gardeshban.ir

سنجش توانایی دولت‌ها در بازیابی صنعت گردشگری پس از کرونا و کمک به مردم بومی برای احیای چرخه اقتصاد روستایی اهدافی هستند که گردشگری روستایی می‌تواند به آن تحقق بخشد.
کد خبر: ۳۱۹۶۹
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹-1399 July 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
سازمان جهانی گردشگری «گردشگری و توسعه روستایی» را به‌عنوان شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۰ انتخاب کرده است. قطعا توجه به گردشگری روستایی به‌عنوان کوچکترین بخش صنعت گردشگری برای احیای این صنعت پس از کرونا بسیار تأثیرگذار خواهد بود که این اتفاق دو هدف بسیار مهم را دنبال می‌کند:

۱- سنجش توانایی دولت‌ها در بازیابی صنعت گردشگری پس از کرونا

۲- کمک به مردم بومی برای احیای چرخه اقتصاد روستایی

همان‌گونه که در بیانیه سازمان جهانی گردشگری برای تعیین شعار سال آمده است، در سال جاری این روز با این عنوان نام‌گذاری شده است، زیرا جوامع کوچک و روستایی هستند که این صنعت در آن‌ها پایه‌های شغلی و اقتصادی قوی دارد. در سراسر دنیا گردشگری به جوامع روستایی در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی و موقعیت‌های مالی کمک می‌کند، به ویژه جوانان و بانوان از این اتفاق سود زیادی می‌برند. همچنین شانسی دوباره برای شناخت تأثیر گردشگری در شهرهای کوچک و توانایی آن برای ساخت آینده‌ای بهتر است.

جامعه تورگردانان ایران بر این باور است که گردشگری وسیله‌ای برای  پیشرفت و سودآوری است. بر این اساس گردشگری روستایی راهبردی برای توسعه اشتغال، مشارکت مردم جوامع محلی در صنعت گردشگری، رونق صنایع‌دستی، کارآفرینی زنان و اشتغال جوانان است. گردشگری روستایی ارتباط تنگاتنگی نیز با گردشگری طبیعت و گردشگری سلامت دارد. جوامع روستایی می‌توانند میزبان تورهای طبیعت‌گردی و سلامت باشند و از این رهگذر زیرساخت‌های روستایی بهبود پیدا کند. گردشگری روستایی ارتباط تنگاتنگ دیگری نیز با گردشگری داخلی دارد و حال که مشخص شده است تا زمان برون‌رفت از بحران کرونا یعنی سال ۲۰۲۲ اتفاق خاصی در حوزه تورهای ورودی نمی‌افتد تقویت گردشگری داخلی می‌تواند گزینه‌ای مطلوب برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و جاذبه‌های شهرهای کوچک باشد و به تنوع‌بخشی گردشگری و توسعه روستایی کمک کند.

ابراهیم پورفرج

رئیس هیئت مدیره جامعه تخصصی تورگردانان ایران
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار