gardeshban.ir

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور ایجاد آگاهی و تصویری مثبت از جاذبه های گردشگری ایران در ذهن گردشگران و ارائه مشوق های لازم برای ترغیب آنها برای انتخاب ایران به عنوان مقصد سفر، آیین نامه اجرایی نشان ( برند) ملی گردشگری جمهوری اسلامی ایران را به کمیسیون فرهنگی هیات دولت ارائه کرده است.
کد خبر: ۳۱۸۵۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹-1399 July 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
امروزه شهرها، کشورها و مناطق جغرافیایی به شدت درگیر فعالیت های تبلیغاتی و بکارگیری شیوه های ارتباطی مدرن هستند تا بتوانند نام خود را به عنوان یک برند قدرتمند در ذهن مخاطبان ماندگار نمایند. هدف از انجام این فعالیت ها ایجاد آگاهی و تصویری مثبت از آن در اذهان مردم است تا به تبع آن، مخاطبان به بازدید از منطقه ترغیب شوند.

در این میان، برند گردشگری مشوق بسیار تاثیرگذاری در تصمیم گردشگران در هنگام انتخاب مقصد است و دستیابی به چنین هدفی، تنها با بکارگیری مفهوم برندسازی و تلاش برای ایجاد تصویری مثبت در ذهن گردشگران حال و آتی ممکن است تا در میان رقبای بی شمار، مقصد خاصی را برای سفر خود انتخاب کنند. اغلب کشورها با سرمایه گذاری در ساخت برند ملی گردشگری در تلاش برای ایجاد تصویری مثبت و برتی قدرتمند هستند تا بتوانند از آن به عنوان ابزار موثری برای ورود به بازارهای جهانی بهره گیرند.

در همین راستا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در میانه سال ۱۳۹۷ پروژه طراحی و توسعه برند ملی گردشگری ایران را در دستورکار خود قرار داد و پس از تدوین سند راهبردی برند ملی گردشگری، طرح «سیمرغ» به عنوان نماد بصری و شعار «ایران با شکوه: تجربه متفاوت» Majestic Iran: A Different Experience"" به عنوان هویت کلامی برند ملی گردشگری انتخاب شد.

به همین منظور و با توجه به رونمایی از این برند در مراسم روز جهانی گردشگری مصادف با ششم مهر ماه سال جاری، وزارت فوق آیین نامه اجرایی نشان (برند) ملی گردشگری جمهوری اسلامی ایران را تدوین و به هیات دولت ارائه کرده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار