gardeshban.ir

مدیر اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی اعلام کرد: هیچ‌کدام از موزه‌های زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی در تهران بازدیدکننده نمی‌پذیرند.
کد خبر: ۳۲۰۱۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹-1399 July 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمدرضا کارگر با اشاره به دستور ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا، برای تعطیلی مکان‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، بیان کرد: بر اساس این دستور، موزه‌های زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از  ۱۳ مهر تا ۱۸ مهر مخاطب نمی‌پذیرند، ولی کارمندان موزه‌ای موظف به حضور در موزه‌ها هستند.

او با اشاره به این‌که ادامه‌دار بودن این تعطیلی یا فعالیت دوباره موزه‌ها با توجه به شیوع کرونا در همان زمان یعنی ۱۸ مهر تصمیم‌گیری می‌شود، بیان کرد: موزه‌های زیر نظر این وزارتخانه در استان‌ها نیز بر اساس تصمیمات ستاد کرونا در هر استان به فعالیت خود ادامه می‌دهند؛ به عنوان مثال استان اصفهان نیز موزه‌های خود را تا ۱۸ مهر تعطیل اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، درخواست تعطیلی یک بار در آغاز شیوع کووید - ۱۹ در کشور و در ابتدای اسفند سال گذشته مطرح شد و موزه‌ها یکی در میان به واسطه‌ نداشتن دستور مستقیم مجبور به فعالیت بودند که البته بیشتر به فعالیت کارمندان موزه‌ای منجر شده بود. تا این‌که در روزهای پایانی اسفند سرانجام همه‌ موزه‌های زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی برای سه ماه تعطیل شدند و همزمان با عید فطر در خرداد، بعد از اعلام پروتکل‌های ملی از سوی وزارتخانه و پروتکل‌های مشخص از سوی هر کدام از موزه‌ها برای فضای موزه‌ای خود فعالیت خود را از سر گرفتند.

این درخواست هفتم مرداد و با شیوع موج دوم کرونا نیز توسط متولیان ستاد مبارزه با کرونا مطرح شد، اما متولیان میراث فرهنگی در حالی که تا پیش از آن بیان می‌کردند ستاد کرونا در هر استان اگر این درخواست را مطرح کند، موزه‌های آن استان تعطیل خواهند شد، اما وقتی نوبت به تهران رسید، اعلام کردند باید نخست نامه‌ این درخواست از سوی رییس ستاد به مونسان - وزیر میراث فرهنگی - فرستاده شود؛ اعلامی که به دنبال آن موزه‌ها فعالیت خود را تا پیش از دستور اخیر ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا و هر روز شلوغ‌تر از روز قبل و با رعایت بخش کمتری از پروتکل‌ها ادامه دادند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار