gardeshban.ir

کشور پهناور هند، کشور معروف به هفتاد و دو ملت، یکی از محبوب‌ترین مقاصد در قاره آسیاست که گردشگرانی را از سرتاسر دنیا به خود فرا می‌خواند. خصوصا نیمه دوم سال جان می‌دهد برای سفر به هند و بسیاری برای سفر در این زمان برنامه ریزی می‌کنند.
کد خبر: ۳۲۰۰۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹-1399 July 13
گردشبان (gardeshban.ir) :

در این کشور می‌توانید محو شکوه معماری بناهای تاریخی‌اش شوید، با فرهنگ متنوع غذایی‌اش دمخور شوید و از آن بچشید و پا به پای دخترکان ساری پوش و رنگی رنگی، لحظاتی را به شادی و رقص و آواز طی کنید. با این تفاسیر شاید این سوال برای شما مطرح شود که برای سفر به هند از چه شهری شروع کنیم و یا چه شهرهایی را انتخاب کنیم. این مقاله دقیقا سعی دارد به همین سوال شما جواب بدهد. بنابراین چهار شهر توریستی هند از جمله دهلی‌ نو، آگرا، جیپور و گوا را انتخاب و خصوصیات هر یک را بررسی کردیم تا مقایسه بهتری از هر یک به دست بیاوریم. بد نیست بدانید برای سفر به هر یک از این شهرها می‌توانید از بلیط هواپیما سفرمارکت استفاده کنید.
مقایسه شهرهای توریستی هند

دهلی نو


پایتخت شلوغ و پرهیاهوی هند است که به سبب دیدنی‌های تاریخی‌ و اهمیت سیاسی‌اش بسیار پر رفت و آمد است. خوب است بدانید در واقع دهلی نو، بخشی از شهر بسیار بزرگتری به نام دهلی است که وسعت آن در حدود ۱۵۰۰ کیلومتر مربع دارد و جمعیتی در حدود ۳۰ میلیون نفر را در خودش جای داده است.

سبک دیدنی‌ها:  وقتی دهلی نو یا دهلی را برای گردش و سفر انتخاب می‌کنید با انوعی از ساختمان‌ها و بناهای تاریخی طرف هستید که معماری باشکوهی دارند و توجهتان را به راحتی جلب می‌کنند. از قطب منار بگیرید تا قلعه سرخ، مقبره همایون، مسجد جامع و البته معبد مدرن و زیبای آکشاردام، همگی از این جمله هستند. در کنار بازدید از این بناها، می‌توانید زمانی را هم به بازارگردی در مکان‌هایی چون چاندانی چوک و دیلی هات بگذرانید. اگر هم مراکز خرید مدرن را ترجیح می‌دهید، مراکز خرید سلکت سیتی‌واک، پاسیفیک مال و آمبینس مال را به شما پیشنهاد می‎دهیم. در انتهای روز هم برای گردش و شهرگردی حتما سری به باغ سرسبز لودی، دروازه هند و باغ ۵ حس بزنید.

میزان امنیت:  اگر قدری با دهلی نو آشنایی داشته باشید، خواهید دانست که شلوغی کوچه و خیابان‌های این شهر تمامی ندارد و همین موضوع، فرصت خوبی را برای جیب برها و کیف دزدها فراهم می‌کند. بنابراین لازم است در حین گشت و گذار و پیاده روی در شهر، خصوصا گشت در بازارهای پرتراکم دهلی نو، بیش از پیش حواستان را جمع کنید.

مناسب برای خانواده یا مجرد:  فرقی نمی‌کند خانوادگی راهی دهلی نو می‌شوید یا مجردی، در هر دو صورت این شهر گزینه جذابی برای هر دو گروه محسوب می‌شود.
مقایسه شهرهای توریستی هند

آگرا


گرچه آگرا شهر بسیار کوچکی است اما اصلا نباید آن را دست کم گرفت. آگرا همان جایی است که می‌توانید از تاج محل خارق العاده دیدن کنید. البته جذابیت‌های این شهر در همین جا خلاصه نمی‌شود و می‌تواند تا دو روز شما را سرگرم کند. خوب است بدانید آگرا فاصله چندانی با دهلی نو ندارد و با یک سفر سه تا جهار ساعته می‌توانید خودتان را از پایتخت به آگرا برسانید.

سبک دیدنی‌ها:  وقتی به تاریخچه آگرا نگاهی می‌اندازیم می‌بینیم قدمتش به قرن یادهم میلادی برمی‌گردد. بنابراین عجیب نیست که دیدنی‌های مهم این شهر با تاریخ عجیبن شده‌اند. وقتی به آگرا می‌رسید پیش از هر چیزی به سراغ تاج محل بروید و این سازه مرمرین و بی‌نظیر را از نزدیک ببینید. بد نیست بدانید که تاج محل جزو عجایب هفتگانه جدید دنیاست که با معماری ایرانی بنا شده است. پس از تاج محل نیز از جهانگیر محل، مقبره اعتماد الدوله و قلعه آگرا هم دیدن کنید. برای استراحت در شهر هم به باغ مهتاب که درست رو به روی تاج محل قرار دارد، بروید.

میزان امنیت:  وضعیت امنیت در آگرا قدری از دهلی نو بهتر است اما باز هم همچنان نمی‌توان آن را چندان امن نامید. چرا که اغلب توریست‌هایی که به دهلی نو می‌روند یک تا دو روز را در آگرا سپری می‌کنند و بنابراین شلوغی و اوضاع مناسب برای جیب برها همچنان به راه است.

مناسب برای خانواده یا مجرد:  آگرا نیز برای هر دو نوع سفر خانوادگی و مجردی مناسب است.
مقایسه شهرهای توریستی هند

گوا


گوا یک مقصد بسیار متفاوت در هندوستان است. جایی که تصور شما را از فضای بیابانی و خشک هند دور می‎کند. گوا کوچک‌ترین ایالت هند است که در کرانه‌های دریای عرب جا خوش کرده و از طبیعتی بی‌نظیر و آب و هوایی مطبوع برخوردار است. همچنین اقامتگاه‌های لوکس و ساحلی به جذابیت این مقصد ساحلی اضافه می‌کند.

سبک دیدنی‌ها:  وقتی گوا را برای سفر انتخاب می‌کنید یعنی یک خوش‌گذرانی تمام عیار به همراه انواعی از تفریحات آبی و هیجانی در انتظار شماست. گوا بیش از هر چیز به سبب سواحل بکر و زیبای خود شهرت پیدا کرده و بسیاری به همین قصد راهی گوا می‌شوند. در واقع بیش از 70 ساحل تمیز و زیبا در این ایالت وجود دارد که برای آبتنی و آفتاب گرفتن می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. گوا همچنین مکان ایده‌آلی برای امتحان کردن انواع تفریحات آبی و شبانه است. در کنار این‌ها، چندین آبشار، ساختمان قرون وسطایی و تورهایی طبیعت‌گردی نیز از گزینه‌های خوش‌گذرانی در گوا به شمار می‌روند.

میزان امنیت:  اگر بخواهیم گوا را از منظر امنیت با دیگر مقاصد و شهرهای معروف هند مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که از امنیت بالایی برخوردار است و اتفاقا از همین جهت نیز معروف است و از دلایل توریست‌های خارجی برای انتخاب گوا محسوب می‌شود.

مناسب برای خانواده یا مجرد:  جاذبه‌های تفریحی متنوع و امنیت بالا، گوا را به مقصد مناسبی برای هر دو گروه خانواده‌ها و مجردها بدل می‌کند.
مقایسه شهرهای توریستی هند

جیپور


جیپور یا شهر صورتی، یکی دیگر از مقاصد تاریخی و پرطرفدار هند است که در ایالت راجستان هند قرار دارد و بزرگ‌ترین شهر این ایالت محسوب می‌شود. جالب است بدانید عنوان جیپور (شهر صورتی) به جهت رنگ اغلب ساختمان‌های تاریخی شهر انتخاب شده است.

سبک دیدنی‌ها:  با انتخاب شهر جیپور، طیفی از جاذبه‌های تاریخی در پیش روی شما قرار می‌گیرد. از بایدهای این شهر می‌توان به کاخ شهر، هوا محل، قلعه عامر، جال محل، معبد میمون‌ها و دروازه پاتریکا اشاره کرد. این دیدنی‌ها همگی تاریخی هستند، معماری زیبایی دارند و البته جان می‌دهند برای عکاسی و کرفتن سلفی‌های به یادماندنی.

میزان امنیت:  امنیت در شهر جیپور نیز نسبت به دهلی نو بالا ارزیابی می‌شود اما با همه این‌ها لازم است نکات ایمنی معمول را حفظ کنید.

مناسب برای خانواده یا مجرد:  سفر به جیپور برای هر دو دسته خانواده و مجرد مناسب و جذاب ارزیابی می‌شود.
مقایسه شهرهای توریستی هند

جمع بندی


برای مقایسه بهتر این چهار مقصد، تمام اطلاعات گفته شده را به صورت خلاصه در این جدول جا دادیم تا بتوانید در یک نگاه آن‌ها را در کنار هم ببینید. در رابطه با مقایسه سطح هزینه این شهرها، باید بدانید در مجموع هند کشور ارزانی برای گردش و تفریح محسوب می‌شود و مقایسه انجام شده صرفا میان شهرهای این کشور با هم است.
مقایسه شهرهای توریستی هند


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار