gardeshban.ir

متخصص تغذیه با اشاره به بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در شرایط کرونا گفت: احترام به ساعت بیولوژیک در شرایط کرونا سبب افزایش ایمنی بدن در برابر کرونا می‌شود.
کد خبر: ۳۲۳۰۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹-1399 July 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
دکتر سید ضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه درباره راهکارهای تغذیه‌ای مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: توجه به سیستم ایمنی از ابتدای شیوع کرونا جهت پیشگیری از ابتلا و درمان این بیماری مدنظر بوده و همواره به مردم توصیه می‌شود که به نکات تغذیه‌ای جهت تقویت سیستم ایمنی دقت کنند.

وی افزود: برخی از مواد غذایی، دوست و برخی دشمنان سیستم ایمنی بدن هستند ولی به طور کلی سه اصل تعادل، تناسب و تنوع تغذیه سنگ بنای سلامتی جسم، گسترش فکر و اندیشه است.

این متخصص تغذیه ادامه داد: باید افراد سعی کنند که شرایط اکولوژیکی خود را در برنامه غذایی مد نظر قرار دهند و در هر فصلی از تولیدات همان فصل و محل که در آن زندگی می‌کنند، استفاده کنند.

دکتر مظهری با اشاره به اینکه تنظیم بودن ساعات بیولوژیکی سیستم ایمنی فرد را تقویت می‌کند لذا باید به آن احترام گذاشت، گفت: اینکه افراد خلاف جهت سیستم بدن اقدام کنند و شب بیداری داشته باشند و روز خوابی انجام دهند کیفیت زندگی آنها تحت تاثیر قرار می‌گیرد و از مقاومت بدن برابر بیماری‌ها می‌کاهد.

وی تصریح کرد: هر فردی باید متناسب با اقلیمی که در آن زندگی می کند جهت تأمین مواد ریزمغذی، پروتئین، آنتی اکسیدان و اسید آمینه اقدام کند ولی به طور کلی مرکبات در فصل پاییز و زمستان و توت فرنگی و انواع توت در فصل تابستان سرشار از ویتامین C است و بدن را در مقابل ویروس‌های مختلف از جمله کرونا ویروس ایمن می‌کند همچنین مصرف لبنیات، دوغ و ماست محلی به ویژه در صورتی که دارای پروبیوتیک باشد بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان داشت: عدم استفاده از منابع فرآوری شده هرچند که طمع و رایحه‌ای مناسب داشته باشد به هیچ عنوان برای افراد توصیه نمی‌شود چرا که سیستم ایمنی را از حالت هوشمندی خارج می‌کند و به نوعی نیز گرسنگی پنهان در افراد ایجاد خواهد کرد و در دشمنان سیستم ایمنی است.

دکتر مظهری با بیان اینکه متاسفانه امروزه غذاهای صنعتی جایگزین بسیاری از غذاهای سنتی شده است، گفت: این مسئله می‌تواند در گسترش بیماری‌های خود ایمنی و مقاومت اندک بدن در برابر این ویروس‌ها نقش داشته باشد.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: استفاده از نان و غلات فرآوری نشده حاوی سبوس و مصرف میوه و سبزیجات بسیار برای بدن مفید است البته افراد بهتر است که میوه‌ها را روزانه به صورت ۲۰۰ تا ۵۰۰ گرم مصرف کنند چرا که بیش از آن می‌تواند سبب انباشت قند میوه در بدن و چربی کبد شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار