gardeshban.ir

جاذبه‌های کوبا تنها به پایتخت آن در هاوانا محدود نمی‌شوند و گزینه‌های شگفت‌انگیز دیگری را نیز در برمی‌گیرند که شامل مکان‌های مخفی کوبا هستند.
کد خبر: ۳۱۸۶۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹-1399 July 09
گردشبان (gardeshban.ir) :

برخی از جاذبه‌های پنهان کوبا آن‌قدر بکر است که حتی از دید مردم محلی هم مخفی مانده است. در این مقاله با این مکان‌های ناشناخته بیشتر آشنا خواهید شد.

۱. روما در منطقه قدیمی هاوانا

این کافه‌ی پشت‌بامی جذاب میزبان برخی از داغ‌ترین میهمانی‌ها در پایتخت کوبا است و در قلب منطقه‌ی قدیمی قرار دارد. راهی این منطقه شوید تا به جمعی از جوانانی بپیوندید که در حال نواختن سازهای مختلف در هاوانا هستند.

بار روما - هاوانا

۲. آبشار سوروا در پینار دل ریو

اکثر مردم یک‌راست از هاوانا راهی شهر وینالس (Vinales) می‌شوند و از این آبشارهای زیبا در طول مسیر چشم‌پوشی می‌کنند. اگر با خودرو در کوبا سفر می‌کنید، بد نیست تا توقفی کوتاه در این مسیر داشته باشید و در حوضچه‌های زیر آبشارهای سوروا (Soroa) شنا کنید. اینجا محل خوبی برای گرفتن عکس‌های زیبا است.

آبشار سوروا - پیتار دل ریو

۳. کوبا لیبرو در هاوانا

یافتن کتاب‌فروشی‌های مستقل در هاوانا بسیار دشوار است، اما کتاب‌فروشی کوبا لیبرو (Cuba Libro) یکی از بهترین‌ها در پایتخت کوبا محسوب می‌شود. این کتاب‌فروشی که بخشی از آن کافه و بخشی دیگر فروشگاه است، فضای جذابی است که برای محلی‌ها نقش یک کتابخانه را نیز ایفا می‌کند. کوبایی‌ها می‌توانند از کتاب‌های بین‌المللی این کتابخانه برای تقویت مهارت‌های زبانی خود نیز استفاده کنند.

کوبا لیبرو در هاوانا

۴. برج ماناکا ایزناگا

ماناکا ایزناگا (Manaca Iznaga)، بلندترین برج در منطقه‌ی کشت نیشکر کوبا، در سال ۱۷۵۰ به‌منظور نظارت بر کار برده‌ها در زمین‌های زراعی ساخته شد. امروزه می‌توان از این سازه‌ی هفت‌طبقه بالا رفت و مناظر اطراف دره‌ی اینخِنیوس (Ingenios)، در فاصله‌ی ۱۸ کیلومتری تا شهر ترینیداد را تماشا کرد.

برج ماناکا ایزناگا

۵. کافه لیتراریو در ودادو

این فضای جذاب در شهر ودادو (Vedado)، مکانی ایده‌آل برای ملاقات‌های دوستانه در محیطی آرامش‌بخش است. برخی مردم برای نویسندگی به اینجا می‌آیند، اما اکثر آن‌ها صرفاً به دنبال استراحت و وقت گذراندن در کافه‌ی لیتراریو (Literario) هستند. در این کافه به همه خوش می‌گذرد.

کافه لیتراریو - کوبا

۶. ماریا لا گوردا در پینار دل ریو

در دماغه‌ی غربی جزیره‌ کوبا، ساحلی زیبا و بی‌رقیب به نام ماریا لا گوردا (Maria La Gorda) واقع شده است. این ساحل در میان غواصان بسیار محبوب است. ماریا لا گوردای ساکت و آرام، یکی از بهترین نقاط غواصی در سراسر کوبا محسوب می‌شود.

ماریا لا گوردا - کوبا

۷. پارک باکانائو

در ۲۰ کیلومتری شهر سانتیاگو د کوبا، پارک شگفت‌انگیز باکانائو (Bacanao) قرار دارد. این پارک را می‌توان نمادی برای تاریخ و فرهنگ کوبا دانست. دایناسورهایی در ابعاد واقعی، یک دهکده‌ی بازسازی‌شده از بومیان تاینو (Taino) و یک مرداب از بخش‌های مختلف این پارک هستند. باکانائو کمی عجیب‌وغریب است، اما درعین‌حال جذاب و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.

پارک باکانائو - کوبا

۸. پارک ال نیچو

در جاده‌ی بین ترینیداد و سیِنفوئگوس (Cienfuegos) توقف کنید و عازم این پارک جنگلی برای کاوش شوید. پارک ال نیچو (El Nicho) میزبان چندین آبشار مناسب برای شنا و همچنین زندگی گیاهی شگفت‌انگیز است. بزرگ‌ترین آبشار این پارک در حدود ۲۵ دقیقه تا ورودی ال نیچو فاصله دارد.

پارک ال نیچو - کوبا

۹. فوسترلاندیا در هاوانا

محله‌ی فوسترلاندیا (Fusterlandia) در حومه‌ی غربی هاوانا واقع شده است. هنرمند کوبایی، خوزه فوستر، خیابان‌های این منطقه را تبدیل به یک گالری هنری روباز کرده است. او دیوارهای این خیابان‌ها را با موزاییک‌های رنگی و شخصیت‌های افسانه‌ای پوشانده است. فوسترلاندیا مکان جذابی برای گذراندن یک ساعت از وقت خود در هاوانا و فاصله گرفتن از مرکز این شهر است.

فوسترلاندیا در هاوانا

۱۰. کشتی غرق شده سن پاسکال

این نفت‌کش سابق در سال ۱۹۲۰ به آب افتاد و دوران طولانی و پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشت. کشتی سن پاسکال در سال ۱۹۳۳ در ساحل کایو لاس بروخاس (Cayo Las Brujas) در شمال کوبا همراه با محموله‌ی شیره‌ی قند غرق شد. در این مدت از این کشتی به‌عنوان یک سکوی غواصی و همچنین یک هتل استفاده شده و حالا نیز به حال خود رها شده است.

کشتی غرق شده سن پاسکال - کوبا


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار