gardeshban.ir

میدان مانژ یکی از میدان های بسیار زیبا و اصلی شهر مسکو در کشور روسیه است.
کد خبر: ۳۲۲۳۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹-1399 July 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
این میدان شامل چندین موزه در کنار یکدیگر بوده و شبیه به یک مثلث است که در هر گوشه آن یک جاذبه دیدنی قرار گرفته و به عنوان میدان مهمی در پشت باغ کرملین و چندین جاذبه دیگر در مسکو معروف است. این مکان از نظر توریست های شهر مسکو بسیار جذاب است که همواره آنها را به خرید بلیط هواپیما مسکو مشتاق می کند؛ میدان مانژ به قدری زیباست که قدم زدن در آن نیز حالتان را خوب می کند و از میدان مانژ به بسیاری از خیابان ها و محله های اصلی شهر دسترسی خواهید داشت.

چرا باید از میدان مانژ در مسکو بازدید کنیم؟

میدان مانژ به عنوان مهم ترین قسمت شهر مسکو شهرت دارد.

میدان مانژ فقط جاذبه زمینی ندارد، بلکه در زیرزمین این میدان نیز جاذبه های مختلفی قرار دارند.

میدان مانٰژ بر خلاف اسم و تصور عمومی به شکل مثلث است.

به خاطر شکل مثلث میدان مانژ در هر طرف آن یک جاذبه مهمی از شهر واقع شده است.

میدان مانژ یکی از شریان‌ های اصلی مرکز شهر مسکو است و به میدان سرخ و خیابان تورسکایا متصل می شود.



تاریخچه میدان مانژ مسکو

میدان مانژ در سال ۱۷۹۸ در مکان صومعه ای تخریب شده قرار گرفته که در همسایگی آن رود نیگلینایا قرار داشته است. چندین سال بعد این رود از بین رفته و تنها یک مجرای کوچک زیرزمینی از آن باقی مانده است. با اینکه در اطراف این رود زندگی جریان داشت ولی پس از تغییرات در شهر مسکو و با ورود عصر جدید زندگی مدرن، میدان مانژ و نواحی دیگر دچار تغییراتی اساسی شدند. 

سپس در سال ۱۹۳۲ تصمیم بر آن شد تا آثار به جای مانده از سبک زندگی قرون وسطایی برداشته شود و محلی برای گردهمایی‌ ها و سخنرانی اعضای حزب کمونیست ساخته شود که در ابتدا از Manege Square برای رژه های نظامی و جشن های پیروزی استفاده می کردند؛ حتی برای برگزاری نمایشگاه های خیابانی نیز از این میدان اصلی استفاده می شده است. 

در نتیجه، گراند هتل و چندین بنا با سبک نئوکلاسیک در این محدوده تخریب شدند و فضای میدان گسترش داده شد. سپس در سال ۱۹۹۰ میلادی توسط شهرداری مسکو کاملا بسته شد تا مورد بازسازی کامل قرار گیرد و در بخش مرکزی میدان یک مرکز خرید چهار طبقه همراه با یک گنبد مدور شیشه‌ ای ساخته شد که بر روی این گنبد ساعت جهانی نیمکره‌ شمالی زمین قرار دارد و ساعت‌ های شهرهای بزرگ بر روی آن مشخص شده اند که در بخش بعدی به توضیح کامل این گنبد خواهیم پرداخت.

میدان مانژ از میدان های بسیار زیبا و اصلی شهر مسکو/عکس

جاذبه های اطراف میدان مانژ

در اطراف میدان مانژ جاذبه های مختلفی مانند باغ آلکساندر، هتل مسکوای زیبا، ساختمان مسکو مانژ، کتابخانه ملی روسیه، کاخ کرملین و غیره در اطراف این میدان قرار دارند. با نگاه به این میدان می توانید اتاقک شیشه ای بسیار زیبایی را در وسط آن تماشا کنید. 

در بخش میدان که بخش مرکزی نیز به آن گفته می شود، یک مرکز خرید ۴ طبقه همراه با زیر زمین وجود دارد. این مرکز خرید دارای پارکینگ است و اتاقک شیشه ای وسط میدان است که در واقع سقف شیشه ای و تزئین شده پارکینگ است. 

در وسط این میدان نیز یک مجسمه اسب سواری وجود دارد و به مناسبت پیروزی مارشال ژاکوف بعد از ۵۰ سال در مقابل موزه تاریخ ملی روسیه نصب شده است. میدان مانژ مسکو که به نام میدان اسب ‌سواری شهرت دارد، به ‌عنوان فضایی برای اسب ‌سواری و پیاده ‌روی استفاده می شود؛ اطراف این میدان پر از گل‌ های رنگارنگ، پوشیده از چمن، فواره‌ های آب و مجسمه‌ هایی از شخصیت‌ های محبوب داستان ‌های عامیانه‌ روسی است. 

همچنین در این میدان فضای سبز زیبایی به چشم می خورد که در میان آن گنبدی بزرگی وجود دارد و بر روی آن نیز مجسمه ای از سن جرج قرار گرفته است که در حال کشتن اژدها است و به عنوان نمادی از شهر مسکو شناخته می شود و گنبد شیشه ای زیر پای مجسمه نیز بیانگر زمان در شهرهای بزرگ نیم کره شمالی است. این گنبد به ‌صورت ۲۴ ساعته در حال چرخش است و نشان‌ دهنده‌ ساعت مناطق مختلف کره زمین است. 

این گنبد با نورپردازی های زیبا در شب بی نظیر نشان دهنده تلفیق علم و هنر است. علاوه بر موارد ذکر شده، سالن تئاتر پتر (تئاتر بالشوی) نیز در این میدان قرار دارد و شامل ستون های عظیم هشت تایی و درب است. در سال ۱۹۹۵ نیز در مقابل موزه‌ تاریخی، بنای یادبودی از گئورگی ژوکوف نصب شده است.

میدان مانژ از میدان های بسیار زیبا و اصلی شهر مسکو/عکس

دلیل نامگذاری میدان مانژ

نام میدان مانژ نیز از ساختمان مانژ گرفته شده و با باغچه‌ هایی پر از گل، فواره‌ و مجسمه‌ هایی از شخصیت‌ های داستانی مردم روسیه تزئین شده است. امروزه، میدان مانژ به عنوان پاتوق جوانان مسکو به شمار می رود.

نحوه دسترسی به میدان مانژ

به دلیل قرارگیری در مرکز شهر مسکو دسترسی به این میدان با تمامی وسایل نقلیه از هر نقطه از شهر امکان پذیر است.

ساعت و هزینه بازدید از میدان مانژ

برای بازدید از این میدان می توانید به صورت شبانه روزی مراجعه کنید و نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

میدان مانژ از میدان های بسیار زیبا و اصلی شهر مسکو/عکس

جاذبه های دیدنی نزدیک به میدان مانژ

کاخ کرملین: ۱.۲ کیلومتر
کلیسای جامع سنت باسیل: ۲ کیلومتر
میدان سرخ: ۳.۱ کیلومتر
مقبره لنین: ۳.۱ کیلومتر
خیابان آربات: ۳.۸ کیلومتر

رستوران های نزدیک به میدان مانژ

کافه گرند: ۱۰۰ متر
رستوران ایسترانا کوتوروی: ۳۵۰ متر
رستوران لانژ: ۷۵۰ متر
رستوران نوویکوو: ۷۵۰ متر
رستوران کیسلویسکی: ۱.۶ کیلومتر
رستوران بولشوی: ۱.۹ کیلومتر

هتل های نزدیک به میدان مانژ

هتل فور سیزنز: ۲۲۰ متر
هتل متروپل: ۷۰۰ متر
هتل گرین استار: ۷۵۰ متر
هتل یو اس اس آر: ۸۰۰ متر
هتل ریتز کارلتون: ۸۰۰ متر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار