gardeshban.ir

باغ هاماریکیو (به انگلیسی: Hamarikyu Gardens) بوستانی است سرسبز و خوش منظره واقع در قلب توکیو و در نزدیکی بازار ماهی فروشان تسوجیکی که بدلیل قرار گرفتن در منطقه تاریخی چوئو و داشتن چشم اندازی بسیار رویایی از رودخانه سومیدا به مقصدی محبوب میان خریداران بلیط هواپیما خارجی توکیو و کشور دیدنی ژاپن مبدل گردیده است.
کد خبر: ۳۲۳۵۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹-1399 July 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
این پارک که چون بهشتی دنج و آرامش بخش در مکانی پررفت و آمد و میان سازه هایی بلندقامت، آسمان خراش هایی که چون گیاهانی مصنوعی به دور این پارک حلقه زده اند، آرمیده، تفرجگاهی است دلنشین و مصفا برای استراحت و تماشای طبیعت دلفریب و زیبای شهر خوش آب و هوای توکیو؛ طبیعت جذاب و متفاوتی که به زیبایی با ساختمان های مرتفع اطراف خود ادغام گردیده و ترکیبی تماشایی را پدید آورده است.

چرا بازدید از باغ هاماریکیو پیشنهاد می شود؟

بیش از ۲۶۰ هزار متر مربع فضای سبز را در خود جای داده است.
از درختانی کهنسال و گیاهانی ۴ فصل و رنگارنگ تشکیل شده است.
چای خانه دلگشا و باصفایی را در خود جای داده که به اعتقاد بسیاری از گردشگران یکی از زیباترین و دنج ترین اماکن شهر توکیو محسوب می شود.
در نزدیکی بسیاری از جاذبه های گردشگری توکیو قرار گرفته است.

باغ هاماریکیو توکیو ؛مقصد محبوب توریست ها/عکس

تاریخچه باغ هاماریکیو توکیو

مکانی که امروز به باغ هاماریکیو شهرت دارد، در گذشته تفرجگاهی بود بسیار زیبا متعلق به تسوناشیگه، برادر چهارمین شوگون در دوران شوگون سالاری توکوگاوا. او که در سال ۱۶۵۴ میلادی فرمانروای شهر کوفو (واقع در استان یاماناشی) بود، دستور داد ویلایی باشکوه در این مکان برای او بسازند تا در آن به نگهداری، پرورش و تربیت پرندگان شکاری -که تفریح مورد علاقه او بود- بپردازد. تسوناشیگه مدت ها در این مکان سکونت داشت و پس از مرگ، این مکان را برای پسرش به یادگار گذاشت. در آن زمان بود که نام این پارک به هاماگودن (به معنای کاخ ساحلی) تغییر یافت و تحت تملک خاندان توکوگاوا به مکانی خرم و سرسبز مبدل گشت. شوربختانه طی جنگ جهانی دوم و زلزله سال ۱۹۲۳، آسیب های جبران ناپذیری به باغ هاماریکیو وارد شد و بخش وسیعی از آن کاملا ویران گشت. بعدها در سال ۱۹۴۵، خاندان سلطنتی این مکان را به شهر توکیو اهدا کردند و باغ هاماریکیو به پارکی عمومی مبدل گشت.

باغ هاماریکیو توکیو ؛مقصد محبوب توریست ها/عکس

بخش های مختلف باغ هاماریکیو توکیو

باغ هاماریکیو در اطراف برکه بسیار زیبا و خوش منظره ای که دورتادور ساختمانی سنتی را فراگرفته، احداث گردیده است. این ساختمان که چای خانه باغ هاماریکیو نام دارد و بخشی از باغ هاماریکیو به حساب می رود، مکانی است دلنشین با فضایی جذاب و سنتی که در آن آداب نوشیدن چای را در کشور ژاپن به بازدیدکنندگان آموزش می دهند. اگر به سمت درب ورودی پارک بروید، درخت کاج کهنسالی را خواهید یافت که بدلیل قدمت ۳۰۰ ساله خود و جان بدر بردن از فجایایی مختلف، به نماد استقامت در این پارک تبدیل شده است. در دیگر بخش های مختلف پارک برکه های دلفریب و گل های رنگارنگی را خواهید دید که با آمیختگی در یکدیگر مناظر بسیار تماشایی را پدید آورده و باغ هاماریکیو را به بهشتی رویایی مبدل کرده اند

باغ هاماریکیو توکیو ؛مقصد محبوب توریست ها/عکس

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از باغ هاماریکیو چقدر است؟

متاسفانه بازدید از باغ هاماریکیو رایگان نبوده و مستلزم پرداخت هزینه ورودی است. البته این هزینه چندان گزاف نیست و بسیار منصفانه تعیین شده است. گفتنی است که بازدید از کلیه بخش های جذاب و دیدنی باغ هاماریکیو به مدت زمانی حدود یک ساعت نیاز دارد.
فصل مناسب برای بازدید از باغ هاماریکیو چه زمانی است؟

حقیقت این است که در هر فصلی از سال که از باغ هاماریکیو دیدن کنید، جلوه متفاوتی از زیبایی را در این مکان خواهید دید. اما اگر دوست دارید این مکان را در اوج زیبایی تماشاگر باشید، فصل پاییز (از انتهای دسامبر تا اوایل نوامبر) را برای خرید بلیط هواپیما ژاپن برگزینید. باغ هاماریکیو در این فصل از سال جلوه دلربایی از مناظری هزار رنگ را به نمایش می گذارد و بازدیدکنندگان را مسحور و مفتون زیبایی های توصیف ناپذیر خود می سازد.

چگونه به باغ هاماریکیو برویم؟

برای دسترسی به باغ هاماریکیو از طریق وسایل حمل و نقل عمومی کافی است به نزدیکترین ایستگاه مترو در اطراف خود بروید و بر واگن خط اودئو سوار شوید. چنانچه در پایانه شیوئومه از قطار پیاده شوید، باغ هاماریکیو را در روبروی خود خواهید یافت.

باغ هاماریکیو توکیو ؛مقصد محبوب توریست ها/عکس

در نزدیکی باغ هاماریکیو از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

خیابان گینزا: ۱.۵ کیلومتر
برج توکیو: ۲.۰ کیلومتر
پل رنگین کمان: ۳.۱ کیلومتر
کاخ امپراطوری توکیو: ۳.۱ کیلومتر
پارک ملی شینجوکو گیوئن: ۶.۰ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی باغ هاماریکیو برای اقامت وجود دارد؟

د رویال پارک هتل توکیو: ۱.۱ کیلومتر
هتل کونراد توکیو: ۱.۴ کیلومتر
اقامتگاه توکیو استی شیمباشی: ۱.۴ کیلومتر
میتسو گاردن هتل: ۱.۵ کیلومتر
هتل ویلا فونتین شیودومه: ۱.۵ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به باغ هاماریکیو هستند؟

رستوران آکا دمیا: ۲۸۰ متر
رستوران شاکوبا: ۷۰۰ متر
تولیز کافی: ۷۵۰ متر
رستوران چینا گاردن: ۱.۵ کیلومتر
رستوران چاینا بلو: ۱.۵ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار