gardeshban.ir

حتماً روزهای کاری سخت و پر استرس را پشت سر می‌گذارید و چشم انتظار تعطیلی و یافتن مقصدی مناسب برای سفر هستید.
کد خبر: ۳۲۳۲۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹-1399 July 22
گردشبان (gardeshban.ir) :

بدون شک انتخاب مقصد مناسب از بین گزینه‌های بی‌شماری که وجود دارد کار دشواری به نظر می‌آید؛ از طرفی هم احتمالاً ظرف تحمل استرس و فشار روزانه‌تان هم لبریز شده است. اگر به دنبال رهایی هستید، پیشنهاد می‌کنیم به این ۱۰ کشور سفر کنید تا مناظر طبیعی و غیرطبیعی چشم‌گیرشان خستگی را از تن‌تان به در کند.

1. نپال

مناظر طبیعی  نپال  یکی از زیباترین و سورئال‌ترین مناطق طبیعی در جهان به شمار می‌آید. حتی بهترین گردشگران هم خود را مسحور و شیفته‌ی مناظر نفس‌گیر نپال می‌یابند. با داشتن ۵ فصل بهار، تابستان، موسمی، پاییز و زمستان، نپال جزو گزینه‌های اول سفر باید باشد. نه تنها این کشور قطب کوهنوردی دنیاست، بلکه برای مسافرت هم بسیار ارزان است.

سفر به ۱۰ کشور برای کاهش استرس

2. نروژ

نروژ در اصل «نوردوگ» (Nordweg) به معنای «راه شمالی» نامیده می‌شد.  نروژ  بهشتی دیگر برای کوهنوردان محسوب می‌شود و برای کسانی است که عاشق کشف کردن یخچال‌ها و دره‌های یخی هستند یا به دنبال آسمانی با شفق‌‌های رنگارنگ می‌گردند. از ماه آگوست، می‌توانید پایان خورشید نیمه‌شب را ببینید یا اگر خوش شانس باشید، به تماشای نمایش رقص شفق‌های قطبی بنشینید.

سفر به ۱۰ کشور برای کاهش استرس

3. ایسلند

ایسلند از نظر آتفشانی و زمین‌شناسی جزیره‌ای فعال به حساب می‌آید. این کشور اساساً روی فلاتی قرار دارد که دارای شنزار، گدازه‌های آتش فشانی، کوه‌ها و یخچال است. تنوع مناظری که ایسلند دارد، آن را به یکی از زیباترین کشورهای جهان مبدل کرده و از نظر بصری ایسلند برای مسافران و گردشگران خلوتگاهی دنج برشمرده می‌شود. به علاوه بازدید‌کنندگان این جزیره می‌توانند به لذتی ویژه‌، یعنی استراحت در چشمه‌های آب داغ معدنی بپردازند تا ذهن و جسم‌شان را از استرس و فشار دور کنند.

کشور ایسلند

4. استرالیا

استرالیا  از لحاظ دیدنی و سرگرمی، تنوع بسیاری دارد. پارک‌های ملی استرالیا و رنج وسیع مناظرش، دلایل فوق‌العاده بودن این کشور هستند. از «پارک ملی شبه جزیره‌ی مورنینگتون» (the Mornington Peninsula National Park) که رو به دریاست بگیرید تا «صخره‌ی بزرگ مرجانی» (the Great Barrier Reef) به عنوان یکی از شگفتی‌های دنیا، همه و همه از زیبایی‌های بی‌پایان استرالیا است. باید اضافه کرد که سازه‌های معماری در این کشور از این زیبایی مستثنی نیستند، مثل  خانه‌ اپرای سیدنی  (the Sydney Opera House) که در یکی از مناطق جذاب شهری قرار دارد و از نمادهای استرالیا می‌باشد.

سفر به ۱۰ کشور برای کاهش استرس

5. رومانی

تاریخ رومانی غنی شده از داستان‌های حماسی شاهزادگان در نبرد با جنگجویان خشن عثمانی است. نمونه‌ی واقعی از قصرهای داستان‌های جن و پری را می‌توانید در رومانی پیدا کنید. با بیست دقیقه پیاده روی از مرکز شهر در «ترانسیلوانیا» (Transylvania)، به «کاخ پِلِش» (Peleş) می‌رسید؛ قصری با برج و بارو‌های بلند و سالن‌های بسیار بزرگ! تصور کنید این کاخ به قدری عظیم است که در تور اولیه فقط ۴۰ دقیقه‌ صرف دیدن ۱۰ اتاق طبقه‌ی همکف می‌شود و ۲ تور دیگر برای بازدید از طبقات اول و دوم نیاز دارید.

سفر به ۱۰ کشور برای کاهش استرس

6. آفریقای جنوبی

با داشتن بیش از ۲۱ پارک ملی، ۸ میراث جهانی، چندین مایل خط ساحلی و آب‌وهوای خاص،  آفریقای جنوبی  بدون شک سفر بی‌نظیر و تجربه‌ای فراموش نشدنی را صد‌ در‌ صد تضمین می‌کند. اگر از عاشقان حیات وحش هستید، دیدن ۵ سافاری بزرگ آفریقای جنوبی از فرصت‌هایی که تنها یک‌ بار به دست می‌آید. این ۵ سافاری به بوفالو، فیل، شیر، پلنگ و کرگردن اشاره دارد که از خطرناک‌ترین حیوانات برای شکار محسوب می‌شوند.

سفر به ۱۰ کشور برای کاهش استرس

7. پرو

پرو برای چیزهای بسیاری مشهور است؛ از جمله «جاده‌ی کوهستانی اینکاها» (The Inca Trail) به سوی «ماچو پیجو» (Machu Picchu). ماچو پیچو با قدمت ۱۵۰۰ ساله شهر سنگی‌ست که ۲۴۳۰ متر از دریا ارتفاع دارد. بیشتر باستان‌شناسان معتقدند این شهر برای امپراطوری اینکاها، پاچوکوتی (Pachacuti) ساخته شد. جاده‌ی کوهستانی که به این شهر ختم می‌شود شامل سه مسیر «مالپاتا» (Mollepata)، «کلاسیک» (Classic) , «وان دی» (One day) است که با هم طلاقی دارند. مالپاتا طولانی‌ترین مسیر با گذرهای بلند کوهستانی است که قبل از «وارمیوانیوسکا» (Warmiwañusqa)، به معنای «زن مرده»، توسط مسیر کلاسیک قطع می‌شود.

سفر به ۱۰ کشور برای کاهش استرس

 8. یونان

یونان  با پیشینه‌ی افسانه‌ای و حال و هوای شگفت انگیزی که دارد یکی از بهترین نقاط برای تمدد اعصاب است. هر کدام از  جزایر یونان  آن هم‌جوار ساحلی زیبا می‌شود. اگر به ساحل علاقه‌ای ندارید و مناظر شهری را بیشتر می‌پسندید،  آتن  (Athens)، پایتخت این کشور نمادهای مهم معماری دنیا را در خود جای داده است. به  آکروپلیس  (Acropolis)، دژ باستانی در بلندترین نقطه شهر بروید و از آن جا به نمای روبه‌رویتان نظاره کنید تا آرامش را دریافت کنید.

سفر به ۱۰ کشور برای کاهش استرس

9. اسکاتلند

رشته کوه‌های عظیم، خلیج‌های درخشان، سواحل مواج و هرچه که بخواهید در اسکاتلند یافت می‌شود. مناظر و جغرافیای خاص این کشور فضای زیادی برای گردش و اکتشاف فراهم می‌کند. دریاچه‌ی «لاخ لومان» (Loch Lomand) و «پارک ملی تراسکس» (The Trossachs National Park)، اولین پارک ملی اسکاتلند، بهشت افرادی است که عاشق قدم زدن و طبیعت بکر هستند.

سفر به ۱۰ کشور برای کاهش استرس

10. ایرلند

ایرلند به معنای واقعی کلمه خیره‌‌کننده بوده و کافی است به جزیره‌ی «اِمرالد» (the Emerald Isle) سری بزنید تا احساس کنید از واقعیت جدا شده‌اید. یکی نقاط معروف ایرلند، «صخره‌های موهه» (the Cliffs of Moher) است که با ارتفاع 202 متر قد برافراشته‌اند. در یک روز آفتابی، امتداد «جزایر اَرِن» (the Aran Islands) به سوی «خلیج گَلوِی» (Galway Bay) منظره‌ای فوق‌العاده را می‌سازد. از لبه‌ی صخره می‌توانید به صدای برخورد امواج گوش دهید یا در هنگام غروب، وقتی که بسیاری از اتوبوس‌های توریستی منطقه را ترک کرده‌اند، آسمان نارنجی را تماشا کنید.

سفر به ۱۰ کشور برای کاهش استرس



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار