gardeshban.ir

ستاد بازسازی عتبات عالیات که در اربعین هر سال مسؤول تامین اسکان زائران پیاده در عراق بود، اینک با لغو این مراسم برای زائران ایرانی، مشتاقان زیارت را به مشارکت در توسعه و بازسازی حرم امام حسین (ع) در کربلا دعوت کرد.
کد خبر: ۳۲۰۹۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹-1399 July 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
یوسف افضلی - معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات - گفت: «سامانه مهر» با هدف تسهیل مشارکت دوستداران اهل بیت (ع) و خیران در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) در آستانه اربعین راه‌اندازی شده است. این سامانه به درخواست هموطنان و دوستداران اهل بیت (ع) برای ایجاد روش‌های نوین اهدای نذر و تسهیل مشارک در توسعه عتبات به شکل پروژه‌محور یا تامین مالی بخش خاصی از سازه‌های درحال ساخت، راه‌اندازی شد.

او با اعتقاد بر این‌که "اهدای کمک به توسعه حرم امام حسین (ع) در شرایطی که تشرف به کربلا امکان‌پذیر نیست، فرصت معنوی ارزشمندی برای جاماندگان اربعین به شمار می‌آید"، افزود: سال‌های گذشته در چنین روزهایی تعداد زیادی از هموطنان در تکیه‌ها و هیأت‌های مذهبی و در قالب موکب‌های خدمات‌رسان با طبخ و توزیع غذا به آستان مقدس سیدالشهدا (ع) عرض ارادت می‌کردند که امسال به‌دلیل شیوع کرونا از این فیض محروم ماندند.

وی ادامه داد: مشارکت در تامین مالی ساخت فضای زیارتی صحن و شبستان حضرت زینب (س)، مشارکت در ساخت موزه و کتابخانه، مشارکت در ساخت فضاهای خدماتی و رفاهی زائران مانند سرویس بهداشتی و مشارکت در تامین هزینه کلی پروژه به صلاحدید ستاد بازسازی عتبات از جمله پروژه‌هایی است که نیاز به مشارکت مردمی دارد.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: در سامانه مهر که از طریق درگاه اینترنتی http://Mehr.atabat.org قابل دسترس است، جزئیات و ریز پروژه‌های در حال اجرا و روند پیشرفت آن‌ها کاملا مشخص شده است که به انتخاب و علاقه خود می‌توانند در هر یک نذر کرده و کمک نقدی اهدا کنند.

افضلی تاکید کرد: ستاد بازسازی عتبات براساس موازین شرع مقدس، خود را موظف می‌داند وجوه دریافتی را در همان محل تعیین‌شده از سوی خیران هزینه کند. البته در صورت مازاد درآمد در هر بخش از پروژه، مبالغ واریزی در سایر بخش‌های طرح توسعه حرم امام حسین (ع) و صحن حضرت زینب (س) هزینه و در پایان طرح و پروژه مورد نظر، گزارش کاملی از فرآیند اجرایی آن به صورت رسمی روی سایت منتشر خواهد شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار