gardeshban.ir

ماسال شهر آبشار ها یکی از شهر های استان گیلان که در بین کوه های تلاش قرار گرفته است. ماهسال همچون بهشت گم شده، طبیعت بکر با جنگل و درختان چندهزار سال را در دل خود جای داده است.
کد خبر: ۳۱۹۷۱
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹-1399 July 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
جنگل های سر به فلک کشیده با درختان تنومند، کلبه های چوبی وسط جنگل و کوه ‌های زیبا چنان آرامش خاصی را به انسان منتقل می کند، که انگار روح انسان از هر گونه ناراحتی و خستگی پاک می شود. برای رفتن به ماسال زیبا نیازی به خرید بلیط هواپیما نیست. شما می توانید تمام مسیر را با ماشین شخصی طی نمایید، از زیبایی فوق العاده و حیات وحش شگفت انگیز لذت ببرید.

ماسال و جاهای دیدنی های آن+تصاویر

ییلاق ماسال

ییلاق ماسال یکی از دیدنی های خاص و منحصر بفرد ماسال است. برای رفتن به ییلاق زیبا ماسال فقط کافی است تا ۱۰ دقیقه به سمت شمال ماسال بروید. در اول جاده خانه های سنتی و جذاب روستایی قرار دارند با کمی حرکت به جلو کم کم آبشار بزرگ و فوق العاده جذابی را مشاهده خواهید کرد. البته بهتر است توجه نمایید که عرض جاده کم و جاده بصورت دو طرفه است. در طول مسیر درختانی که بصورت عمود در دل خاک قرار دارند، چشم بیننده را جذب تماشا و زیبایی خود می کنند. با نزدیک شدن به انتهای جاده خود را در بالای ابرها احساس خواهید کرد، چون ییلاق با ابر و مه پوشیده شده است.

ماسال و جاهای دیدنی های آن+تصاویر

آبشار رامینه

همانطور که اطلاع دارید، ماسال و دیدنی های آن بسیار زیاد است. بطوریکه تا به امروز تعداد زیادی آبشار در ماسال شناسایی و کشف شده است. آبشار رامینه یکی از معروف ترین و شگفت انگیز ترین آبشارهای ماسال محسوب می شود. آبشار رامینه با ۱۰ متر ارتفاع یکی از زیباترین آبشار ها در بالادست جاده اصلی و در دل جنگل واقع شده است. آبشار رامینه آبشار پر آب بکر و دست نخورده ای است که با شیب تند بطرف پایین می ریزد و حدود ۱۰ دقیقه با جاده اصلی فاصله دارد. توجه نمایید که راه دسترسی با آبشار سربالایی و پرشیب است.

غار آویشو

غار آویشو بزرگ‌ ترین و زیبا ترین غار در ماسال است. غار آویشو در ارتفاع ۱۳۰۰ متری از سطح دریا در ۲۲ کیلومتری ماسال در دل طبیعت بکر گیلان قرار دارد. توجه داشته باشید که تنها بازدید از ۸۰۰ متر از غار آویشو امکان پذیر است. رودخانه ای درون غار در جریان است که آبشارهای زیبایی و قندیل هایی از جنس آهک ختم می شود. چندین چاه آب در غار آویشو قرار دارد که زیبایی غار زا دو چندان کرده است. هم در کنار آن ها قابل مشاهده است. یکسری چاه های آب هم در این غار وجود دارد که زیبای آن را چندین برابر می کند. برای رفتن به غار آویشو، از مسیر ماسال به شاندرمن، پس از گذشتن از روستاهای سیاهمرد، چالسرا و آرامگاه درویش شاه و امیر شاندرمن به غار شگفت انگیز آوشیو خواهید رسید.

ماسال و جاهای دیدنی های آن+تصاویر

پارک های جنگلی ماسال

پارک ‌های جنگلی ماسال از دیدنی های جالب این شهر محسوب می شوند. پارک جنگلی ریزه مندن با تنوع تاب و درختچه ‌های موجود یکی از بهترین جاهای برای طبیعت گردان است. منطقه تاریخی اسبه ریسه و منطقه جنگلی طلاسکوه دیگز پارک های جنگلی ماسال هستند که واقعا طبیعتی بکر و شگفت انگیز را در دل خود جای داده اند. اگر بدنبال دوری از زندگی شلوغ شهری و آلودگی هستید؛ ختما به ماسال و دیدنی های آن سفری داشته باشید.

روستای اولسبلنگاه

روستای اولسبلنگاه در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال از دیگر جاهای دیدنی ماسال است. روستای اولسبلنگاه در ارتفاعات ۱۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. جالب است بدانید که به غیر از یک هتل بقیه خانه ها از چوب ساخته شده اند. علاقمندان به زندگی روستایی بهتر است بدانند که روستا شبکه برق ندارد و برق مورد نیاز با موتور برق تامین می شود. شما می توانید هنگام عصر در مراتع ییلاق قدم بزنید و با استشمام هوای تازه لذت وصف ناپذیری را تجربه نمایید.

ماسال و جاهای دیدنی های آن+تصاویر

باغ پرندگان تمجیدی

باغ پرندگان تمجیدی یکی از جاهای دیدنی ماسال در ییلاقات ماسال در منطقه فوق العاده زیبا اسب ریسه قرار گرفته است. باغ پرندگان تمجیدی در واقع مکانی است که شما می توانید انواع پرندگان زیبا و هیرت انگیز بومی این منطقه یعنی گیلان را از نزدیک تماشا نمایید. بهتر است بدانید که در اطراف باغ پرندگان تمجیدی هتل و اقامتگاه برای استراحت گردشگران فراهم شده است.

دشت النزه

یکی از ییلاق‌ های زیبای استان گیلان و جاهای دیدنی ماسال منطقه ییلاقی دشت النزه است. در اطراف این ییلاق زیبا کوه های زیبا و سرسبز سر به فلک کشیده اند و مناظر بسیار جالب و چشم نوازی را خلق کرده اند. همچنین امامزاده ابراهیم النزه با قرار گرفتن در روبروی دشت النزه فقط چند دقیقه پیاده از دشت فاصله دارد. تمامی خانه های ساخته شده در ییلاق توسط مردم بومی بصورت سنتی بنا شده اند و این خانه ها نسل به نسل منتقل شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار