gardeshban.ir

با توجه به این‌که بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ مانعی برای افزایش تقاضا در صنعت گردشگری است، جنوب شرقی آسیا در تلاش برای صنعت گردشگری آسیب‌دیده خود است.
کد خبر: ۳۲۴۰۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹-1399 July 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
جنوب شرقی آسیا مکانی مهم برای کشورهای متکی به جهانگردی در جهان است که از محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا رنج می‌برد و بسیاری از صنایع گردشگری منطقه برای بقاء تلاش می‌کنند. شاید بسیاری از مناطق در اروپا با لغو محدودیت‌های سفر روبرو شده‌اند، اما بسیاری از مرزهای جنوب‌شرقی آسیا هنوز بسته است.

سازمان جهانی گردشگری به‌عنوان آژانس تخصصی سازمان ملل متحد، پیش‌بینی کرده که تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۲۰ تا ۸۰ درصد افت ناگهانی داشته باشد.

با رکود گردشگری، سرعت بخشیدن به فناوری دیجیتال به اولویت اصلی در بسیاری از کشورها ازجمله سنگاپور تبدیل ‌شده است.

گزارش ماه مه سازمان ملل متحد (سازمان جهانی گردشگری) نشان داد که آسیا و اقیانوسیه در سه ماه نخست سال جاری، بیشترین تاثیر گردشگری، حدود ۳۳ میلیون نفر (بالاترین تاثیر ازنظر نسبی و مطلق) را داشتند.

حباب سفر در جنوب شرقی آسیا

بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ در بسیاری از مناطق جهان، اگرچه تا حدود زیادی در کنترل است، اما غیرقابل‌پیش‌بینی بودن شیوع بیماری، مقامات را از باز کردن مرزها منصرف کرده است.

در ابتدا طرحی آزمایشی در تایلند برای ویزای ویژه گردشگری به مسافران در طولانی‌مدت تعیین‌شده بود که با این کار، به گردشگران سالم بین‌المللی اجازه می‌داد پس از انجام قرنطینه اجباری ۱۴ روزه به هر نقطه از کشور سفر کنند، اما این برنامه‌ها پس از گزارش یک مورد جدید به‌طور موقت لغو و باعث به تعویق افتادن برنامه‌های بازگشایی شد.

تانیس پتسوان، معاون مدیر اداره گردشگری تایلند در مصاحبه‌ای با شبکه خبری CNBC اظهار کرد: گردشگران می‌توانند به تایلند بیایند و شهر بانکوک (پایتخت تایلند) یا شهر پوکت را برای قرنطینه خود انتخاب کنند.

کشورهای برونئی، کامبوج و ویتنام، برخی پروازهای بین‌المللی را از سر گرفتند و کشورهایی مانند اندونزی، لائوس، میانمار، مالزی و تیمورشرقی، همچنان به روی گردشگران خارجی بسته است. البته سفرهای غیرضروری برای تفریح و گردشگری نیز در فیلیپین مجاز نیست.

تایلند چشم‌انداز خود برای حباب‌های احتمالی سفر در آینده را حفظ می‌کند و فقط به ساکنان این کشورها اجازه می‌دهد تا تردد داشته باشند.

سنگاپور به‌تدریج، در حال بازگشایی سفر ایمن محدود با سایر کشورها، ازجمله همسایگان جنوب شرقی آسیا، برونئی، مالزی، ویتنام و اخیرا اندونزی است.

فرصت‌های تسریع در دیجیتال‌سازی

کیت تان، مدیرعامل هیات گردشگری سنگاپور گفت: دولت به شرکت‌کنندگان در صنعت گردشگری، فشار آورده تا صنعت گردشگری را به سمت تولید محصولات جدید و روش‌های نوآورانه خدمات‌رسانی به مسافران سوق دهد و این در حالی است که این کشور به دنبال جذب مهمان برای کشف جاذبه‌هاست.

کیت گفت: تا زمانی که درگیر ۱۹ میلیون گردشگر باشید، فرصت توسعه و نوآوری نخواهید داشت. اکنون زمان تعمیق و ایجاد مهارت‌های جدید در دیجیتال‌سازی، قابلیت‌های واقعیت مجازی و ارتباط از راه دور است.

GTRIIP، یک بستر هویت دیجیتال، یک‌راه حل ساده و ارتباط از راه دور، برای ورود به سیستم در صنعت مهمان‌نوازی را ارائه می‌دهد که به مهمانان اجازه می‌دهد از تلفن‌های هوشمند خود بدون نیاز به برنامه تلفن همراه جداگانه استفاده کنند. این فناوری، پیش‌ از این، در هتل‌های سنگاپور، تایلند، ماکائو و ژاپن پیاده‌سازی شده است.

ماکسیم تینت، مدیرعامل GTRIIP  گفت: جنوب شرقی آسیا و به ‌طور کلی آسیا و اقیانوسیه به دلیل رشد سریع، تقریبا طرفدار نوآوری هستند.

وی افزود: برخی از اقدامات اولیه در این زمینه دشوار خواهد بود و این مورد به تجربه اساسی تبدیل خواهد شد که با خیال راحت و از راه دور بررسی می‌شود.

این امید همچنان باقی است که هرگونه کاهش محدودیت‌های سفر یا اجرای به‌اصطلاح خطوط سبز مسافرت‌های هوایی که به بازدیدکنندگان کشورهای خاص اجازه ورود می‌دهد زود هنگام نباشد، زیرا سیاست‌گذاران و هتلداران به‌طور یکسان برای تعادل سلامت عمومی با رشد اقتصاد تلاش می‌کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار