gardeshban.ir

نیاسر کاشان یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری نزدیک به کاشان به شمار می‌رود و یکی از شهرهای گردشگرپذیر ایران است.
کد خبر: ۳۲۳۸۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹-1399 July 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
نیاسر بخشی از شهرستان کاشان در استان اصفهان است و با معماری و آثار تاریخی به جا مانده از پیش از اسلام و حفظ پوشش و فرهنگ بومی، مشهور است.

نیاسر که در شمال غربی کاشان قرار دارد، یک باغ شهر است. زیرا در آغاز روستایی بوده است که به تدریج بزرگ شده و اکنون تبدیل به شهری با باغ‌های فراوان شده است.

نیاسر کاشان و جاهای دیدنی آن

تاریخچه نیاسر کاشان

ابزارهای سنگی یافت شده در نیاسر که مربوط به دوره پارینه سنگی میانه است، قدمت حضور انسان را به ۴ هزار سال پیش می‌رساند. در شهر نیاسر و پیرامون آن می‌توان نشانه‌های ایران باستان تا دوره اسلامی را مشاهده کرد. این شهر به سبب آنکه آب و هوایی خنک تر از دیگر بخش‌های کاشان و کویرمرکزی ایران داشته است، مورد توجه پادشاهان و فرمانروایان قرار داشته است.

جاهای دیدنی و گردشگری نیاسر

جشن گلابگیری که در شهرهای کاشان برگزار می‌شود از رویدادها و جاذبه های نیاسر است. بسیاری از گردشگرانی که در اردیبهشت ماه به کاشان سفر می‌کنند، بخشی از سفر خود را هم برای بازدید از نیاسر اختصاص می‌دهند.

نیاسر کاشان و جاهای دیدنی آن


چارتاقی یا آتشکده نیاسر که بر فراز تپه‌ای در روستای نیاسر ساخته شده به دوران اردشیر اول ساسانی برمی‌گردد. این آتشکده ساسانی همچنین نقش‌های دیگری نیز داشته است. برای نمونه به عنوان نشانه‌ای از شهر در شب برای کاروان‌ها.

چشمه و آبشار نیاسر که با نام اسکندریه هم شناخته می‌شود، جلوه طبیعی این شهر را به نمایش می‌گذارد. بسیاری این چشمه را منشا زندگی در نیاسر می‌دانند.

حمام و آسیاب تاریخی نیاسر در دوره صفویه ساخته شده و با نیروی آب کار می‌کرده است. آب حمام و آسیاب توسط کانال‌هایی از جنس گل، از آبشار نیاسر تغذیه می‌شود.

غار رئیس، سوراخ رئیس یا غار تالار، یک غار انسان ساز است که از نمونه‌های منحصر به فرد به شمار می‌رود. غار رئیس، شامل مجموعه‌ای از تونل‌ها و اتاق‌هایی است که به نظر پژوهشگران محل برگزاری آیین‌های مذهبی پیروان آناهیتا و میترا در ایران باستان بوده است.

نیاسر کاشان و جاهای دیدنی آن

بهترین زمان سفر به نیاسر

هر چند کاشان دارای آب و هوایی گرم است، اما نیاسر به دلیل ارتفاع بیشتر، آب و هوایی خنک‌تر و معتدل‌تر دارد. به همین سبب بهار و پاییز، شاید بهترین زمان برای سفر به نیاسر باشد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار