gardeshban.ir

در این مطلب قصد داریم روش تهیه فلفل شکم پر ایتالیایی را به شما عزیزان آموزش دهیم.
کد خبر: ۳۲۳۸۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹-1399 July 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
فلفل دلمه‌ای از خانواده فلفل‌هاست و در رنگ‌های مختلف نظیر سبز، قرمز، نارنجی و زرد وجود دارد. فلفل دلمه‌ای نه تنها خوشمزه است، بلکه خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. حفظ سلامت چشم، تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با سرطان، کمک به سیستم عصبی، کاهش سرعت فرایند پیری و کمک به سلامت دستگاه گوارش تنها بخشی از خواص فلفل دلمه‌ای است. حدود ۹۲ درصد فلفل دلمه‌ای تازه و خام را آب تشکیل داده است. این فلفل حاوی پروتئین، مس، فیبر، فولات، منگنز، منیزیم، ویتامین C و ویتامین B۶ است. فلفل دلمه‌ای شکم پر از آن دسته از غذا‌های خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد. اگر این غذای مهیج را به سبک ایتالیایی و با پنیر درست کنید، از طعم بسیار عالی آن شگفت زده خواهید شد. این غذای لذید را می‌توانید در خانه درست کنید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید. در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه فلفل شکم پر ایتالیایی با انواع پنیر رومانو و موزارلا را به شما آموزش دهیم.


مواد لازم برای داخل فلفل شکم پر با انواع پنیر
فلفل دلمه‌ای سبز چهار عدد
برنج پخته یک فنجان
پنیر رومانو نصف فنجان
پنیر موزارلا نصف فنجان
سیر سه حبه
گوشت چرخ کرده ۴۵۰ گرم
۴۵۰ گرم ۲۸۰ گرم
جعفری یک چهارم فنجان
سس تند ایتالیایی ۱۰۰ گرم
نمک، فلفل، زردچوبه به مقدار لازم


مواد لازم برای تهیه سس فلفل دلمه‌ای شکم پر با انواع پنیر

پیاز خرد شده یک عدد
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
عصاره گوشت یک فنجان
فلفل دلمه‌ای قرمز یک چهارم قاشق چای‌خوری
سرکه بالزامیک یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه فلفل شکم پر با انواع پنیر

فر را روی ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود. نیمی از پیاز خردشده و روغن زیتون را در یک ماهیتابه ریخته و به مدت پنج دقیقه روی حرارت متوسط تفت دهید. سپس عصاره گوشت، سرکه بالزامیک و فلفل دلمه‌ای قرمز خردشده را به آن اضافه کرده و به مدت یک دقیقه تفت دهید. مخلوط سس به دست آمده را کنار بگذارید.


مابقی پیاز خرد شده را درون یک ماهیتابه ریخته و به همراه گوشت چرخ کرده، گوجه فرنگی خرد شده، سیر له شده، جعفری خرد شده، نمک و فلفل خوب تفت دهید. برنج پخته و پنیر موزارلا و پنیر رومانو رنده شده را هم اضافه کرده و خوب هم بزنید.


سر فلفل دلمه‌ای را برش زده و کنار بگذارید. دانه‌های داخل فلفل دلمه‌ای را هم خارج کنید. سپس مخلوط سس و گوشت را با هم ترکیب کرده و درون فلفل دلمه‌ای بریزید. در نهایت سر فلفل را روی آن بگذارید.


فلفل دلمه‌ای‌های شکم پر را روی سینی فر قرار دهید. سینی را به مدت ۴۰ دقیقه در فر بگذارید تا پنیر آب شده و فلفل دلمه‌ای نرم شود. سپس سینی را از فر درآورده، فلفل‌های شکم پر را در ظرف دلخواه قرار داده و نوش جان کنید.


نکات

• در تهیه فلفل شکم پر با پنیر می‌توانید از انواع مختلف پنیر نظیر پنیر پارمسان، پنیر موزارلا و … استفاده کنید. مقدار پنیر را به دلخواه می‌توانید کم یا زیاد کنید.

• این غذای خوشمزه را می‌توانید در وعده ناهار، شام و حتی پیش غذا میل کنید.

• فلفل شکم پر را نه تنها با فلفل دلمه‌ای سبز، بلکه با فلفل دلمه‌ای‌های رنگی دیگر هم می‌توانید درست کنید.

• در صورت نداشتن سس ایتالیایی تند، می‌توانید به دلخواه مقدار فلفل سیاه را بیشتر کنید تا طعم فلفل شکم پر تندتر شود.

 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار