gardeshban.ir

معبد سیما مالاکا (به انگلیسی: Seema Malaka) مکانی است وسیع و مقدس برای تفکر و عبادت که در قلب شهر دیدنی کلمبو، پایتخت تجاری کشور تماشایی سری لانکا قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۱۹۳۶
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹-1399 July 11
گردشبان (gardeshban.ir) :

با وجود اینکه این معبد پرستشگاهی مقدس است، اما بدلیل داشتن فضایی آرامش بخش و رویایی، از آن به عنوان مکانی برای مراقبه و استراحت استفاده می شود و همین امر موجب شده که گردشگران بسیاری، فارغ از هر دین و آئینی، بلیط هواپیما سری لانکا را برای بازدید از این مکان خریداری کنند.
معبد سیما مالاکا کلمبو

چرا بازدید از معبد سیما مالاکا پیشنهاد می شود؟


جزو زیباترین معابد تاریخی شهر خوش منظره کلمبو بشمار می رود.
در نزدیکی برخی از دیدنی ترین جاذبه های سریلانکا قرار گرفته است.
از طراحی بسیار زیبا و فضایی بسیار دلنشین و تسکین دهنده برخوردار است و بهترین مکان برای گذراندن روزی آرام و بی دغدغه در قلب شهر دیدنی کلمبو به حساب می آید.
موزه ای بسیار دیدنی با کلکسیون ارزشمندی از اشیاء گران‌بهای باستانی را در خود جای داده است.
فضای مسحورکننده و تماشایی آن برای ثبت تصاویری خاطره انگیز و اینستاگرامی بسیار مناسب است.

تاریخچه معبد سیما مالاکا


سازه اصلی معبد سیما مالاکا در اواخر قرن نوزدهم میلادی احداث گردید، اما در سال ۱۹۷۰ ، به تدریج در آب فرو رفت و چیزی از آن باقی نماند. شش سال پس از این واقعه، از معماری برجسته به نام جفری باوا دعوت به عمل آمد تا در بازسازی این معبد مشارکت کند. او طراحی معبد را پذیرفت و معبدی که اکنون به عنوان معبد سیما مالاکا شناخته می شود، شاهکار زیبای این معمار سری لانکایی است. نکته جالب اینکه هزینه ساخت معبد را تاجر مسلمانی به نام اس. اچ. موساجی برعهده گرفت و این معبد را به یاد پسر از دست رفته خود، امیر. اس. موساجی احیا کرد.
معبد سیما مالاکا کلمبو

معماری معبد سیما مالاکا


این معبد که بخشی از معبد باشکوه گانگارمایا محسوب می شود، در مرکز دریاچه ساکن و آرام بیرا قرار گرفته و جلوه بسیار زیبایی به این دریاچه بخشیده است. طراحی معبد سیما مالاکا چنان جذاب و متفاوت است که از نمایی دور نیز تماشایی است و نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. اما دلیل تفاوت معماری این معبد با دیگر معابد بودائی در چیست؟ در حالیکه برای ساخت بسیاری از معابد بودا از قوانین سفت و سخت معماری سنتی بودائی پیروی می کنند، طراحی این معبد که چون زورقی در آب شناور است، بسیار نوآورانه و با الهام از سبک معماری کاندیان و صومعه های جنگلی منطقه ریتی گالا صورت گرفته است. معبد از سه سکوی مجزای متحرک تشکیل شده که دسترسی به نقاط مختلف آن را میسر ساخته است.

بخش های دیدنی معبد سیما مالاکا


چنانچه دوست دارید تصاویری بسیار جذاب و رویایی از معبد سیما مالاکا ثبت کنید، به بخش سکوی مرکزی این معبد مراجعه کنید تا از چشم انداز فریبنده و تماشایی آن شگفت زده شوید. در این بخش اتاقی ساخته شده از چوب قرار گرفته که از آن به عنوان مکانی برای مراقبه و یوگا استفاده می شود. نمای دریاچه بیرا از این اتاق چنان زیباست که هر گردشگری ناخواسته مدتی را در آن آرمیده و به تماشای اطراف معبد می پردازد. بخش زیادی از معبد سیما مالاکا در حیاط مجموعه گانگارمایا قرار گرفته است. این حیاط منظره دل انگیزی دارد و در گوشه آن درخت بزرگ مقدسی (نوعی درخت انجیر بودا) که بر حیاط معبد سایه افکنده، به چشم می خورد. در این مکان تندیس های مختلفی از بودا قرار داده شده که جلوه ای روحانی به این مکان بخشیده است. اما جذاب ترین بخش معبد سیما مالاکا، موزه دیدنی آن است که در کنار درب ورودی معبد خودنمایی می کند. این موزه اشیاء قیمتی و عتیقه‌جات و حتی جواهرات گران‌بهایی را در خود جای داده است و جزو دیدنی ترین و جذاب ترین بخش های معبد بشمار می رود.
معبد سیما مالاکا کلمبو

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از معبد سیما مالاکا چقدر است؟


بازدید از معبد سیما مالاکا هزینه بسیار اندکی دارد که در مقابل تجربه لذت بخشی که از حضور در فضای دلنشین آن بدست خواهید آورد، برابر با هیچ است. گفتنی است که بازدید از این معبد دست کم به یک ساعت زمان نیاز دارد. اما اگر دوست دارید مدتی بیشتر را در فضای دلنشین معبد استراحت کنید، باید دو ساعت از زمان خود را وقف بازدید از آن کنید.

فصل مناسب برای بازدید از معبد سیما مالاکا چه زمانی است؟


معبد سیما مالاکا در فاصله بین ماه های نوامبر و فوریه بسیار خوش آب و هوا بوده و برای آن دسته از گردشگرانی که دوست دارند بازدید از این معبد را در بهترین شرایط آب و هوایی تجربه کنند، بسیار خوش منظره و دل انگیز است.

چگونه به معبد سیما مالاکا برویم؟


برای بازدید از معبد سیما مالاکا، نخست باید بلیط هواپیما کلمبو را خریداری و به این شهر سفر کنید و سپس با تاکسی از طریق بزرگراه کلمبو باتیکالوآ و جاده پارسونس به این معبد دست یابید. معبد سیما مالاکا در مرکز دریاچه بیرا قرار گرفته است و نمای جذاب آن از فاصله دور نیز کاملا پیداست.

در نزدیکی معبد سیما مالاکا از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


مرکز خرید کلمبو سیتی سنتر: ۲۶ متر
پارک گانگارمایا: ۲۶۰ متر
پارک ویهاراماهادوی: ۱.۴ کیلومتر
مجتمع ورزشی سینت جوزف: ۲ کیلومتر
ساحل گاله فیس: ۲.۴ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی معبد سیما مالاکا برای اقامت وجود دارد؟


هتل یونیورسیتی هاستل: ۱۹۰ متر
هتل بونگو استی: ۶۰۰ متر
هتل سینامون رد کلمبو: ۷۵۰ متر
هتل سیتی لیک رزیدنس: ۷۵۰ متر
هتل تارو ویلاس: ۸۰۰ متر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به معبد سیما مالاکا هستند؟


رستوران اوپورتو: ۴ متر
رستوران کلمبو سیتی سنتر فود کرت: ۸ متر
رستوران میداح سیسترز: ۱۴ متر
رستوران چینا استریت فود: ۲۶ متر
رستوران سلدز اند سندویچز: ۳۱ متر


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار