gardeshban.ir

گزارش/
نشست مشترک گردشگری ایران و روسیه لغو شد، اما برنامه سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به روسیه برای نهایی کردن توافق‌نامه لغو ویزای گروهی بین دو کشور، فعلا برقرار است.
کد خبر: ۳۲۲۱۱
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹-1399 July 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
در شرایطی که مرزها کامل به روی گردشگران بین‌المللی باز نشده و روند ورود و خروج گردشگران همچنان متاثر از ویروس کرونا است، علی‌اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ حدود یک ماه پیش، از سفر به روسیه با هدف لغو دوطرفه روادید گروهی دو کشور خبر داد و هفته پیش نیز گفت اواخر مهرماه در رأس هیاتی متشکل از فعالان بخش خصوصی گردشگری به روسیه خواهد رفت. قرار بود در جریان این سفر، نشست B2B بین فعالان بخش خصوصی ایران و روسیه تشکیل شود اما انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران که مسؤولیت برگزاری این نشست را در روسیه به عهده داشت و پیش‌تر تاریخ برگزاری آن را ۲۷ تا ۳۰ مهرماه اعلام کرده بود، اینک در بخشنامه‌ای از لغو آن نشست خبر داده است.

برنامه سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به روسیه فعلا تغییری نکرده، هرچند زمان قطعی برای آن معلوم نشده است.

با این وجود در بخشنامه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران آمده است: «در خصوص سفر دکتر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تاریخ ۲۷ تا ۳۰ شهریورماه، حسب اعلام سفیر ایران در مسکو، مراجع ذی‌ربط روسیه به دلیل آغاز موج جدید شیوع ویروس کرونا در این کشور با برگزاری نشست مشترک بخش خصوصی و صنایع دستی در این سفر موافقت نکرده‌اند.»

ویزای گروهی ایران و روسیه قرار بود در سال ۲۰۱۸ لغو شود اما شیوع ویروس کرونا آن را تا کنون به تعویق انداخته است. معاونت گردشگری ایران و آژانس گردشگری فدرال روسیه به تازگی درباره برنامه اجرایی مسافرت گروهی بدون روادید بین دو کشور به توافق‌هایی رسیده‌اند و قرار است متن آن در جریان سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مسکو امضا شود.

طبق توافق اولیه دو کشور، این روادید برای گروه‌های از ۵ تا ۵۰ نفر که با آژانس‌های تاییدشده از سوی دو کشور سفر کنند، لغو خواهد شد.

محمد قاسمی ـ مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی گردشگری ـ پیش‌تر درباره توافق‌های اولیه با آژانس گردشگری فدرال روسیه در مقدمه امضای توافق‌نامه لغو روادید گروهی دو کشور، گفته بود: در صورت اجرای لغو روادید سفرهای گروهی، فقط دفاتر خدمات مسافرتی که طرفین تایید و معرفی کرده‌اند می‌توانند از این امکان استفاده کنند. البته برای انتخاب این آژانس‌ها سعی می‌شود توازن حفظ و ساز و کار محکمی ایجاد شود تا بخش خصوصی خود تعیین‌کننده آژانس‌هایی باشد که این طرح از طریق آن‌ها اجرا خواهد شد. بهتر است آژانس‌هایی برای همکاری انتخاب شوند که در بازار روسیه کار کرده‌اند و تجربه لازم را دارند. البته هیچ حکم قطعی و دائمی درباره آژانس‌هایی که در ابتدا معرفی می‌شوند، وجود ندارد. آن‌ها سالانه می‌توانند تغییر کنند. در واقع سند همکاری اصلا گارد بسته‌ای ندارد اما انتظار می‌رود آژانس‌هایی که معرفی می‌شوند همزمان در ورود و خروج گردشگر در ایران و روسیه فعال باشند.

لغو نشست گردشگری ایران و روسیه/  مراجع روس به خاطر شیوع کرونا با برگزاری نشست مشترک بخش خصوصی موافقت نکرده اند

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار