره به اینکه پرواز‌های زیادی در روز به مقصد استانبول انجام می‌شود، اظهار کرد: نمی‌توان نرخ دقیقی برای پرواز‌های خارجی مانند پرواز تهران-استانبول به عنوان نرخ منطقی در نظر گرفت چرا که به معیار‌ها و پارامتر‌های مختلفی بستگی دارد، اما مسلما این قیمت‌ها متعادل‌تر خواهد شد.

وی گفت: پروتکل‌های بهداشتی در همه پرواز‌ها به ویژه پرواز‌های مسافری خارجی رعایت می‌شود و مسافران با نتیجه منفی آزمایش PCR بلیت تهیه کرده و به فرودگاه می‌روند و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار