gardeshban.ir

اگر بخواهید کیف منظره ی خیره کننده ی آبشار، دره و رودی پرخروشی را ببرید که از لای توری فلزی زیر پایتان دیده می شود، ۱۰ دقیقه ای طول می کشد تا پای پیاده از این سر پل به آن سر دیگرش برسید.اما اگر توکل به خدا کنید و بدوید ۴ دقیقه طول می کشد.
کد خبر: ۳۲۲۳۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹-1399 July 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
طولانی ترین پل پیاده روی معلق دنیا پاییز امسال در کشور پرتغال افتتاح می شود و مشتاقان تجربه ی آن اگر جزء کشورهایی نباشند که فعلاً امکان سفر به پرتغال را دارند، هنوز برای قوی کردن اعصاب خود فرصت دارند.

پل «۵۱۶ آروکا» که نام آن ترکیبی است از طولش به قدر ۵۱۶ متر و محل قرارگیری اش در شهر آروکای پرتغال، آبشار آگیلرا و دره پایوا را به هم متصل می کند. این پل جدیدترین تفریح ماجراجویانه ی ژئوپارک آروکا است که به ورزش های خطرناک و ماجراجویانه اش شهرت دارد.

این پل معلق که به سبک پل های تبتی ساخته شده را کابل های فولادی و دو برج V شکل عظیم سرپا نگه داشته اند.

کف مشبک فلزی پل حدود ۹۰ سانتیمتر عرض دارد و رودخانه ی پایوا که ۱۷۶ متر پایین تر از پل در حال عبور است، از لای آن قابل مشاهده است.

نرده های پل از توری غیر منعطف اند و عرشه ی پل از ۱۲۷ توری ۴ متری ساخته شده است.

کار طراحی این پل را یک استودیوی پرتغالی به نام Itecons برعهده داشت و کار ساخت آن پس از ۳ سال در جولای ۲۰۲۰ به پایان رسید.

شهرداری آروکا در بیانیه ای اظهار داشت: «گروه هدف این پل اقشار مختلفی هستند: عاشقان مهندسی، طبیعت گردان حرفه ای و کسانی که علاقمند به تجربه های خطرناک و ماجراجویانه هستند.»

«۵۱۶ آروکا» عنوان طولانی ترین پل پیاده روی معلق دنیا را از پل معلق «چارلز کونن» در سوئیس ربود که ۴۹۴ متر طول دارد و در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد. این پل به کوه های آلپ منظره دارد.

اگر ارتفاع بیشتر تحت تأثیرتان قرار می دهد تا طول، مرتفع ترین پل کف شیشه ای معلق دنیا، پل شیشه ای ژانگ جیاجی در چین است که امکان تجربه ی بانجی جامپینگ از روی سکوی ۲۶۰ متری آن هم وجود دارد.

طولانی ترین پل پیاده روی معلق دنیا در پرتغال/عکس

طولانی ترین پل پیاده روی معلق دنیا در پرتغال/عکس


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار