gardeshban.ir

اگر بلیط هواپیما خارجی مانیل را بخرید و مسافر این شهر دوست داشتنی شوید، به احتمال زیاد نام مکانی تحت عنوان کلیسای ناصری سیاه را بارها خواهید شنید.
کد خبر: ۳۲۱۴۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹-1399 July 17
گردشبان (gardeshban.ir) :

این مکان که با نام‌هایی همچون کلیسای سن جان باپتیست و کلیسای کیپو نیز شناخته می‌شود، جزو جاذبه‌های مذهبی و تاریخی مهم در پایتخت فیلیپین به شمار می‌رود. به همین دلیل آشنایی با Minor Basilica of the Black Nazarene قبل از سفر می‌تواند از اکنون تصویر ذهنی جالبی در مورد کلیسای ناصری سیاه مانیل در ذهن شما خلق کند.

چرا بازدید از کلیسای ناصری سیاه مانیل پیشنهاد می‌شود؟


کلیسای ناصری سیاه مانیل جزو جاذبه‌هایی است که ارزش تاریخی، فرهنگی و مذهبی بسیار بالایی دارد.
گفته می‌شود که مجسمه ناصری سیاه موجود در این کلیسا از خاصیت شفابخش و معجزه آسایی برخوردار است.
با توجه به عظمت بنای کلیسای ناصری سیاه مانیل، این کلیسا به لحاظ معماری نیز توجه عده زیادی را به خود جلب کرده است.
کلیسای ناصری سیاه یکی از نمادهای شهر مانیل به شمار می‌رود.
کلیسای ناصری سیاه مانیل

تاریخچه کلیسای ناصری سیاه مانیل


کلیسای ناصری سیاه یکی از جاهای دیدنی تاریخی مانیل و محل قرارگیری مجسمه مسیح است. مجسمه‌ای که اکنون به نام ناصری سیاه شناخته می‌شود. بر اساس اسناد موجود، اولین سازه کلیسای ناصری سیاه مانیل در سال ۱۵۷۴ میلادی ساخته شد. اما نه تنها این کلیسا بلکه مجسمه موجود در آن، بارها دچار حادثه‌ها و آسیب‌های مختلف شده‌اند. برای مثال، بنای کلیسا دو بار در اثر آتش سوزی‌ سال‌های ۱۷۹۱ و ۱۹۲۹ و چندین بار به خاطر زلزله‌های شدید کشور فیلیپین تخریب شده است. از طرفی دیگر، کلیسای ناصری سیاه مانیل در جنگ جهانی دوم هدف موشک‌ها و بمب‌های کشور آمریکا قرار گرفته بود. در سال ۱۹۸۴، کشیش فیلیپنی به نام خوزه آبریول، دو مهندس زبده را برای گسترش ابعاد کلیسا و استحکام بخشی به آن منصوب کرد. پس از پایان پروژه، در سال ۱۹۸۷ میلادی کلیسای ناصری سیاه مانیل مجددا توسط اسقف مانیل یعنی جیمی کاردینال دایر شد و در فوریه ۱۹۸۸ تبرک یافت. گفته می‌شود که مجسمه ناصری سیاه توسط یک فرد مکزیکی در قرن شانزدهم میلادی و با استفاده از چوب‌های سیاه ساخته شد و پس از آن به کشور فیلیپین انتقال یافت. این مجسمه از محبوب‌ترین وقفیات کشور فیلیپین به شمار می‌رود.
کلیسای ناصری سیاه مانیل

معماری کلیسای ناصری سیاه مانیل


کلیسا ناصری سیاه به سبک معماری باروک ساخته شده و دارای ستون‌های مارپیچی در هر دو طرف خود است. برجسته‌ترین ویژگی‌های این بنای ۴ طبقه نقوش طراحی‌شده و کتیبه‌های عظیمی هستند که زینت خاصی به فضای داخلی آن بخشیده‌اند. اسکلت بندی کلیسای ناصری قبلا از جنس چوب بوده اما با بازسازی‌هایی که زیر نظر مهندس زاراگوزا و ادواردو سانتیاگو انجام شد، این کلیسا استحکام خاصی به دست آورد. پس از بازسازی اخیر معماری این کلیسا، از کلیسای قبلی فقط نما و گنبد آن باقی مانده و بقیه اجزای آن کاملا مدرن و نوساز هستند.
کلیسای ناصری سیاه مانیل

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از کلیسای ناصری سیاه مانیل چه قدر است؟


برای ورود به فضای داخلی کلیسای ناصری سیاه مانیل هیچ هزینه‌ای از شما درخواست نخواهد شد. بنابراین پس از سفر به شهر مانیل شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به عنوان بلیط ورودیه، حدود ۱ تا ۲ ساعت از زمان خود را به بازدید از این کلیسا و آشنایی با زوایای مختلف آن اختصاص دهید.

فصل مناسب برای بازدید از کلیسای ناصری سیاه مانیل چه زمانی است؟


برای بازدید از کلیسای ناصری سیاه مانیل فصل خاصی را نمی‌توان در نظر گرفت. اما بهتر است بدانید که آب و هوای مانیل از اوایل زمستان تا اواسط بهار در بهترین و مطلوب‌ترین وضعیت خود قرار دارد. ضمنا، بین روزهای هفته، روز جمعه آرام‌ترین زمان برای بازدید از کلیسا به شمار می‌رود. در باقی روزها علی الخصوص شنبه‌ها و یکشنبه‌ها، محیط اطراف کلیسا بسیار شلوغ و پر رفت و آمد است.

چگونه به کلیسای ناصری سیاه مانیل برویم؟


کلیسای ناصری سیاه در منطقه کیپو شهر مانیل واقع شده است. بنابراین با استفاده از خط ۱ مترو مانیل می‌توان خود را به این کلیسا رساند. اما مهم‌تر از نحوه دسترسی به کلیسای ناصری سیاه، نحوه بازگشت به منزل است. چراکه با توجه به رونق اقتصادی اطراف کلیسا و شلوغی محل، تاکسی گرفتن در این مکان بسیار سخت است. بنابراین بهتر است از موتورهای سه چرخ یا از خودرهایی با نام جیپنی استفاده نمایید تا به منطقه‌ای آرام‌تر برسید و از آنجا با تاکسی یا مترو به خانه برگردید.
کلیسای ناصری سیاه مانیل

در نزدیکی کلیسای ناصری سیاه مانیل از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟


کلیسای سن سباستین: ۱ کیلومتر
کلیسای سن لورنزو روئیز: ۱.۶ کیلومتر
موزه ریاست جمهوری: ۱.۶ کیلومتر
قلعه سانتیاگو: ۲.۲ کیلومتر
پارک مالاچانانگ: ۳.۵ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی کلیسای ناصری سیاه مانیل برای اقامت وجود دارد؟


هتل رد دورز: ۶۵۰ متر
هتل آستروتل: ۱.۳ کیلومتر
هتل دورمیتلس: ۱.۶ کیلومتر
هتل سوئیس بلوتل: ۱.۹ کیلومتر
هتل اورینتال زن: ۲.۴ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به کلیسای ناصری سیاه مانیل هستند؟


رستوران رودانته: ۹۰ متر
رستوران چیکن کرنر: ۴۵۰ متر
رستوران پامانگانن: ۵۰۰ متر
رستوران چزتا: ۱.۱ کیلومتر
رستوران رامون لی: ۱.۴ کیلومتر


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار