gardeshban.ir

طبق اعلام معاون فنی گمرک در سال گذشته بیش از ۴۰ میلیون تردد در گمرک های کشور به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۳۱۹۷۷
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹-1399 July 12
گردشبان (gardeshban.ir) :

مسافران مقیم سایر کشورها با تابعیت ایرانی یا خارجی به صورت روزانه به دلیل گردشگری و یا بازرگانی به ایران سفر کرده و پس از مدتی اقامت کشور را ترک می کنند. از سوی دیگر ایرانیان داخل نیز به منظور زیارت، تفریح و یا تجارت به خارج از کشور سفر می‌کنند که این ترددها با توجه به امکانات و تسهیلات مرزهای ورود و خروج به صورت هوایی، دریایی، جاده‌ای ریلی انجام می‌شود.  

اعلام آخرین وضعیت ترددهای مسافری در مرزهای ایران از سوی مهرداد ارونقی -معاون فنی گمرک - به ایسنا از این حکایت دارد که در سال گذشته ۴۰ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۱۶۱ مورد تردد در گمرکات کشور به ثبت رسیده که نسبت به سال ۱۳۹۷، ۹.۴۱ درصد افزایش داشته است.  

وی با اشاره به آمار دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک  گفت:  در بین گمرک‌ها، فرودگاه امام خمینی (ره) با بیش از ۶ میلیون و ۷۵۸ هزار تردد و سهم ۱۶.۵۹ درصد از کل ترددها در رتبه اول قرار دارد.  

ارونقی افزود: گمرک فرودگاه قشم با بیش از ۶ میلیون و ۴۵۴ هزار و سهم ۱۵.۸۴ درصدی و مهران با ۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تردد و سهم ۱۵.۶۳ درصدی از کل ترددها در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. 

معاون فنی گمرک با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲۰ میلیون و ۷۴۷ هزار مسافر به ایران وارد و بالغ بر ۲۰ میلیون مسافر خارج شده‌اند یادآور شد که تعداد مسافرین ورودی به کشور اعم از ایرانی و خارجی حدود ۷۴۴ هزار و ۸۰۰ نفر بیشتر از تعداد مسافرین خروجی بوده است. به عبارتی نسبت مسافران ورودی به خروجی حدود ۱.۰۴ است.  



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار