gardeshban.ir

تله کابین ملکه هالونگ (به انگلیسی: Ha Long Queen Cable Car) با پوشش مساحتی به وسعت ۲۰۰ هکتار از شهر تماشایی هالونگ، طولانی ترین تله کابین دوطرفه و برگشت پذیر دنیا و ایمن‌ترین تراموای هوایی آسیا محسوب می شود.
کد خبر: ۳۲۳۲۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹-1399 July 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
این تله کابین که در پارک دیدنی جهان خورشید، مجتمع تفریحی بزرگی که مقصد اصلی بسیاری از خریداران بلیط هواپیما ویتنام بشمار می رود، واقع شده، جزئی از تجهیزات تفریحی این مجتمع جذاب و مفرح به حساب می آید و حاصل همکاری یکی از بزرگترین شرکت های پیشگام حمل و نقل تراموای هوایی به نام داپلمایر گاراونتا گروپ با مهندسین کارکشته و ماهر ویتنام است.

تله کابین ملکه هالونگ از دیدنی های ویتنام /عکس

چرا بازدید از تله کابین ملکه هالونگ پیشنهاد می شود؟

چشم انداز بسیار تماشایی و وسیعی از شهر دیدنی هالونگ به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

بهترین راه برای دسترسی به مجتمع تفریحی جهان خورشید به حساب می آید.

موفق به کسب جوایز بسیاری از جمله جایزه بلندترین برج تله کابین دنیا، طولانی ترین تله کابین برگشت پذیر و همچنین بزرگترین کابین تراموای هوایی (با گنجایش ۲۳۰ نفر در هر کابین) شده است.

ویژگی های تله کابین ملکه هالونگ

تله کابین ملکه هالونگ از دو برج بلندقامت و دو کابین وسیع و جادار تشکیل شده و مساحتی حدود ۲۰۰۰ مترمربع از آسمان لاجوردی شهر دیدنی هالونگ را به خود اختصاص داده است. برج بتونی این تله کابین که به ادعای شرکت سازنده آن، مرتفع ترین برج تله کابین دنیا به حساب می آیند، از بلندایی به وسعت ۱۸۸ متر مربع برخوردار بوده و چون آسمان خراشی باشکوه دل آسمان را شکافته و جلوه زیبایی به این ناحیه از هالونگ بخشیده است.

افتخارات تله کابین ملکه هالونگ

تله کابین ملکه هالونگ تاکنون موفق به کسب افتخارات و جوایز بسیاری شده است که دو مورد از معتبرترین آن ها عبارتند از:

جادارترین کابین دنیا با گنجایشی حدود ۲۳۰ مسافر
مرتفع ترین برج تله کابین دنیا با ارتفاعی برابر با ۱۸۸ متر مربع
چشم انداز مسحورکننده تله کابین ملکه هالونگ

تله کابین ملکه هالونگ این فرصت را به شما می دهد تا تماشاگر نمایی خیره کننده و شگفت انگیز از آب های نیلگون خلیج کوآ اوک باشید و هارمونی طبیعت با فرهنگ و تمدن هزار ساله ویتنام را از دورنمایی مسحورکننده به نظاره بنشینید. بی تردید تماشای منظره کشتی ها و قایق های شناور روی آب از داخل کابینی که در ارتفاع ۲۰۰ متری سطح زمین در حرکت است، تجربه لذت بخش و غیر قابل وصفی است که صرفا با خرید بلیط هواپیما هالونگ و سوار شدن بر تله کابین ملکه هالونگ میسر می گردد.

تله کابین ملکه هالونگ از دیدنی های ویتنام /عکس

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از تله کابین ملکه هالونگ چقدر است؟

با توجه به نکات گفته شده در مورد مزایا و خصوصیات منحصربفرد تله کابین ملکه هالونگ باید گفت که طبیعتا سوار شدن بر چنین وسیله تفریحی جذابی که تور هوایی تماشایی و مفرحی از شهر دیدنی هالونگ به بازدیدکنندگان ارائه می کند، منوط به پرداخت هزینه است. اما این هزینه چندان گزاف نبوده و برای کودکان زیر یک سال رایگان است. 

ناگفته نماند که بلیط خریداری شده برای سوار شدن به این تلکابین در پارک تفریحی جهان خورشید نیز قابل استفاده است و با همراه داشتن آن می توانید لذت سوار شدن برخی از تجهیزات تفریحی این پارک را رایگان تجربه کنید. در مورد مدت زمان پیشنهادی بازدید از تله کابین ملکه هالونگ نیز باید گفت که طی کردن مسافت بین ایستگاه اقیانوس تا ایستگاه خورشید با تله کابین ملکه هالونگ به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد، اما چنانچه هدف از طی کردن این مسیر، دسترسی به مجتمع تفریحی جهان خورشید باشد، بازدید از این مجموعه تفریحی به یک روز کامل زمان نیاز دارد.

تله کابین ملکه هالونگ از دیدنی های ویتنام /عکس

فصل مناسب بازدید از تله کابین ملکه هالونگ چه زمانی است؟

به لطف هوای مطبوع و دلپذیر ماه اکتبر، این وقت از سال جزو زمان های پرتردد شهر هالونگ به حساب می آید و ازدحام و شلوغی تله کابین ملکه هالونگ و پارک تفریحی جهان خورشید به اوج خود می رسد. بهرحال اگر شرایط آب و هوایی برای شما خیلی اهمیت دارد، زمانی بین ماه های اکتبر تا دسامبر که شلوغ ترین زمان از سال است- را برای بازدید از این مکان برگزینید.

چگونه به تله کابین ملکه هالونگ برویم؟

مسیر دستیابی به تله کابین ملکه هالونگ بسیار ساده و مشخص است؛ شما نخست باید به شهر هالونگ واقع در استان کوانگ نین سفر کنید. برای این کار کافی است به پایتخت ویتنام، شهر دیدنی هانوی رفته و از آنجا به یکی از شهرهای مونگ کای، کام فا، کوآ اونگ بروید. سپس در یکی از مناطق بای چای، هالونگ یا تقاطع آئو کا توقف کنید و از آنجا با تاکسی های خطی خود را به پارک جهان خورشید که در۳ کیلومتری شما واقع شده است، برسانید. اگر دوست داشتید از آنجا با اتوبوس به این مکان دسترسی داشته باشید، باید اتوبوس خط شماره ۳ به مقصد هوآن بو را سوار شوید.

در نزدیکی تله کابین ملکه هالونگ از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

بازار بای چای: ۶۵۰ متر
پل بای چای: ۱.۷ کیلومتر
ساحل بای چای: ۳.۵ کیلومتر
مرکز خرید چو کای دام: ۳.۷ کیلومتر
پارک هالونگ سولار سایکل: ۵.۵ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی تله کابین ملکه هالونگ برای اقامت وجود دارد؟

هتل ها لانگ ادن: ۹۹ متر
هتل گولدن لوتوس هالونگ: ۱۵۰ متر
اقامتگاه هالونگ پارک: ۱۵۰ متر
هتل دابل تری هیلتون ها لانگ بی: ۱۹۰ متر
هتل فیوچر هیلتون: ۳۵۰ متر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به تله کابین ملکه هالونگ هستند؟

رستوران کوآن آن لاتگ بئو: ۱۲۰ متر
رستوران لین چی: ۱۴۰ متر
رستوران نها هانگ تین کوی: ۱۸۰ متر
رستوران دم لو کوآن: ۲۴۰ متر
رستوران کوآن کافی هوین: ۲۷۰ متر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار