gardeshban.ir

معبد بودایی سنسوجی در قلب منطقه آساکوسا در شهر توکیو واقع شده است. معبد سنسوجی توکیو مقصد بسیاری برای گردشگران دنیا محسوب می شود.
کد خبر: ۳۱۸۸۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹-1399 July 10
گردشبان (gardeshban.ir) :

با اینکه معابد دین بودایی در مجمع الجزایر ژاپن تعدادشان زیاد است، اما یکی از مهم ترین و معروف ترین معابد، Senso-ji Temple نام دارد که با نام معبد آساکوسا کانون (Asakusa Kannon Temple ) نیز شناخته می شود. توکیو یکی از مدرن‌ ترین پایتخت‌ های جهان است اما با این حال در گوشه و کنار این شهر آثار تاریخی زیادی به چشم می خورد و شما را به قرن‌ ها قبل می برند. معبد سنسوجی یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی شهر است و اکثر دوستداران تاریخ و فرهنگ از این معبد بازدید می کنند. خرید بلیط هواپیما و سفر به توکیو و بازدید از معبد سنسوجی جزو معنوی ترین کارهای ممکن به شمار می رود.
معبد سنسوجی توکیو

چرا باید از معبد سنسوجی بازدید کنیم؟


• یکی از قدیمی ترین معبدهای شهر توکیو است.
• یکی از جاذبه های اصلی گردشگری توکیو به شمار می رود.
• معبد سنسوجی میزبان رویدادهای مذهبی و اجتماعی در ماه مه است.
• معبد سنسوجی میزبان کارناوال آساکوسا سامبا و بازار هاگویتا در ماه آگوست است.
• در میان دروازه‌ های خارجی معبد تا درهای معبد، خیابانی پر از مغازه‌ های سنتی و دکه های غذا وجود دارد که می توانید کیک برنجی و سوغاتی های ژاپن را تهیه کنید.

تاریخچه معبد سنسوجی


در ابتدا معبد سنسوجی در سال ۶۲۸ پس از میلاد مسیح، توسط دو برادر ماهیگیر به نام‌ های هینوکوما هاماناری و هینوکوما تاکناری ساخته شده است. داستان از این قرار است که این دو برادر در حال کار بودند، مجسمه‌ کانون یعنی الهه‌ بخشش را در رودخانه‌ سومیدا پیدا کردند. سپس آن ها، مجسمه الهه را به دهکده‌ خود بردند و فرماندار به خاطر ارادت خاص به این مجسمه خانه‌ خود را بازسازی کرد تا مردم دهکده بتوانند کانون را عبادت کنند. سال ها بعد معبد سنسوجی به صورت رسمی در سال ۶۴۵ پس از میلاد مسیح ساخته شد و امروزه به عنوان قدیمی ترین معبد توکیو محسوب می‌شود. سال ها گذشت و در زمان جنگ جهانی دوم و بمباران هوایی این معبد ویران گردید و چندین سال بعد مورد بازسازی قرار گرفت و به عنوان نماد تولد دوباره و صلح برای مردم ژاپن معنادار شد.
معبد سنسوجی توکیو
دروازه اصلی معبد سنسوجی نیز در سال ۱۷۲۷ بنا شده است و شامل یک پلاک برنزی است که روی آن اسامی تمامی نفراتی که در ساخته شدن این معبد نقش داشتند، آورده شده است. در حیاط اصلی سنسوجی یک درخت وجود دارد که در زمان حمله هوایی مورد اصابت بمب ها قرار گرفته اما باز هم از ریشه و تنه درخت قدیمی جوانه هایی روییده است. خود این درخت نیز مانند معبد سنسوجی به عنوان نمادی برای مردم کشور ژاپن و بسیار با ارزش است. همان طور که پیش تر نیز اشاره شد؛ در اواخر بهار هر سال، معبد سنسوجی میزبان فستیوال سانجا ماستوری است و این فستیوال ۳ تا ۴ روز طول می کشد و خیابان های اطراف معبد نیز از طلوع تا غروب پر از جمعیت می شوند.

معماری معبد سنسوجی


در واقع این بنای مجلل بودایی به شکل فانوس بزرگ کاغذی رنگ شده که به رنگ قرمز براق با رگه های سیاه است و نشان دهنده ابرهای تندری و اشعه های نور هستند. پشت کامیناریمون و ناکامیسه دوری نیز مغازه هایی دایر است و به دروازه های ورودی دسترسی دارند. معبد سنسوجی یادآور مقاومت مردم ژاپن و نمونه ای از آغاز دوباره این منطقه است. در ورودی این معبد باشکوه یک دروازه بزرگی وجود دارد که لامپ هایی از آن آویزان شده است و ورودی اصلی معبد دروازه کامیناریمون ( Kaminarimon ) یا دروازه تندر (Thunder Gate ) نام دارد.

کانون کیست؟


در کشور ژاپن، Kannon به عنوان الهه‌ بخشش شناخته می ‌شود و این الهه به خاطر بوداسیف بودن برای مردم ژاپن نسبت به بقیه الهه ها فرق دارد. بوداسف (Bodhisattva) یعنی این الهه کمک حال همه‌ افرادی است که در این جهان رنج می‌ کشند.
معبد سنسوجی توکیو

نحوه دسترسی به معبد سنسوجی


برای رسیدن به Senso-ji Temple بهترین راه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. نزدیک ترین ایستگاه به این معبد، ایستگاه آساکوسا است که تنها چند قدم با آن فاصله دارد و می توانید از سه خط مختلف قطار شهری برای رسیدن به این معبد استفاده کنید. اگر بخواهید از متروی توکیو استفاده کنید، از طریق خطوطGinza Subway Line، Asakusa Subway Line و Tobu Railways قابل دسترسی است. مسیر دوم از خط آساکوسای متروی توئی است که از طریق آن به خیابان آساکوسا خواهید رسید، به طوری که باید در ایستگاه توکیو (Tokyo Station) سوار خط (JR Yamanote Line) و در ایستگاه کاندا (Kanda) سوار خط Ginza Subway Line شوید. همچنین در ایستگاه شینجوکو (Shinjuku) نیز می‌توانید سوار خط نارنجی JR Chuo Line شده و در ایستگاه کاندا، خط خود را تغییر داده و به ایستگاه آساکوسا بروید.

ساعت و هزینه بازدید از معبد سنسوجی


ورود به محوطه و اطراف ساختمان اصلی برای عموم به صورت ۲۴ ساعته آزاد است و بدون هیچ گونه هزینه ای می توانید بازدید کنید؛ اما فقط حیاط های معبد در تمامی ساعات برای مراجعه کنندگان باز هستند، قسمت های درونی ساختمان در ساعات مشخصی از ۶ صبح تا ۵ عصر برای بازدید باز هستند و بقیه ساعت ها مخصوص نیایش و مراسم ویژه مذهبی است.

جاذبه های دیدنی نزدیک به معبد سنسوجی


کاخ سلطنتی توکیو: ۲٫۸ کیلومتر
موزه ملی توکیو: ۲٫۸ کیلومتر
پارک اوئنو: ۳٫۳ کیلومتر
برج توکیو: ۱۱٫۸ کیلومتر
پل رنگین کمان: ۱۲٫۸ کیلومتر
معبد سنسوجی توکیو

رستوران های نزدیک به معبد سنسوجی


رستوران وادادا: ۷۰۰ متر
رستوران پارک جنوبی ژاپن: ۹۵۰ متر
خانه استیک سوکی زوکی: ۱٫۴ کیلومتر
رستوران آساکوسا: ۱٫۶ کیلومتر
رستوران حلال ساکورا: ۲٫۵ کیلومتر

هتل های نردیک به معبد سنسوجی


هتل سوپر آساکوسا: ۴۰۰ متر
هتل ویا این: ۵۰۰ متر
هتل استینگ: ۵۵۰ متر
هتل موستارد: ۶۰۰ متر
هاستل ساکورا: ۱ کیلومتر


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار