gardeshban.ir

با شکوه و عظمتی که در بنای زیبای خود دارد، قطب منار دهلی سرگذشت تاریخی این شهر را به بهترین شکل ممکن روایت می‌کند.
کد خبر: ۳۲۰۶۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹-1399 July 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
قطب منار دهلی بخشی از یک مجموعه بسیار عظیم است که در داخل آن چندین دروازه، مسجد، آرامگاه و مکان‌های تاریخی مهم دیگر را می‌توان تماشا کرد. اگر برنامه‌ای برای خرید بلیط هواپیما دهلی و سفر به این شهر دارید، پیشنهاد ما به شما این است که در یکی از روزهای مسافرت خودتان به سراغ Qutub Minar Complex بروید و تشتشع نور آفتاب را بر روی این مناره ببینید تا منظره‌ای به یاد ماندنی در ذهنتان ثبت شود.

چرا بازدید از قطب منار دهلی پیشنهاد می‌شود؟

قطب منار دهلی بلندترین بنای آجری جهان است.

قطب منار را می‌توان از اولین سازه‌های بسیار بزرگ هند دانست.

قطب منار یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی دهلی و از ارزشمندترین میراث جهانی یونسکو است.

قطب منار؛از مهم‌ترین جاهای دیدنی دهلی /عکس

تاریخچه قطب منار دهلی

تاریخچه قطب منار دهلی همواره دارای بخش‌های اسرارآمیز بسیار زیادی بوده اما جالب است بدانید که تقریبا تمامی مورخان به این اجماع رسیده‌اند که کار ساخت قطب منار در آخرین سال قرن دوازدهم یعنی در سال ۱۱۹۹ میلادی آغاز شده است. در واقع، آغازگر این کار قطب الدین ایبک بود و ساخت چنین بنای عظیمی در سال‌ها و قرن‌های بعدی ادامه یافت. در سال ۱۲۳۰ میلادی شمس الدین التتمش و در سال ۱۳۱۶ میلادی نیز فیروزشاه تغلق بخش‌های مختلف قطب منار دهلی را تکمیل کردند تا امروزه چنین سازه چشم نواز و باستانی در مقابل دیدگان گردشگران دهلی قرار گیرد. ناگفته نماند که هدف از ساخت قطب منار، تبدیل آن به نمادی برای پیروزی مسلمانان در کشور هندوستان بود. ناگفته نماند که قطب منار دهلی یک بار نیز طعمه رعد و برق شده و آسیب‌های بسیار زیادی دیده بود که توسط اسکندر لودی به خوبی مرمت و بازسازی شد.

قطب منار؛از مهم‌ترین جاهای دیدنی دهلی /عکس

معماری قطب منار دهلی

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، از قطب منار دهلی به عنوان مرتفع‌ترین بنای آجری در سطح جهان یاد می‌شود. در واقع، ارتفاع این مناره ۷۲.۵ متر بوده و بسیار با شکوه است. اگر اندکی با معماری‌های مشهور جهان آشنا باشید، احتمالا تماشای قطب منار دهلی شما را به یاد بنای جام افغانستان خواهد انداخت. چراکه معماری قطب منار از این بنا الهام گرفته شده است. این مناره دارای ۵ طبقه است که با کمربندی از ۳۷۹ پله به یکدیگر متصل شده‌اند. ۳ طبقه اول مناره با بالکن، رینگ و آجرهای قرمزرنگ خود کاملا متمایز هستند. طبقه چهارم از جنس مرمر ساخته شده و در طبقه پنجم نیز ترکیبی از مرمر و ماسه سنگ را می‌توان دید. ناگفته نماند که حکاکی‌های موجود بر روی دیوارهای قطب منار دهلی طی تکامل و بازسازی بنا توسط افراد مختلف ثبت شده‌اند.

قطب منار؛از مهم‌ترین جاهای دیدنی دهلی /عکس

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از قطب منار دهلی چه قدر است؟

برای بازدید از قطب منار دهلی باید هزینه بلیط ورودیه آن را پرداخت کرد. البته این هزینه اصلا زیاد نیست. به همین دلیل، قطب منار را یکی از بهترین جاهای دیدنی دهلی می‌توان دانست که با پرداخت مبلغ کمی می‌توان از آن بازدید کرد. پس از ورود به این مجموعه عظیم شما می‌توانید حداقل ۲ الی ۳ ساعت از زمان خود را به شناخت قسمت‌های مختلف آن و گردش در بخش‌های متنوع مجموعه قطب منار اختصاص دهید.
فصل مناسب برای بازدید از قطب منار دهلی چه زمانی است؟

آب و هوای دهلی هر سال از اواسط فصل پاییز تا پایان زمستان به ۱۲ تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد رسیده و بسیار مطبوع و دلنشین می‌شود. به همین دلیل فصل مناسب برای بازدید از قطب منار دهلی را می‌توان پاییز و زمستان دانست. البته وضعیت آب و هوایی دهلی در اوایل بهار نیز نسبتا ملایم است. اما پس از آن گرمای تابستان و بادهای موسمی از راه می‌رسند و شرایط در شهر دهلی سخت می‌شود.

چگونه به قطب منار دهلی برویم؟

ایستگاه مترو قطب منار نزدیک‌ترین ایستگاهی است که به این جاذبه گردشگری دهلی وجود دارد. اتفاقا با توجه به نزدیکی ایستگاه به قطب منار از نام آن برای نامگذاری ایستگاه استفاده شده است. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به قطب منار دهلی نیز آکاشمیری نام دارد. ناگفته نماند که اگر شما می‌خواهید بلیط هواپیما خارجی دهلی را به قصد تماشای قطب منار این شهر تهیه کنید، بهتر است بدانید که نزدیک‌ترین فرودگاه به این مکان فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی نام دارد.

قطب منار؛از مهم‌ترین جاهای دیدنی دهلی /عکس

در نزدیکی قطب منار دهلی از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟

پارک باستان شناسی مهرآولی: ۸۰۰ متر
آرامگاه ادهم خان: ۱ کیلومتر
آرامگاه عظیم خان: ۱.۱ کیلومتر
بنای ظفر محل: ۱.۵ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی قطب منار دهلی برای اقامت وجود دارد؟

هتل قطب هایتس: ۶۰ متر
هتل بکپکرز: ۲.۶ کیلومتر
هتل هاید این: ۲.۸ کیلومتر
هتل اویو کهار: ۳ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به قطب منار دهلی هستند؟

رستوران بو تای قطب: ۵۰ متر
رستوران اولیو کیچن: ۷۰ متر
رستوران روح: ۱۸۰ متر
رستوران لاواش با سابی: ۲۴۰ متر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار