gardeshban.ir

سردار سید تیمور حسینی، جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: مردم باید در شرایط کرونا از رفتن به سفر اجتناب کنند.
کد خبر: ۳۲۱۰۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹-1399 July 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
جانشین پلیس راهور ناجا گفت: پلیس هیچ برنامه‌ای برای یک طرفه کردن جاده ها در تعطیلات اربعین ندارد.

سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به تصمیم نهایی مبنی بر عدم انجام راهپیمایی اربعین اشاره و اظهار داشت: طبق تأکید حضرت آقا و لزوم رعایت شرایط بهداشتی طبق مصوبات ستاد کرونا اجازه راهپیمایی داده نشد و حجت تمام شد.

وی گفت: در این راستا مأموران پلیس راه در استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام حضور یافته و مراقبت‌های لازم را انجام دادند تا از تردد بی‌مورد به مرزهای چهارگانه کاسته شود؛ خوشبختانه با همکاری خوب مردم با مسأله جدی مواجه نبودیم؛ اگرچه خیلی پراکنده در خوزستان و مهران مراجعاتی داشتیم که با تذکر مأموران و توجیه موضوع حل و فصل شد.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان این مطلب که در حال حاضر وضعیت مرزها بسیار مناسب است در مورد محورهای شمالی اعلام کرد: مقرر شد با توجه به وضعیت کرونا و قرمز بودن استان‌های شمالی، پلیس هیچ گونه محدودیت ترافیکی به شکل یکطرفه کردن اعمال نکند. محورها دوطرفه هستند چه در مرحله رفت و چه در مرحله بازگشت و مردم این نکته را بدانند که پلیس هیچ گونه محدودیتی را به صورت یکطرفه اجرا نمی‌کند.

سردار حسینی با تأکید بر این مطلب که مردم باید با توجه به شرایط کرونا از سفرهای غیرضرور خودداری کنند گفت:‌محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترددی در محورهای چالوس و هراز اعمال نمی‌شود و پلیس قاطعانه با تخلفاتی ‌همچون حرکت ‌در شانه خاکی و انحراف به چپ برخورد می‌کند.

وی گفت: کرونا مراسم بزرگ و عظیمی همچون اربعین را تحت الشعاع خود قرارداده؛ سفرهای غیرضروری به هیچ عنوان قابل قیاس با آن نیست.

این مقام ارشد پلیس راهور در خصوص اعمال محدودیت‌هایی که در فروردین ماه اجرا شد گفت: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی یک کاری نو بود و نشان داد که اگر در یک مسأله‌ای تصمیم قاطع گرفته شود، همه تکلیف خود را دانسته و عمل می‌کنند و با این که به صرف درخواست و خواهش باشد، بسیار متفاوت است؛ چراکه اینها نه تکلیف متولی و مجری را مشخص می‌کند و نه جامعه و افراد را.

وی با تأکید بر این مطلب که پلیس راهور مجری تصمیمات مراکز ذی صلاح در کشور است اعلام کرد: پلیس هر تصمیمی را که به آن ابلاغ شود بدون چون و چرا می‌پذیرد. چه اجرای محدودیت باشد چه ممنوعیت، اما در حال حاضر با توجه به شرایط، پلیس محدودیت‌های ترافیکی را که به شکل یکطرفه شدن اعمال می‌کرد و مشکلات زیادی برای بومی‌ها و ساکنین محدوده‌های آبعلی، دماوند، آمل، مرزن‌آباد، گچسر و روستاهای مسیر چالوس و ساکنین کرج و بخشی از ساکنین تهران ایجاد می‌کرد اجرا نخواهد کرد.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با تأکید بر این مطلب که پلیس راهور در مجموع با یکطرفه کردن محورها مخالف است، گفت: اجرای این موارد از سر ناچاری بود، اما در حال حاضر به خاطر جامعه کوچکی، جامعه بزرگی را به زحمت نمی‌اندازیم، اگرچه مأموران پلیس راه در جاده‌ها حضور فعال دارند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار