gardeshban.ir

استان «گیونگی-دو» که سئول، پایتخت کره جنوبی را احاطه کره است، خانه حدود ۱۳ میلیون نفر محسوب می‌شود که این رقم بیش از یک پنجم کل جمعیت کره‌جنوبی را تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۳۲۲۲۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹-1399 July 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
«گیونگی-دو» نقش مهمی را در حوزه گردشگری، تجاری، اقتصادی و فناوری کره‌جنوبی امروزی دارد. این استان علاوه بر آنکه بالاترین آمار و بیشترین نرخ رشد سالانه تولیدات ناخالص داخلی را بین سایر استان‌های این کره‌جنوبی در اختیار دارد، نقاط گردشگری مهمی را نیز در خود جای داده است.

با سرزمین پارک مدرن و خانه‌های سنتی کره جنوبی آشنا شوید/عکس

شهر «سوون» از مهم‌ترین شهر‌های «گیونگی-دو» است. جاذبه‌های گردشگری همچون «دژ هوآسیونگ سوون» که نامش در اواخر دهه ۹۰ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، در شهر «سوون» قرار دارد. این دژ تاریخی در سال ۱۷۹۶ و به فرمان یکی از پادشاهان چوسان برای احترام و به عنوان یادبودی برای پدرش ساخته شد. بخش اعظمی از دیوار‌های این دژ که شهر «سوون» را احاطه می‌کنند، هنوز سالم باقی مانده‌اند. این مکان از جمله مقاصد محبوب گردشگرانی است که به دنبال تجربه و کسب اطلاعاتی از فرهنگ سنتی کره هستند.

فستیوال‌های فرهنگی همچون فستیوال «فرهنگی هوآسیونگ سوون» و «شب فرهنگی سوون» که با کمک نورپردازی و داستان‌های صوتی تاریخچه «سوون» را نقل می‌کند، از دیگر عوامل جذب گردشگر به این استان هستند. «فستیوال فرهنگی هوآسیونگ سوون» که هرساله در ماه اکتبر برگزار می‌شود و به برگزاری رویداد‌های مختلفی برای نمایش تاریخچه «سوون» اختصاص دارد، سالانه حدود ۸۰۰ هزار بازدیدکننده را به این مکان جذب می‌کند.

با سرزمین پارک مدرن و خانه‌های سنتی کره جنوبی آشنا شوید/عکس

با سرزمین پارک مدرن و خانه‌های سنتی کره آشنا شوید
موزه «هوآسیونگ سوون»

این شهر علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، مجموعه‌ای از موزه‌های مختلف، از جمله موزه «هوآسیونگ سوون» را که اطلاعاتی درباره ساختار دژ «هوآسیونگ سوون» ارائه می‌دهد، موزه «سوون» که بازتابی از تاریخچه و فرهنگ شهر است، «موزه ملی نقشه» را که موزه تخصصی در حوزه نقشه‌های کره به شمار می‌رود و نیز موزه هنر «سوون را در برگرفته است.

با سرزمین پارک مدرن و خانه‌های سنتی کره جنوبی آشنا شوید/عکس

با سرزمین پارک مدرن و خانه‌های سنتی کره آشنا شوید
پارک تفریحی «اِوِرلند»

«اورلند» بزرگترین پارک تفریحی کره‌جنوبی که در شهر «یونگین» قرار دارد، از دیگر اماکن دیدنی این استان شناخته می‌شود. این پارک شامل باغ‌وحش، پارک موضوعی، پارک آبی و یک موزه هنر مدرن می‌شود.

با سرزمین پارک مدرن و خانه‌های سنتی کره جنوبی آشنا شوید/عکس
«دهکده سنتی یونگین» در کره

دهکده سنتی کره، موزه‌ای زنده برای نمایش فرهنگ و شیوه زندگی مردم طبقات مختلف این کشور در دوران پادشاهی چوسان است که در «یونگین» دیگر شهر استان «گیونگی-دو» قرار دارد و از جمله مقاصد گردشگری محبوب این استان برای بازدیدکنندگان خارجی و داخلی است. این مکان که بیش از ۲۵۰ خانه‌های سنتی کره‌ای را در برگرفته است، برای نخستین‌بار در اوایل دهه ۷۰ میلادی افتتاح شد و اغلب به عنوان لوکیشن سریال‌های کره‌ای هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار