gardeshban.ir

طاق پیروزی پاریس بنایی با قدمت بیش از ۲۰۰ سال است که در انتهای غربی خیابان شانزلیزه یکی از خیابان های دیدنی پاریس و در میدان شارل دو گل قدم علم کرده و یکی از نمادهای شناخته شده شهر پاریس به شمار می رود.
کد خبر: ۳۲۲۷۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹-1399 July 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
بنایی که در طول عمر خود شاهد تاریکی ها و روشنایی های تاریخ فرانسه بوده و حالا بعد از تراژدی ها و جشن هایی که در آن ها سهمی داشته، چیزی فراتر از یک بنای تاریخی تلقی می شود و هنگام خرید بلیط هواپیما پاریس وارد لیست بازدیدهای گردشگران می شود.

چرا بازدید از طاق پیروزی پاریس پیشنهاد می شود؟

طاق پیروزی به خودی خود شبیه به موزه است.
در بالای بنا سکویی است که می توان کل پاریس را از آن جا نظاره گر بود.
در طول سال جشن های باشکوهی در کنار این بنا برگزار می شوند.

تاریخچه طاق پیروزی پاریس

بعد از اینکه ناپلئون در جنگ "Austerlitz” پیروز شد، دستور داد به افتخار ارتش دلیرش بنایی ساخته شود و نام آن ها بر روی بنا آورده شود. این ایده را از طاق تیتوس روم گرفته بوده و به این ترتیب کار ساخت طاق پیروزی پاریس در سال ۱۸۰۶ شروع شد ولی این پروژه ۳۰ سال طول کشید و ناپلئون بنای کامل را ندید. البته بعد از مرگش، جسد او را از زیر طاق گذراندند.

معماری و مشخصات طاق پیروزی

معماری طاق پیروزی پاریس به سبک نئوکلاسیک بوده و کار طراحی آن را ژان شالگرین انجام داده است. هیبت این بنا به اندازه ای است که ناخوداگاه توجه ها را به سمت خود جلب می کند، طاق پیروزی با ارتفاع ۵۰ متر و عرض ۴۵ متر در وسط میدان بزرگی قرار گرفته که دوازده خیابان اصلی پاریس به آن منتهی می شوند و شکل ستاره مانندی به این میدان می دهند.

در طاق پیروزی پاریس از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟

در طراحی سطوح بیرونی این بنا ۴ تندیس از مجسمه برجسته و بزرگ به کار رفته که هر کدام سمبل و تداعی گر پدیده ای در تاریخ شهر هستند. وقتی به سطوح داخلی طاق نگاه کنید، نام بیش از ۶۰۰ ژنرال فرانسوی را می بینید که در جنگ های ناپلئون و انقلاب فرانسه حضور داشتند.


پایین طاق نیز مقبره سربازان گمنام قرار گرفته که در سال ۱۹۲۱ ساخته شده و آتشدانی در آن وجود دارد که هر روز عصر شعله اش روشن می شود. این بنا به افتخار سربازانی بنا شده که در جنگ جهانی اول و دوم کشته شدند و هرگز هویتشان مشخص نشد.

بازدید از طاق پیروزی یعنی قدم زدن در اطراف میدان و خیابان شانزلیزه و در نهایت بالا رفتن از ۲۸۴ پله تا به سکوی تماشای آن برسید. البته لزومی ندارد همه این پله ها را بالا بروید، در صورت تمایل می توانید از آسانسور استفاده کنید ولی آسانسور شما را به بالای طاق نمی برد، بعد از آسانسور باید ۴۶ پله دیگر را طی کنید. در مسیر بالا رفتن از کنار یک موزه کوچک، مغازه کادو فروشی و اتاق کوچک عکاسی می گذرید.

وقتی بلاخره به تراس طاق رسیدید، پی به محبوبیت این بنا می برید و اینکه چرا این بنا یکی از جاهاهای دیدنی پاریس است که تکرار نشدنس است و تازه متوجه می شوید که واقعا بالا رفتن از آن همه پله ارزشش را داشت. دید ۳۶۰ درجه از پاریس، منظره معرکه ای است که تا مدت ها خاطره پاریس را برایتان زنده نگه می دارد. پایین را نگاه کنید، خیابان شانزلیزه را از نظر بگذرانید، برج ایفل را در جنوب، آسمان خراش های ناحیه تجاری را در غرب و برج های دوقلوی نتردام را نیز در پایین خیابان شانزلیزه می بینید.

بهتر است دوربینتان را به همراه داشته باشید چون خیابان شانزلیزه به عنوان یکی از فتوژنیک ترین خیابان های پاریس شناخته می شود. از این گذشته اگر هنگام سال نو و یا روز ۱۴ جولای به بازدید از این بنا بروید می توانید شاهد جشن های سال نو و جشن روز "Bastille” باشید. ضمنا نورپردازی طاق پیروزی در شب های اواخر نوامبر تا اواسط ژانویه رویایی و زیباست.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از طاق پیروزی پاریس چه قدر است؟

قدم زدن در سطح پایین بنا یعنی اطراف و زیر آن برای همه رایگان است ولی اگر بخواهید به تراس بروید باید مبلغی را به عنوان ورودی پرداخت کنید که ورود افراد کمتر از ۱۸ سال رایگان است. ضمنا اگر بلیط ورودی موزه پاریس را داشته باشید می توانید بازدید رایگانی از طاق پیروزی انجام دهید. برای بازدید از طاق پیروزی فرانسه دست کم یک ساعت نیاز خواهید داشت.

فصل مناسب برای بازدید از طاق پیروزی پاریس چه زمانی است؟

هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما باید بدانید فصل مناسب نه بلکه ساعت مناسب برای بازدید از طاق پیروزی مهم است، هر موقعی از سال که به پاریس رفتید از ساعت ۶:۳۰ عصر به بعد به دیدن این بنا بروید. در این ساعات پاریس غرق در روشنایی نورپردازی های زیبا می شود و می توان وجهه های زیباتری از ایفل، لوور و شانزلیزه را از بالای طاق تماشا کرد. این بنا روزهای ۱ ژانویه، ۱ می، ۲۵ دسامبر و ساعات صبح روزهای ۸ می، ۱۴ جولای و ۱۱ نوامبر تعطیل است، یعنی امکان رفتن به تراس و موزه آن وجود ندارد.

چگونه به طاق پیروزی پاریس برویم؟

برای اینکه به میدان معروف شارل دو گل بروید می توانید از طریق خطوط ۱، ۲ و ۶ مترو و خطوط ۲۲، ۳۰، ۳۱، ۵۲، ۷۳ و ۹۲ اتوبوس به ایستگاه "Charles-de-Gaulle-Etoile "بروید و از آنجا تابلوها را دنبال کنید. با توجه به اینکه میدان شال دو گل محل تقاطع ۱۲ خیابان است، فکر عبور از خیابان‌ها را نکنید و از راه زیرگذرها به میدان بروید.

از چه جاهای دیدنی دیگری در نزدیکی طاق پیروزی پاریس می توان بازدید کرد؟

رستوران تاریخی Fouquet's : ۷۰۰ متر
کاخ توکیو: ۱.۵ کیلومتر
پتی پالاس: ۱.۹ کیلومتر
میدان تروکادرو: ۱.۵ کیلومتر
برج ایفل: ۲ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی طاق پیروزی پاریس برای اقامت وجود دارند؟

هتل نوا: ۵۰ متر
هتل رویال الیزه: ۱۵۰ متر
هتل ناپلئون: ۳۰۰ متر
هتل رافائل: ۳۰۰ متر
هتل رویال: ۴۵۰ متر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به طاق پیروزی پاریس هستند؟

رستوران بوسترونوم: ۱۰۰ متر
رستوران هاید: ۳۰۰ متر
رستوران میورا: ۳۵۰ متر
رستوران ایتالیایی سزار: ۴۰۰ متر
رستوران پیر گاگنیر: ۵۰۰ متر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار