gardeshban.ir

وزرات خارجه روسیه ابراز امیدواری کرده توافق‌نامه مسافرت گروهی بدون روادید بین ایران و روسیه به زودی نهایی شود.
کد خبر: ۳۲۴۱۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹-1399 July 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
 
روسیه ابراز امیدواری کرده مسائل مربوط به توافق مسکو-تهران برای لغو روادید مربوط به گردشگری در آینده نزدیک حل و فصل شود.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری روز پنجشنبه گفت «سازمان فدرال توریسم روسیه» در حال همکاری با شرکای ایرانی بر سر ساز و کارهای اجرایی کردن این توافق هستند.

او تصریح کرد: «ما امیدواریم این کارها به زودی به اتمام برسند و توافق مورد نظر اجرایی شود.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه با وجود این تصریح کرد که زمان اجرای این توافق به وضعیت شیوع کرونا در دو کشور ایران و روسیه بستگی خواهد داشت.

توافق لغو ویزای سفر گروهی گردشگری میان ایران و روسیه اسفندماه سال ۱۳۹۵ در جریان سفر «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران به مسکو امضا شد.

«ولی تیموری»، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران مهرماه سال گذشته درباره لغو روادید بین دو کشور ایران و روسیه گفت: «کلیات این توافق به تصویب رسیده و جزئیات آن در حال بررسی است.»

وی ادامه داد:‌ «مقرر شده یک برنامه اجرایی که با چه مکانیزم وفرایندی این اقدام را پیش ببریم تدوین شود و اینکه قراردادهای زمینه با کدام آژانس‌ها و چه فرایندی باشد در قالب یک برنامه اجرایی به توافق برسیم و مذاکراتی انجام شده است.»

تیموری در ادامه گفت: «ما در حال بررسی موارد مختلفی هستیم که بعدا با مشکلی مواجه نشویم و امتیازهای خاص به شرکت‌های خاص در این خصوص ندهیم.»

وی اضافه کرد: «این لغو روادید دوسویه است و برای مسافرت‌های گروهی در نظر گرفته شده که از سوی آژانس‌های منتخب در هر دو کشور اتفاق خواهد افتاد.»


فارس


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار