gardeshban.ir

رود سن یکی از مهمترین رودهای فرانسه است که دارای موقعیت خاصی در قاره اروپاست و شهر پاریس را در بر گرفته است. رود سن پر آب ترین و طویل ترین رود فرانسه است.
کد خبر: ۳۲۲۷۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹-1399 July 21
گردشبان (gardeshban.ir) :

رود سن یکی از مهمترین رودهای فرانسه است که دارای موقعیت خاصی در قاره اروپاست و شهر پاریس را در بر گرفته است. رود سن پر آب ترین و طویل ترین رود فرانسه است. به طوری که سرچشمه این رودخانه از شمال غرب فرانسه آغاز می‌‌شود و بخش های زیادی از فرانسه را پشت سر می‌گذارد. توریست ها و گردشگران زیادی با خرید بلیط هواپیما پاریس و سفر به این شهر زیبای اروپا از رود سن و پل های روی این رودخانه بازدید می‌‌کنند. رود سن آرامش خاصی دارد و در هنگام غروب خودتان نیز از آرامش این رودخانه لذت خواهید برد. همان طور که اشاره شد رود Seine بقدری طولانی است که برای عبور از این رود، سی و هفت پل ساخته شده است. این پل ها هرکدام در بازه زمانی مختلفی ساخته شده اند که اهالی پاریس و گردشگران، برای گذر از رود سن یا برای رفتن به یکی از جزایر طبیعی از این پل ها عبور کنند. در این مقاله نیز قصد داریم چند مورد از زیباترین و مهمترین پل های رود سن را برایتان معرفی کنیم:

پل الکساندر سوم


یکی از زیباترین پل های رود سن به نام امپراتور الکساندر سوم (LE PONT ALEXANDRE-III)، امپراتور روسیه، در سال ۱۹۰۰ افتتاح شده است. این پل دارای ساختاری فلزی با ۳۲ شمعدان برنز و همچنین چندین مجسمه مانند خدایان بالدار، شیر و فرشتگان است.
پل های روی رود سن پاریس

پل هنر


امروزه پل هنر (LE PONT DES ARTS) شهرت جهانی دارد، به طوری که عاشقان قفل عشقشان را از آن آویزان می‌‌کنند و کلیدهایشان را نیز در رود سن می‌‌اندازند. به قدری تعداد و وزن قفل ها زیاد شده بود که شهرداری پاریس مجبور شد تا نرده های مربوط به پل را تعویض کند. این پل تاریخی نیز سال ۱۹۷۵ ساخته شده است اما در سال ۱۹۷۷ به دلیل بمباران در طول جنگ جهانی دوم آسیب دید و بار دیگر در سال ۱۹۸۴ مورد بازسازی قرار گرفته است.
پل های روی رود سن پاریس

پل بیر حکیم


این پل در ابتدا Passy Bridge نام داشت و بعد ها به خاطر پیروزی در نبرد Bir-Hakeim در سال ۱۹۴۲ در لیبی به یادگار به نام (LE PONT BIR-HAKEIM) نامیده شد.
پل های روی رود سن پاریس

پل شارل دو گل پاریس


در کنار پل های تاریخی و قدیمی، پل جدید و مدرن شارل دوگل بسیار زیبا به نظر می‌‌رسد. پل سفید و عریض (LE PONT CHARLES DE GAULLE) مانند بال هواپیما بر روی رود سن بنظر می‌‌رسد که مسیرهای طولانی را به هم متصل کرده است. این پل در سال ۱۹۸۶ به منظور کم کردن ترافیک پاریس احداث شده است.
پل های روی رود سن پاریس

پل کنکورد


مواد تشکیل دهنده پل کنکورد (LE PONT DE LA CONCORDE)، سنگهای تخریب شده قلعه باستیل در جریان انقلاب فرانسه است که در سال ۱۷۹۱ افتتاح شده است. طرح ابتدایی این پل بسیار ساده بود، اما بعدها ناپلئون بناپارت ابتکاری به کار برد و آن را به شکل زیبایی درآورد. این پل در طول تاریخ دارای چندین نام بوده است، مانند پل لویی شانزدهم، پل انقلاب و در نهایت پل کنکورد. این پل را می‌‌توان نماد آزادی مردم فرانسه دانست.
پل های روی رود سن پاریس

پل میرابو


پل زیبای میرابو (LE PONT MIRABEAU) که در سال‌های ۱۸۹۵ و ۱۸۹۷ ساخته شده‌است و پس از صد سال جزو بناهای تاریخی پاریس محسوب می‌شود. در دو طرف پل میرابو، دو قایق ساخته اند و این قایق ها با چهار مجسمه توسط معمار مشهور فرانسه تزئین شده اند. با ياد ميرابو شاعر فرانسوی و علاقه وی به شهر پاریس و رود سن، این پل چنین نامگذاری شده است.
پل های روی رود سن پاریس

پل جدید پونت نوف


بر خلاف نامش به معنای پل جدید، این پل قدیمی ترین پل در پاریس به شمار می‌‌رود. پونت نوف از سال ۱۹۹۱ جزو میراث جهانی یونسکو شده است. همواره نامی جاویدان دارد و در بسیاری از نقاشی های پاریس به چشم می‌‌خورد. دلیل نامگذاری این پل به اواسط قرن ۱۶ میلادی برمی گردد که فقط ۲ پل بر روی رود سن وجود داشت که از لحاظ ترافیک وضعیت مناسبی نداشتند، به همین دلیل پادشاه هنری سوم در سال ۱۵۷۸ میلادی دستور ساخت پل جدیدی را داد و هنگام افتتاح به دلیل اینکه نسبت به دو پل قبلی جدید تر بود، نام پل جدید نهاده شد. بعد از فوت پادشاه نیز مجسمه‌ وی در مرکز این پل قرار داده شد که در دوران انقلاب فرانسه ویران گردید. بار دیگر در سال ۱۸۱۸ میلادی جایگزین آن مجسمه را در مکان قبلی قرار دادند.
پل های روی رود سن پاریس

پل رویال پاریس


پل سلطنتی رویال (LE PONT ROYAL) در سال ۱۶۳۲ توسط لویی سیزدهم پس از حادثه برخورد یک کشتی با پل چوبی قدیمی در این مکان ساخته شده است. با اینکه این پل در طول تاریخ چندین بار تخریب و دچار آتش سوزی شده اما مجددا مورد باز سازی قرار گرفته است. این پل سومین و قدیمی ترین پل در پاریس است و جزو بناهای تاریخی شهر است.
پل های روی رود سن پاریس

پل لنا


پل لنا (LE PONT LENA) همان پلی است که در نزدیکی برج ایفل قرار گرفته است. امروزه به دلیل تعداد زیادی توریست که از برج ایفل بازدید می‌‌کنند، پل لنا بسیار پر تردد شده است و مورد جالب توجه این است که هنگام ساخت این پل اصلا خبری از برج ایفل نبوده است. در سال ۱۸۰۷ ناپلئون دستور احداث این پل را برای سهولت در تردد به مدرسه نظامی داد. در ابتدا به نام های Champ-de-Mars و pont de l’École militaire نامیده می‌‌شد. چندین بار نیز در معرض خطر تخریب قرار گرفته اما جان سالم به در برده است. با اینکه ساختار اولیه این پل از سنگ بوده و ۵ دهنه داشته است اما چندین بار مورد بازسازی و تعریض قرار گرفته است و به دلیل ارزش تاریخی در فهرست آثار باستانی و تاریخی فرانسه ثبت شده است.
پل های روی رود سن پاریس

نحوه دسترسی به پل های رود سن


از هر قسمت از شهر پاریس به رود سن دسترسی خواهید داشت، کافیست سوار مترو یا تاکسی های درون شهری شوید و در کنار رود سن پیاده شوید. رود سن به شکلی پیچ در پیچ در پاریس تنیده شده است و قدم زدن در امتداد آن، خودش می‌تواند یک نوع گردشگری شهری باشد.

ساعت و هزینه بازدید


برای بازدید از پل های رود سن نیازی به پرداخت هزینه ندارید و در هر ساعت از شبانه روز که دلتان بخواهید می‌‌توانید مراجعه کنید و از زیبایی های هر کدامشان لذت ببرید. پس به راحتی می‌توانید آنها را در برنامه سفر پاریس خود بگنجانید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به پل های رود سن


شهر پاریس در کنار رود سن پدید آمده و رشد کرده است. به همین دلیل برخی از مهمترین جاذبه های گردشگری پاریس در کنار همین رود قرار دارند. موزه لوور، کلیسای سنت شپل، میدان کنکورد، باغ‌های تویلری، موزه اورسای، برج ایفل و تندیس آزادی پاریس شماری از مشهورترین جاهای دیدنی پاریس هستند که در پیرامون رود سن و در نزدیکی پل های آن جای گرفته‌اند.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار