gardeshban.ir

حمام رومی آنکارا در قسمت قدیمی شهر واقع شده و یکی از جاذبه های گردشگری و تاریخی کشور ترکیه به حساب می آید.
کد خبر: ۳۲۱۷۶
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹-1399 July 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
آنکارا بعد از به استقلال رسیدن ترکیه به عنوان پایتخت این کشور شناخته شده و از آن زمان به بعد مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است. 

حمام رومی یکی از بناهای تاریخی کهن است که هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند. 

در گذشته رومیانی که در آنکارا زندگی می کردند، بناهای بسیار با شکوهی برای خود ساخته بودند که اکنون تنها خرابه هایی از آن ها باقی مانده و حمام رومی یکی از آن هاست. این حمام امروزه تغییر کاربری داده و به یک موزه باستان شناسی بی نظیر در یک محوطه باز و خوش آب و هوا تبدیل شده است. 

اگر قصد خرید بلیط هواپیما آنکارا را داشته باشید، پیشنهاد می شود که حتما بازدید از این حمام زیبا و منحصر به فرد را در برنامه های خود قرار دهید و سفر خود را دلچسب تر و دلپذیر تر کنید و از سفر به آنکارا نهایت لذت را ببرید.

چرا بازدید از حمام رومی آنکارا پیشنهاد می شود؟

این حمام باستانی به دلیل قدمت تاریخی طولانی و زیبایی بی اندازه اش توانسته در ردیف جذاب ترین جاذبه های گردشگری آنکارا قرار گیرد.

معماری فوق العاده و شگفت انگیز رومی این حمام نظر گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب می کند.

حمام رومی یکی از جاهای دیدنی آنکارا و مکانی تاریخی و سمبلیک است که نشان دهنده استقلال و ارزش آتاتورک است.

تاریخچه حمام رومی آنکارا

حمام رومی در یکی از خرابه های شهر آنکارا که متعلق به ۱۷ قرن پیش است، کشف شد. حمام رومی آنکارا در منطقه‌ ای به نام جانکیری گاپی آنکارا در ناحیه قدیمی آنکارا موسوم به اولوس قرار داد. اولوس آنکارا یکی از بهترین منطقه های تاریخی شهر آنکارا است. 

پایه و اساس این بنا یادگار دوران فریقیه بوده و بقیه قسمت‌ های آن از مواد استعمالی دوران بیزانس و سلجوقیان ساخته شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تمامی حمام های رومی ترکیه ساخت خود را مدیون آسکلپیوس، خدای پزشکی روم باستان است. 

در ضمن بیشتر این حمام ها در قرن سوم میلادی به دستور کاراکالا، امپراطپر آن زمان ساخته و افتتاح شده است. حمام رومی آنکارا امروزه تغییر کاربری داده و به یک موزه باستان شناسی در یک فضای باز تبدیل شده است و توانسته جایگاه ویژه ای در بین علاقمندان به موزه های باستان شناسی پیدا کند.

معماری حمام رومی آنکارا

روم باستان از نظر فرهنگ و معماری جز بالاترین قومیت ها در آسیا شناخته می شد و خرابه های باقی مانده از آن زمان نشان می دهد به چه میزان معماری رومیان باستان باشکوه است. سرستون های بسیار تماشایی و کنده کاری شده از دوران سلطنت رومیان یکی از ویژگی های جذاب این حمام به شمار می رود. این حمام ۴ دیوار اصلی دارد که با قلوه سنگ های ریز و درشت پوشیده شده اند. طاق های قسمت داخلی حمام با گچ سفید تزئین شده است. حمام رومی در آنکارا مساحتی در حدود ۱۲۰ در ۸۰ متر را به خود اختصاص داده و دارای بخش های مختلفی از جمله اتاق سرد، اتاق ولرم، اتاق گرم، سیستم گرمایشی قدیمی، استخر و سونا، رختکن، اتاق مخصوص پوشیدن لباس و اتاق استراحت است که گردشگران هنگام بازدید از این مکان دیدنی می توانند از این بخش های جذاب و زیبا دیدن کنند. دو استخر کوچک نسبتا کم عمق در قسمت دیگر این حمام مشاهده می شود که می توانید از تماشای آن ها لذت ببرید. همچنین در کنار این استخر ها و حوضچه ها یک دیوار با طاق های تو در تو وجود دارد که زیبایی حمام را دو چندان کرده است. گردشگران و علاقمندان می توانند در این موزه علاوه بر موارد ذکر شده از سنگ نوشته ها نیز دیدن کنند.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید

افراد علاقه مند به بازدید از حمام رومی آنکارا باید برای ورود به این مکان تاریخی بلیط تهیه کنند. این حمام یا موزه بی نظیر همه روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر آماده استقبال از علاقمندان است. زمان پیشنهادی بازدید از این حمام حدود ۱-۲ ساعت است.

چگونه به حمام رومی آنکارا برویم؟

منطقه اولوس یکی از مناطق خوش دسترس شهر آنکارا است. این حمام در خیابان چانکری بین شمال میدان اولوس و میدان بایزید گرفته است. با همه وسایل نقلیه از جمله تاکسی، اتوبوس و مترو می توانید به راحتی به منطقه دسترسی داشته باشید.

فصل مناسب برای بازدید از حمام رومی آنکارا چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به آنکارا، بر اساس آب و هوا از ۳۰ آوریل تا ۸ جولای (۱۰ اردیبهشت تا ۷ تیر) و ۲۰ آگوست تا ۲۱ اکتبر (۲۹ مرداد تا ۲۹ مهر) است. بنابراین شما می توانید بلیط هواپیما خارجی خودتان به شهر آنکارا را در این ایام تهیه کنید و به تماشای حمام رومی بروید.

در نزدیکی حمام رومی آنکارا از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟

موزه قومی آنکارا: ۱.۵ کیلومتر
مسجد حاجی بایرام: ۱.۶ کیلومتر
معبد آگستوس: ۱.۶ کیلومتر
موزه جمهوری: ۱.۶ کیلومتر
موزه جنگ استقلال: ۱.۸ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی حمام رومی آنکارا برای اقامت وجود دارد؟

هتل رویال کارین آنکارا: ۵۰۰ متر
هتل آتالای: ۵۰۰ متر
هتل پراسیتی: ۶۰۰ متر
هتل وردا: ۶۵۰ متر
هتل سرگاه: ۹۰۰ متر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به حمام رومی آنکارا هستند؟

رستوران اورفالی کبابچی ککو: ۵۰۰ متر
رستوران موتلو کباب: ۸۰۰ متر
رستوران سیواس کوفته: ۱.۱ کیلومتر
رستوران عظیم بشکتاش دونر: ۱.۲ کیلومتر
رستوران گول کباب: ۱.۵ کیلومتر

حمام رومی آنکارا؛از جاذبه های گردشگری و تاریخی ترکیه/عکس

حمام رومی آنکارا؛از جاذبه های گردشگری و تاریخی ترکیه/عکس

حمام رومی آنکارا؛از جاذبه های گردشگری و تاریخی ترکیه/عکس

حمام رومی آنکارا؛از جاذبه های گردشگری و تاریخی ترکیه/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار