gardeshban.ir

کشور ترکیه یکی از کشورهای موفق توریستی است. این کشور با سرمایه گذاری‌های درست و به جا در زمینه جذب گردشگر توانسته است رضایت گردشگران و مخاطبانش را بدست آورد و جز اولین انتخاب های سفر برای گردشگران قرار گیرد.
کد خبر: ۳۲۱۶۸
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹-1399 July 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
ترکیه شهرهای مختلفی دارد که همگی آنها از لحاظ توسعه گردشگری در جایگاه مناسبی قرار دارند. آنکارا پایتخت کشور ترکیه از شهرهایی است که با دارا بودن جاذبه های توریستی مانند اماکن تاریخی، پاساژهای خرید زیبا، امکانات تفریحی و هتل های درجه یک از شهرهای مهم ترکیه در صنعت گردشگری است. 

از جمله اماکن تاریخی و با شکوه آنکارا می‌توان به قلعه آنکارا (Ankara Castle) اشاره کرد. این قلعه یکی از قدیمی ترین مکان های دیدنی ترکیه است که قدمت آن به امپراطوری های روم، عثمانی و سلجوقی برمی‌گردد. این جاذبه تاریخی یکی از محبوب ترین مقاصد بازدیدکنندگان خارجی و محلی است و گردشگرانی که با تهیه بلیط هواپیما آنکارا به این شهر سفر کرده اند می‌توانند بازدید از قلعه آنکارا را در لیست خود قرار دهند و از ابهت و زیبایی آن لذت ببرند.

چرا باید از قلعه آنکار بازدید کنیم؟

قلعه آنکارا یکی از جاهای دیدنی آنکارا و نماد تاریخ، فرهنگ و تجارت برای ترکیه است.

این قلعه سنگی زیبا با قرار گرفتن روی تپه ای بلند، شکوه و زیبایی اش چند برابر شده است.

قلعه آنکارا در جایی دور از هیاهوی شهری واقع است و بازدید از أن برای کسانیکه به دنبال آرامش و سفر در زمان هستند توصیه می‌گردد.

قلعه آنکارا امروزه محلی است که برنامه‌های عمومی همچون کنسرت ها در آن برگزار می‌گردد و بازدید از آن به هر گردشگری پیشنهاد می‌گردد.

تاریخچه قلعه آنکارا

درباره تاریخچه این قلعه بر طبق اطلاعات به دست آمده باید ذکر کرد که قلعه حدودا در سال ۴۷۶ قبل از میلاد بنا شده است، البته برخی نیز معنقدند هیتی ها که در آنکارا یک پایگاه نظامی داشتند، ۱۶۰۰ سال قبل از میلاد این قلعه را بنا کرده اند، ولی به دلیل از بین رفتن مدارک و آثار کافی، تاریخچه این قلعه به طور دقیق معلوم نیست. بعد از ساختن بنای اولیه قلعه، چندین بار و در دوره های مختلف این قلعه دچار تغییراتی شده است. قلعه آنکارا موقعیت استراتژیکی خاصی دارد و بعنوان پایگاه ارتش، فروش مهمات و مرکز نظارت برای دفاع توسط حکومت هایی که در طول تاریخ بر این شهر حکومت می‌کردند، مورد استفاده قرار می‌گرفت. در سال ۱۸۸۵ یک برج ساعت نیز توسط فرانسوی ها به قلعه افزوده شده است.

معماری قلعه آنکارا

این قلعه در بالای تپه ای مشرف به شهر آنکارا است که از ورودی آن تمام شهر و خانه هایی با سقف های قرمز سفالی قابل مشاهده است. مساحت این قلعه ۴۳ کیلومتر مربع است و ارتفاع دیوارهای آن به ۱۴ الی ۱۶ متر مربع می‌رسد، که این اعداد و ارقام نشان دهنده بزرگی و عظمت این بنای تاریخی است. روی دیوارهای بلند آن حدود ۴۲ برج نیز قابل مشاهده است که در کنار این سازه ها سربازان کار دیده بانی و مراقبت از قلعه را انجام می‌دادند. 

بلند ترین نقطه در این قلعه بخشی به نام آکاله است و در بخش جنوب شرقی برج قرار دارد. قلعه آنکارا دو ورودی دارد که در هنگام ورود از یکی از آنها سنگ نوشته ای را خواهیم دید که مربوط به دوران امپراتوری ایلخانی است این در حالی است که در بخش شمالی نیز سنگ نوشته هایی از دوران سلجوقی به چشم می‌خورد. دیوارهای بیرونی قلعه آنکارا در طول زمان آسیب دیده است اما بنای اصلی قلعه توانسته است سالم بماند. بعد از تهاجم ها و خسارتهایی که در قرن ۸ و ۹ میلادی این قلعه متحمل شده است، بخش هایی از آن مورد مرمت قرار گرفته است. 

این قلعه همچنین دارای میدان های کوچکی به نام های:Atpazarı ، Samanpazarı و Koyunpazarı که در هر دوره به عنوان مراکز تجارتی مورد استفاده قرار گرفته اند و امروزه نیز همچنان مورد استفاده قرار می گیرند. هر دوره ساخت و ساز بر روی دیوارها بیانگر دوره ساخت و بنای متفاوت این قلعه است. سنگهای موجود در قسمت تحتانی در دوره رومی و سنگهای بخشهای بالاتر در دوره های بیزانس، سلجوقی و عثمانی در محل دیوارها قرار داده شده اند و هر بخش داستانی از تاریخ قلعه آنکارا را روایت می کنند. 

در معماری این بنا طراحی طبقات زیرین با دیوارهای ضخیم و پنجره های کوچک مختص زمستان و طبقات فوقانی دارای دیوارهای نازک و مطبوع برای ماه‌های گرم تابستان هستند. خانه های قدیمی آنکارا که در بخش بیرونی قلعه قرار دارند نیز بسیار زیبا هستند و از چوب، آجر، گل و کاشی تشکیل شده اند. اگر از قلعه به سمت شهر آنکار به تماشا بنشینیم شاهد کنار هم قرار گرفتن آنکارای قدیم و جدید خواهیم بود که چشم اندازی بسیار زیبا را خلق کرده اند و مکانی عالی برای تماشای غروب خورشید پایتخت بزرگ ترکیه است.

هزینه و زمان پیشنهادی برای بازدید از قلعه آنکارا

برای ورود به قلعه آنکارا نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست و ورود به آن رایگان است. از بهترین فصل های سفر به آنکارا فصل بهار و تابستان است که آب و هوای آن معتدل و دلپذیر است.

سایر محل های دیدنی نزدیک به قلعه آنکارا

موزه تمدن های آناتولی: ۴۵۰ متر
موزه شطرنج: ۸۰۰ متر
حمام رومی: ۲ کیلومتر

هتل های نزدیک به قلعه آنکارا

هتل موراتزاده کوناگی: ۲۰۰متر
هتل برلیتز: ۱.۳ کیلومتر
هتل اوزکوناک: ۱.۷ کیلومتر
هتل رست: ۱.۹ کیلومتر
هتل سرگاه: ۲.۱ کیلومتر

رستوران های نزدیک به قلعه آنکارا

رستوران حیصار کارسی: ۷۰۰ متر
رستوران عثمان اوستا: ۸۰۰ متر
رستوران کونیا اتلی پیده: ۱.۳ کیلومتر
رستوران بوغاز ایچی: ۱.۷ کیلومتر
رستوران گل کباب: ۱.۷ کیلومتر

قلعه آنکارا از جاذبه های توریستی ترکیه/عکس

قلعه آنکارا از جاذبه های توریستی ترکیه/عکس

قلعه آنکارا از جاذبه های توریستی ترکیه/عکس

قلعه آنکارا از جاذبه های توریستی ترکیه/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار