gardeshban.ir

کشور ترکیه را می توان به عنوان محبوب ترین کشور خارجی در میان ایرانیان دانست، بسیاری از افراد قصد سفر یا مهاجرت به این کشور را دارند، از این رو تصمیم گرفتیم در مقاله ای به بررسی و بیان قوانین ترکیه اختصاص دهیم.
کد خبر: ۳۲۱۰۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹-1399 July 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
مطلع بودن از قوانین کشور ها به هنگام مهاجرت و حتی سفر یکی از امر های ضروری است، با این اوصاف اگر از علاقمندان به دانستن قوانین کشور ترکیه هستید و یا قصد مهاجرت و سفر به این کشور را دارید مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

قوانین ترکیه

قانون اساسی ترکیه بالاترین متن قانون ترکیه می باشد که در سال 1982 پس از کودتای ارتش این کشور، توسط مجلس موسسان نگارش و در شورای ملی امنیت ترکیه تایید و در نهایت با همه پرسی از مردم این کشور به تصویب رسیده است.

ضروریست بدانید که نگارش و تدوین قانون اساسی ترکیه بر پایه اصولی است که در لیست زیر به آن ها اشاره می کنیم:

- ناسیونالیسم مورد نظر آتاتورک و اصلاحات انجام شده توسط او.

- لزوم تلاش برای سعادت و خوشبختی مردم ترکیه و تضمین دستیابی به تمدن امروزی به عنوان یک عضو کامل و قابل احترام برای ملت های جهان.

- منشأ مردمی مشروعت حکومت (انتقال حاکمیت از طرف ملت به ارگان های دولتی)

- لزوم جدایی دین از سیاست

- زبان ترکی، زبان رسمی کشور می باشد.

- لزوم رضایت برای آزمایش های پزشکی و علمی

 

قوانین ترکیه برای مسافران خارجی 

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، کشور ترکیه از کشور های محبوب نزد ایرانیان به شمار می آید و سالانه افراد بسیاری با اهداف گردشگری به این کشور سفر می کنند، حال چنانچه شما نیز از گردشگران ترکیه هستید به هنگام سفر باید به قوانین ترکیه احترام گزاشته و آن ها را رعایت نمایید در غیر این صورت دولت این کشور اجازه اعمال قانون دارد. برخی از مهم ترین قوانین ترکیه برای مسافران خارجی عبارتند از:

- گذرنامه با همان پاسپورت گردشگران تمامی کشور ها به هنگام ورود به ترکیه باید حداقل 5 ماه اعتبار داشته باشد، در غیر این صورت دولت ترکیه شما را 325 لیر جریمه می کند.

- شهروندان ایرانی تنها سه ماه اجازه اقامت در ترکیه بدون اخذ ویزای دائم این کشور را دارند، برای اقامت بیشتر باید یکی از انواع ویزا های بلند مدت ترکیه را دریافت نمایید.

- اگر در طول سفر به جرمی مرتکب شده و از طرف مقامات قضایی ترکیه به زندان محکوم شوید، باید دوره محکومیت خود را در یکی از زندان های کشور ترکیه بگذرانید.

- گردشگران برای خارج کردن فرش نو از ترکیه به گواهی خرید و برای خارج کردن فرش کهنه به مجوز هیئت مدیره یک موزه محلی نیاز دارند.
- برای رانندگی در کشور ترکیه علاوه بر داشتن گواهینامه بین المللی، حضور مالک خودرو هم ضروری است.
- ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی ترکیه یک قانون است و باید بدانید که مجریان قانون در ترکیه بسیار سختگیرانه عمل می کنند.
- حمل دارو های ترک اعتیاد به ویژه متادون در کشور ترکیه برای گردشگران ممنوع می باشد.

لازم به ذکر است که اگر در کشور ترکیه توسط پلیس محلی شما را دستگیر کرد، بلافاصله از وی بخواهید که  به نزدیک ترین سفارت جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهد، علاوه بر این بهتر است از ارائه هر گونه سند و مدرک خودداری نمایید، چرا که در سال های اخیر افراد بسیاری مشاهده شده اند که از این طریق اقدام به کلاهبرداری کرده اند.

قوانین مهاجرت به ترکیه

 ترکیه از کشور های بسیار پیشرفته و مناسب برای زندگی به شمار می آید و شاید به همین دلیل است که ایرانیان نسبتاً زیادی مایلند به این مهاجرت کنند، در ادامه می توانید لیستی از راه های مهاجرت به ترکیه را مشاهده نمایید.

1. مهاجرت به ترکیه از طریق کار
2. مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل
3. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
4. مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج 
5. مهاجرت به ترکیه از طریق تولد
6. مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار