gardeshban.ir

خیابان گراسیا بارسلونا (Passeig de Gracia) یکی از دیدنی ترین خیابان ها و مناطق شهری بارسلون اسپانیا است.
کد خبر: ۳۲۲۷۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹-1399 July 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
بعید است کسی در سفر به بارسلونا به معروف ترین و لاکچری ترین خیابان شهر سر نزند؛ منطقه بزرگی از شهر بارسلونا که فرهنگ و تاریخ در آن ریشه دوانده و حتی یکی از مشهورترین خیابان های خرید این شهر به شمار می رود. خیابانی که قرن هاست شاهکارهای معماری اسپانیا را در ۲ سمت خود جای داده و شبیه به موزه روبازی است که با قدم زدن در آن خود را درون داستانی خیالی تصور می کنید. اما دیدن این خیابان خیلی هم دور از دسترس نیست. چون با خید بلیط هواپیما بارسلونا می‌توانید به این شهر زیبا سفر و از زیبایی‌های آن دیدن کنید.

چرا بازدید از خیابان د گراسیا پیشنهاد می شود؟

• چندین اثر از گائودی را در این خیابان می بینید.
• می توانید ساعت ها در مراکز خرید و بوتیک های این خیابان بگردید.
• این خیابان پکیجی از تاریخ، فرهنگ، هنر و معماری را به بازدیدکنندگانش عرضه می کند.
• خیابان گراسیا یکی از زیباترین خیابان های جهان است.

خیابان گراسیا؛از دیدنی ترین خیابان های بارسلونا/عکس

تاریخچه خیابان گراسیا

در اواخر قرن ۱۸ شهر بارسلونا از پیوند چند شهر کوچک مثل گراسیا، هورتا و سریا متولد شد. تا قبل از آن نیز، خیابان د گراسیا با عنوان جاده مسیح شناخته می شد، جاده ای روستایی که پر از باغ های متنوع بود و شهر بارسلون را به شهر گراسیا وصل می کرد. به تدریج خانه ها، کافی شاپ ها، سالن های رقص، ساختمان های تئاتر نیز به این خیابان اضافه شدند ولی تحول عظیم این خیابان در اواخر قرن ۱۹ روی داد، زمانی که معماران بزرگ اروپایی شاهکارهای خود را در بخش های مختلف خیابان خلق کردند و طبقه بورژوا ساکن ساختمان های جدیدش شد.

خیابان گراسیا؛از دیدنی ترین خیابان های بارسلونا/عکس

روایتی وجود دارد که می گوید از اواسط قرن نوزدهم، ۴ معمار بزرگ کاتالانی، هر کدام خانه ای را در رقابت با همدیگر ساختند. البته این یک مسابقه نبود ولی رقابتی حرفه ای بین این معماران برقرار بود چون همه آن ها با نام معماران مدرنسیم شناخته شده بودند. به اعتقاد همه، این گائودی بود که گوی رقابت را از آن خود کرد ولی برنده واقعی شهر بارسلونا بود چون یکی از بلوارهای فتوژنیک را صاحب شد.

در خیابان د گراسیا از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟

شاهکارهای خیابان د گراسیا

این بلوار بزرگ از میدان کاتالونیا تا گراسیا کشیده شده و جاذبه های مشهوری مثل کازا باتلو، لاپدررا و شعبه های برندهای معروفی مثل گوچی، شنل، والنتینو و رستوران های دریایی پرآوازه ای در این مسیر قرار گرفته اند. در خود میدان نیز ۲ مرکز خرید بزرگ، برج، هتل ها، آب نما و ساختمان های برجسته ای وجود دارند.

اولین خانه از این ۴ خانه به دست لوییز دومانچه ای مونتانر ساخته شد؛ خانه ای با ستون های صورتی رنگ و جزئیات شاهکارانه که در مرکز ایسامبله قرار گرفته است. ساده ترین این ۴ خانه، اثر انریک ساگنیر، خانه ای به سبک نئوکلاسیک است که شامل ردیفی از ساختمان های مجزا است. خانه بعدی کازا آماتلر اثری از کادافالچ است که در کنار کازا باتلو قرار دارد و نهایتا خانه شماره ۴۳ و مشهورترین آن ها کازا باتلوی آنتونی گائودی است که نمای عجیب و خیره کننده اش مثل یک آهنربا همه را جذب خود می کند.

کازا باتلو

در یکی از بهترین قسمت های خیابان د گراسیا که از مهمترین جاهای دیدنی بارسلونا هم به شمار می‌رود، ساختمان رنگارنگ کازا باتلو را می بینید که به اعتقاد خیلی‌ها یکی از خلاقانه ترین آثار گائودی به حساب می آید.

کازا باتلو یا باتیو تنها شاهکار گائودی در خیابان پسیج د گراسیا نیست، کازا میلا یا لاپدررا چند صد متر بالاتر از کازا باتلو واقع شده است. ساختمانی با نمای سنگی و میله های بالکنی سیاهش که یکی از جاذبه های دیدنی اسپانیا به شمار می رود.

خیابان گراسیا؛از دیدنی ترین خیابان های بارسلونا/عکس

مراکز خرید

جدا از ساختمان های تاریخی و زیبا، این خیابان قلب مرکز خرید بارسلونا و بهشت عاشقان مد است. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید می توانید در دنیای برندهای معروفی همچون هرمس، گوچی، زارا، تیفانی، لوئیس ویتون، کارتیر، استلا مک کارتنی و برندهای دیگر غرق شوید، مثلا سری به بوتیک معروف سانتا ایلولیا بزنید و در عین حال یکی از هزاران کافه و رستوران های این خیابان را انتخاب کنید و به تماشای فرهنگ مردم محلی شهر بنشینید.

گالری های هنری

در ابتدا و انتهای خیابان پسیج د گراسیا تعدادی گالری های هنری برجسته وجود دارند که از آثار هنرهای معاصر و جواهرات طراحی شده توسط طراحان معروف دنیا به نمایش گذاشته شده است، مثل گالری "Miquel Alzueta” و یا "Klimt۲”.

فضای سرسبز

خیابان اعیان نشین پسیج د گراسیا علاوه بر ساختمان های مدرن و تاریخی اش در هر ۲ سمتش درختان زیادی دارد که به اطرافشان سایه انداخته اند. حتی برای اینکه لحظه ای از شلوغی این خیابان فرار کنید می توانید به باغ گیاه شناسی پلائو روبرت سر بزنید و در فضای باصفای این باغ نفسی راحت کنید.

برای آشنایی با دیگر جاذبه های شهر بارسلون و خرید بلیط هواپیما به مقصد این شهر و دیگر شهرهای اروپایی، به سفرمارکت، موتور جستجوی ارزانترین بلیط هواپیما و تور مراجعه کنید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از خیابان د گراسیا چه قدر است؟

بازدید از این خیابان هزینه ای ندارد مگر اینکه بخواهید داخل ساختمان های معروفش را ببینید و یا خریدی از بوتیک های آن داشته باشید. با اینکه از گشت و گذار در این خیابان سیر نمی شوید ولی بهتر است نصف روز را به دیدن این خیابان اختصاص دهید.

خیابان گراسیا؛از دیدنی ترین خیابان های بارسلونا/عکس

فصل مناسب برای بازدید از خیابان د گراسیا چه زمانی است؟

خیابان گردی در هر منطقه ای فقط با شرایط آب و هوایی ایده‌آل دل‌چسب تر خواهد بود، به همین جهت بهتر است در ماه های بهاری راهی بارسلونا شوید و در یک عصر و شب بهاری به این خیابان سر بزنید.

چگونه به خیابان د گراسیا برویم؟

جالب است بدانید که در این خیابان تقریبا به تمام خطوط متروی بارسلونا دسترسی خواهید داشت یعنی هر نقطه از شهر که باشید می توانید خیلی راحت با مترو یا حتی اتوبوس به میدان کاتالونیا بروید و از آنجا سیر خود را شروع کنید.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

کاخ موسیقی کاتالان (از میدان کاتالونیا): ۶۰۰ متر
کلیسای جامع بارسلونا: ۶۵۰ متر
موزه پیکاسو: ۱ کیلومتر
طاق پیروزی بارسلون: ۱ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی خیابان د گراسیا برای اقامت وجود دارند؟

هتل پراکتیک اسنس بارسلون: ۵۰۰ متر
هاستل اولیویا: ۵۵۰ متر
هتل ماندارین اورینتل: ۶۵۰ متر
آپارتمان های میلا: ۱ کیلومتر
هتل مونومنت: ۱ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به خیابان گراسیا هستند؟

رستوران تایلندی بارسلونا: ۶۰۰ متر
رستوران دیواینوس: ۵۰۰ متر
رستوران کو کو: ۵۰۰ متر
رستوران مدیترانه ای تنوریو: ۷۰۰ متر
رستوران پومارادا: ۱ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار