gardeshban.ir

اگر هنگام خرید بلیط هواپیما پکن و سفر به پایتخت زیبای چین، نام میدان تیان آنمن پکن را بارها بشنوید، اصلا نباید تعجب کنید. چراکه Tiananmen Square قلب سنگی پکن و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است.
کد خبر: ۳۲۳۱۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹-1399 July 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
در واقع، میدان تیان آنمن پکن با مساحتی بالغ بر ۴۴۰ هزار متر مربع، نه تنها جزو بزرگترین میادین شهر محسوب می‌شود، بلکه گذر تاریخ در این میدان باعث شده که چینی‌ها آن را به عنوان مکانی خاص و منحصر به فرد به گردشگران خود معرفی کنند.

چرا بازدید از میدان تیان آنمن پکن پیشنهاد می‌شود؟

میدان تیان آنمن جزو جاهای دیدنی پکن و یکی از مهم‌ترین میادین این شهر و به نوعی یکی از نمادهای پکن است.

این میدان گنجایش ۶۰۰ هزار نفر را داشته و به همین دلیل معمولا میزبانی مراسم‌های بزرگ پکن را بر عهده دارد.

این میدان صحنه کشتار بسیار بزرگی در تاریخ بوده و به همین دلیل اهمیت تاریخی فراوانی دارد.

در گوشه و کنار میدان تیان آنمن می‌توان چندین جاذبه گردشگری بسیار مهم را تماشا کرد.

میدان تیان آنمن پکن؛از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری چین/عکس

تاریخچه میدان تیان آنمن پکن

اگر بخواهیم درباره تاریخچه میدان تیان آنمن پکن صحبت کنیم بهتر است مستقیم برویم به سال ۱۹۸۹ میلادی و اعتراضات آن دوران. چراکه هیچ اتفاقی در تاریخ این میدان به اندازه کشتار آن دوران اهمیت ندارد. در آن ایام، میلیون‌ها فرد معترض از جمله دانشجویان و اساتید دانشگاهی متعدد با تجمع در میدان تیان آنمن پکن به سیستم سیاسی تک حزبی در چین و عدم وجود آزادی بیان اعتراض کردند. 

با ادامه یافتن چند روزه اعتراضات و افزایش میزان خشونت‌ها، در نهایت دستور شلیک به معترضان از سوی مقامات چینی صادر شد و نتیجه این اتفاقات کشته شدن دست کم ۷۰۰ معترض چینی بود. امروزه از این اتفاق در کشور چین به عنوان حادثه چهارم ژوئن یاد می‌شود. ناگفته نماند که صحنه مشهور ایستادن مردی غیر مسلح در مقابل چندین تانک‌ نیز به این اعتراضات تعلق دارد.

میدان تیان آنمن پکن؛از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری چین/عکس

در میدان تیان آنمن پکن از کجا بازدید کنیم؟

میدان تیان آنمن پکن گزینه‌های مختلفی برای بازدید در اختیار شما قرار خواهد داد. برای مثال، تماشای اهتزاز پرچم کشور چین در ساعات اولیه صبح صحنه‌های بسیار جذابی برای شما خواهد داشت. در شما این میدان، منطقه‌ای به نام شهر ممنوعه به همراه موزه کاخ مطمئنا می‌تواند پر از اتفاقات فراموش نشدنی برای شما باشد. 

همچنین موزه ملی چین، تالار بزرگ مردم، یادبودهای قهرمانان مردمی و موزه راه آهن پکن نیز از دیگر جاذبه‌های مختلفی هستند که در قسمت‌های مختلف میدان تیان آنمن پکن می‌توان به تماشای آنها مشغول شد. لازم به ذکر است که میدان تیان آنمن پکن معمولا میزبان مراسمات رژه و جشنواره‌های ملی‌گرایانه مختلف بوده و به همین دلیل، جذابیت خاصی برای علاقمندان به تاریخ و فرهنگ کشور چین دارد.

میدان تیان آنمن پکن؛از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری چین/عکس

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از میدان تیان آنمن پکن چه قدر است؟

تماشای خود میدان تیان آنمن پکن هیچ هزینه‌ای برای شما در پی نخواهد داشت اما بدون تردید، بازدید از اماکن و جاذبه‌های متعددی که در گوشه و کنار این میدان هستند، مستلزم پرداخت هزینه مشخصی است. با توجه به وسعت این میدان و اهمیت آن، بازدیدی ۲ ساعته از میدان تیان آنمن پکن در سفر به این شهر می‌تواند پر از لحظات خاطره انگیز باشد.

فصل مناسب برای بازدید از میدان تیان آنمن پکن چه زمانی است؟

با توجه به وضعیت آب و هوایی شهر پکن، بهار و پاییز بهترین فصل‌ها برای سفر به این شهر هستند. اگر در این ایام شما مسافر پکن شوید، مطمئنا تماشای میدان تیان آنمن نیز برایتان جذابیت خاصی خواهد داشت. چقدر آب و هوا در مطبوع‌ترین حالت خود است.

چگونه به میدان تیان آنمن پکن برویم؟

با توجه به موقعیت مکانی میدان تیان آنمن پکن، دسترسی به این میدان از نقاط مختلف پایتخت چین بسیار آسان است. کافیست شما هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی پکن و سفر به این شهر، خودتان را به مترو برسانید تا از آنجا با سوار شدن به یکی از خط شماره ۱ یا همان خط قرمز و خط شماره ۲ یا همان خط آبی رنگ بتوانید به میدان تیان آنمن بروید. به طور کلی، در نزدیکی این میدان، سه ایستگاه مترو به نام های دونگ، ژی و کیانمن وجود دارد. لازم به ذکر است که تاکسی‌های شهر نیز از نقاط مختلف امکان دسترسی به میدان تیان آنمن را فراهم کرده‌اند.

میدان تیان آنمن پکن؛از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری چین/عکس

در نزدیکی میدان تیان آنمن پکن از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟

موزه ملی چین: ۱۳۰ متر
صومعه سرای مائو ژدونگ: ۳۰۰ متر
موزه نومیسماتیک چین: ۴۵۰ متر
بنای ژنگ یانگمن: ۷۰۰ متر

چه هتل هایی در نزدیکی میدان تیان آنمن پکن برای اقامت وجود دارد؟

هتل تیان آن رگا: ۸۵۰ متر
هتل گوتو مدرن: ۱.۱ کیلومتر
هتل آسکوت رافلز: ۱.۴ کیلومتر
هتل کاپیتال: ۱.۸ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به میدان تیان آنمن پکن هستند؟

رستوران سیجی مینفو: ۱.۲ کیلومتر
رستوران دیوآن روست داک: ۱.۳ کیلومتر
رستوران بیانیفانگ جوی: ۱.۵ کیلومتر
رستوران تمپل: ۱.۷ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار