gardeshban.ir

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گفت: جمعه‌بازار صنایع دستی بر اساس درخواست‌ هنرمندان و صنعتگران راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۳۲۳۲۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹-1399 July 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جزئیات امضای تفاهمنامه راه‌اندازی جمعه‌بازار صنایع دستی در اراضی عباس‌آباد را چنین تشریح کرد: بعد از تعطیلی جمعه‌بازار پاساژ پروانه، یکی از مطالبات بسیاری از هنرمندان و صنعتگران ما این بود که جمعه‌بازار ویژه صنایع دستی و هنر‌های سنتی را در یک مکان مناسب داشته باشیم. 

بعد از بررسی بسیاری از مناطق شهر تهران در نهایت با توجه به میزان سطح دسترسی به اراضی عباس‌آباد، قرار بر آن شد که فضای مسقفی با مساحت تقریبی ۱۴۰۰ متر مربع در باغ ایرانی برای جمعه‌بازار صنایع دستی و هنر‌های سنتی در نظر گرفته شود. بعد از تأیید مکان در نظر گرفته شده توسط کارشناسان، تصمیم گرفتیم که جمعه‌بازار صنایع دستی و هنر‌های سنتی را در این مکان راه‌اندازی کنیم و شرایط و ضوابط آن به زودی به اطلاع افرادی که خواهان استفاده از فضای اختصاص داده شده به این جمعه‌بازار هستند، خواهد رسید.

او در خصوص سرانجام گذر صنایع دستی تهران گفت: بخشی از طرح گذر صنایع دستی که با هدف ترویج صنایع دستی در تهران راه‌اندازی شد، باقی‌مانده است و ما امیدواریم بخش‌های باقیمانده این طرح نیز انجام شوند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تلاش برخی از استان‌ها برای الگوبرداری از گذر صنایع دستی تهران و راه‌اندازی گذر‌های صنایع دستی متعدد در سطح کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم که طرح راه‌اندازی جمعه‌بازار صنایع دستی و هنر‌های سنتی نیز یک مدل موفق باشد. ما نمی‌توانیم به دلیل ناآگاهی از نتیجه انجام یک اقدام، دست روی دست بگذاریم و کاری انجام ندهیم. پس تلاش می‌کنیم طرح‌ها و پروژه‌های درخواست‌شده از سوی متقاضیانمان را با توجه به بضاعت‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با همکاری سایر نهاد‌ها شروع کنیم. همه تلاشمان این است که این طرح‌ها موفق و رضایت هنرمندان و صنعتگرانمان را به همراه داشته باشند.

محمودیان گفت: به زودی زمان ثبت نام و شرایط برگزاری نمایشگاه ملی مجازی صنایع دستی اعلام می‌شود. برگزاری این نمایشگاه جزو خواسته‌های هنرمندان و صنعتگران بود، زیرا پس از همه‌گیری ویروس کرونا، معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بار‌ها تلاش کرد سی و چهارمین نمایشگاه ملی صنایع دستی را برگزار کند؛ اما با توجه به شرایط کشور، تصمیم گرفته شد که این نمایشگاه فعلا برگزار نشود. برگزاری این نمایشگاه به قوت خود باقی است و در زمان مناسب و پس از اخذ مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا انجام خواهد شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار