gardeshban.ir

در این مطلب قصد داریم روش تهیه ساندویچ شاورما مرغ را به شما عزیزان آموزش دهیم.
کد خبر: ۳۲۳۴۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹-1399 July 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
این روز‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن حتما پروتئین بخورید. گوشت مرغ به خصوص گوشت سینه مرغ منبع خوبی از پروتئین مفید حیوانی است که به خصوص در روز‌های سرد زمستان که اوج شیوع و اپیدمی ویروس‌های سرماخوردگی مثل کرونا و آنفولانزا است حسابی بدن‌تان را قوی نگه می‌دارد. 

ساندویچ شاورما مرغ از آن دسته غذا‌هایی است که کوچک و بزرگ طعمش را می‌پسندند و تهیه آن هم بسیار آسان است. اما شاورما چیست؟ شاورما یک غذای لبنانی است که با سس مخصوصی با پایه ارده درست می‌شود و طعمی بسیار لذیذ دارد. طرز تهیه ساده ساندویچ شاورما مرغ لذیذ و خوشمزه و مقوی را در ادامه بخوانید.


مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ بدون پوست و استخوان: ۵۰۰ گرم

ماست چکیده: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

سیر: ۲ حبه رنده شده

ادویه شاورما شامل: جوز هندی، زیره سبز، فلفل و نمک در مجموع ۱ قاشق چایخوری

روغن زیتون: ۴ قاشق غذاخوری

آبلیموی تازه: ۲ قاشق غذاخوری

نان پیتا: ۴ عدد

گوجه، کاهو و خیارشور: به مقدار دلخواه


مواد لازم برای سس شاورما مرغ

ماست چکیده: ½ لیوان دسته‌دار فرانسوی

ارده: ۲ قاشق غذاخوری

آبلیموی تازه: ۱ قاشق چایخوری

سیر: ۱ حبه رنده شده

نمک: به مقدار دلخواه و خیلی کم

طرز تهیه

طرز تهیه شاورما مرغ عربی یا شاورما مرغ ترکیه یا سوریه شبیه یکدیگر و بسیار ساده است و بسیار راحت و آسان می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید. ابتدا مرغ را با ماست، روغن زیتون، آبلیمو، ماست و ادویه مزه‌دار کنید. مرغ را به مدت ۱ ساعت در این مواد بخوابانید و در دمای اتاق بگذارید تا مزه‌دار شود. روی ظرف یک سلفون بکشید. در این فاصله سس شاورما را آماده کنید. برای درست کردن سس کافی است تمام مواد را با هم مخلوط کنید.

مرغ مزه‌دار شده را بدون روغن در فر یا روی شعله ملایم گاز در ماهیتابه رژیمی گریل کنید. این مرغ، چون با ماست مزه‌دار شده ترد است و زود می‌پزد، اما باز هم مدت زمان پخت بستگی به اندازه و ضخامت تکه سینه دارد. بعد از این‌که دو طرف مرغ خوب پخت و طلایی شد آماده است (پخت آن را با فشار چنگال روی گوشت امتحان کنید). 

مرغ گریل شده را به رشته‌های نواری تقسیم کنید و روی هر نان پیتا به مقدار دلخواه بریزید. روی مرغ سس بریزید و با تکه‌های کاهو، گوجه و خیارشور ساندویچ را تکمیل کنید. ساندویچ را رول کنید و با کاغذ روغنی یا نخ مخصوص آشپزی دور آن را بپیچید تا باز نشود. شاورمای گوشت را به همین ترتیب و با گوشت گوساله یا هر گوشت دیگری که دوست دارید (مثلا گوشت بوقلمون) می‌توانید درست کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار