gardeshban.ir

مسجد جامع الفار که مردم محلی آن را به نام مسجد سرخ می شناسند، در نزدیکی بندر کلمبو در خیابان صلیب دوم پتا که یکی از اصلی ترین خیابان های شهر کلمبوست، واقع شده است.
کد خبر: ۳۱۸۹۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹-1399 July 10
گردشبان (gardeshban.ir) :

کشور سریلانکا جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد که بسیاری از آثار باستانی آن مربوط به بودا است. یکی از این مکان های مذهبی و تاریخی، مسجد سرخ کلمبو است که از قدیمی ترین مساجد تاریخی کلمبو بوده و یک مکان توریستی محبوب در شهر کلمبو محسوب می شود.
طرح های قرمز و سفید متمایز این مسجد و مناره های بلند آن باعث می شوند تا در هر جایی از شهر کلمبو در سریلانکا دیده شود. کلمات نمی توانند بیان کنند که دیدن مناره ها و گنبدهای بلند مسجد از خیابان های پتا، با مغازه ها و بازارهای شلوغ اطراف آن، چقدر هیجان انگیز است. این مسجد نماد اسلام در سریلانکا بوده و توسط مسلمانان ساخته شده است. گردشگران و بازدیدکنندگان اگر قصد ورود و لذت بردن از این شگفتی معماری را دارند حتما باید به آداب و رسوم مذهبی احترام بگذارند.
مسجد سرخ کلمبو

چرا بازدید از مسجد سرخ کلمبو پیشنهاد می شود؟


به دلیل معماری زیبایی که دارد، یکی از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود.
از دیگر نکات جذاب برای بازدید از این مسجد علاوه بر ساختمان زیبای مسجد، برخورد بسیار خوب و گرم مردم سریلانکا است.
اگر قصد تهیه بلیط هواپیما و سفر به سریلانکا را داشته باشید، پیشنهاد می شود حتما از این مسجد زیبا و دیدنی با معماری شگفت انگیز بازدید کنید.
مسجد سرخ کلمبو

تاریخچه مسجد سرخ کلمبو


ساخت این مسجد درزمان قدیم حدودا سال ۱۹۰۸ به وسیله هندی های مسلمانی که برای تجارت به این کشور سفر کرده بودند و به مکانی برای عبادت نیاز داشتند و درمنطقه پتا کلمبو ساکن بودند، آغاز شد. طراح و سازنده اصلی این بنا فردی به نام سایبو لبه بود. ساخت بنای اصلی تنها یک سال به طول انجامید و در سال ۱۹۰۹ به اتمام رسید و تاسیس شد. گفته می شود که در اوایل قرن بیستم، بسیاری از دریانوردانی که به سریلانکا می رفتند از این مسجد برای تشخیص بندر کلمبو استفاده می کردند. بنابراین مسجد سرخ یک مکان دیدنی برای جذب ورود کشتی ها است. این مسجد یاد آور مسجد جامع کوالالامپور در مالزی است که در سال ۱۹۱۰ ساخته شده است. ظرفیت این مسجد در سال ۱۹۷۵ به همت حاجی عمر به ۱۰۰۰۰ نفر افزایش یافت.
مسجد سرخ کلمبو

معماری مسجد سرخ کلمبو


ساختمان مسجد از بیرون بسیار زیبا و جذاب است و با مساجدی که قبلا دیدیم حداقل از لحاظ رنگ آمیزی دیوارها متفاوت بوده و جلوه خاصی دارد. ظاهر بنا برگرفته از معماری هندو اسلامی است و این شباهت به خصوص در گنبد های اناری شکل مسجد به چشم می خورد. این یک سبک ترکیبی از معماری است، که عناصر را از معماری بومی هندو اسلامی و هندی بیرون می کشد و آن را با سبک های نئو کلاسیک ترکیب می کند. اوایل این مسجد بسیار کوچک بود تا حدی که گنجایش فقط ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر را داشت ولی بعد ها گسترش پیدا کرد و به ۶ طبقه تبدیل شد که در نتیجه گسترش، گنجایش آن به ۱۰۰۰۰ نفر رسیده است. امروزه مسجد سرخ سریلانکا یا همان مسجد جامع الفار با دارا بودن برج ساعت یکی از بی نظیرترین شگفتی های معماری جهان به شمار می رود که مناره های بلند قرمز و سفید آن تقریباً از هر طرف خیابان های پر جنب و جوش کلمبو دیده می شود و بسیار هیجان انگیز است. این بنا علاوه بر این که یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است، عبادتگاه مسلمانان سریلانکایی نیز محسوب می شود.
مسجد سرخ کلمبو

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید


برای ورود به مسجد سرخ هزینه ای دریافت نمی شود. ساعت بازدید از این مسجد ۹ صبح الی ۱۷ بعد از ظهر است. گردشگران می توانند همه روزه به جز زمان های عبادت مسلمانان در روزهای جمعه از این مسجد بازدید کنند. زمان پیشنهادی برای بازدید از این مسجد زیبا ۱ الی ۲ ساعت است.
نحوه دسترسی به مسجد سرخ کلمبو
آدرس : Second Cross Street, Colombo 01100, Sri Lanka

بهترین زمان سفر


بهترین زمان سفر به سریلانکا در ماه های کم بارش و خنک تر سال است، در تابستان که رطوبت و دمای هوا بسیار بالا است و در بهار و پاییز هم بارش های زیاد در این کشور وجود دارد، بهترین زمان بین ماه های اکتبر تا مارچ است.

جاذبه های دیدنی نزدیک مسجد سرخ کلمبو


موزه قدیمی هلندی: ۳۵۰ متر
بازار پتا: ۳۵۰ متر
کلیسای جامع سنت لوسیا: ۲.۴ کیلومتر
معبد سری کایلسوارام: ۳.۲ کیلومتر
موزه ملی کلمبو سریلانکا: ۴.۹ کیلومتر

هتل های نزدیک مسجد سرخ کلمبو


هتل گرند اورینتال: ۱.۱ کیلومتر
هیلتون کلمبو: ۱.۵ کیلومتر
فیر وی کلمبو: ۱.۷ کیلومتر
هتل گالاداری: ۱.۸ کیلومتر
هتل استار آنیس بوتیک کپسول: ۱.۹ کیلومتر

رستوران های نزدیک مسجد سرخ کلمبو


کافه گلدن: ۱۱۰ متر
رستوران سری رودرا وجترین: ۴۵۰ متر
رستوران الیت ایندیان: ۵۵۰ متر
سیریانی: ۱ کیلومتر
رستوران بوهاری: ۱.۱ کیلومتر


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار