gardeshban.ir

در این مطلب قصد داریم روش تهیه املت اسپاگتی را به شما عزیزان آموزش دهیم.
کد خبر: ۳۲۴۲۲
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹-1399 July 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
همانطور که می‌دانید املت‌ها انواع مختلفی دارند. تقریبا با تمام مواد غذایی‌ای که ترکیب‌شان در کنار هم طعم خوبی را به جا می‌گذارد، می‌توانیم املت درست کنیم. برای مثال املت اسپاگتی که احتمالا تا به الان اسمش را هم نشنیده باشید، با ترکیبی از کدو سبز، سس پنیر، جعفری و سیر و پیاز تهیه شده و می‌تواند به عنوان یک املت پرملات حتی در وعده ناهار سرو شود. سس پنیر را می‌توانید خودتان در منزل به صورت خانگی هم تهیه کنید که در ادامه طرز تهیه آن را به صورت خانگی در اختیارتان قرار دادیم یا این که از سس پنیر‌های آماده در بازار استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه املت اسپاگتی خوشمزه

روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
سیر (خرد شده) یک حبه
پیاز (خرد شده) یک عدد
کدو سبز (رنده شده) دو عدد
جعفری برگ تخت (خرد شده) دو قاشق غذاخوری
سس پنیر ۳۰۰ گرم
اسپاگتی یا ماکارونی ۲۰۰ گرم
تخم مرغ دو عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس پنیر

شیر کم‌چرب یک‌چهارم پیمانه
پودر سیر یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
پنیر چدار  (خرد شده) ۷۰ گرم
پنیر صبحانه ۷۰ گرم
آرد دو قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان پودر دو قاشق غذاخوری
فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سس پنیر

آرد را همراه دو قاشق غذاخوری شیر داخل یک تابه ریخته و آنقدر هم بزنید تا صاف و یکدست شوند. سپس مابقی شیر را هم اضافه کنید. حرارت را بالا ببرید و مدام مواد را هم بزنید تا مخلوط به قوام بیاید. سپس حرارت را کم کنید و پودر سیر و فلفل و پنیر را اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا زمانی که پنیر‌ها ذوب شوند. سس پنیر آماده است.

 

طرز تهیه املت اسپاگتی خوشمزه

املت اسپاگتی یکی دیگر از انواع املت پنیری است. برای تهیه آن، ابتدا سیر را به صورت ریز و پیاز را به صورت متوسط خرد کنید. نصفی از روغن را داخل یک تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید. سپس سیر و پیاز را داخل تابه بریزید و تفتشان دهید تا نرم شوند.


در این حین کدو سبز‌ها را بشویید و به کمک دستمال تمیز خشک کرده و آن‌ها را رنده کنید. سپس کدوی رنده شده را به تابه اضافه کرده و به مدت سه تا چهار دقیقه تفت دهید تا کدو سبز هم نرم شود. سپس مواد را داخل یک کاسه بزرگ بریزید.


یک قابلمه پر از آب روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس اسپاگتی‌ها را با یک قاشق روغن داخل آب جوش بریزید تا بپزند. سپس آن‌ها را آبکش کنید.


اسپاگتی‌ها را همراه سس پنیر، تخم مرغ و جعفری به مواد داخل کاسه اضافه کرده و تمام مواد را با هم ترکیب کنید. به مقدار لازم نمک و فلفل اضافه کنید.


روغن باقیمانده داخل تابه را حسابی داغ کنید. مواد املت را داخل تابه بریزید و به کمک پشت قاشق مواد را همه جای تابه پخش کنید. حدود سه تا پنج دقیقه دیگر املت اسپاگتی خوشمزه آماده است.


چند نکته

اگر دوست دارید املتتان رویش طلایی‌رنگ شود، به مدت سه دقیقه آن را داخل فر قرار دهید.
وقتی ماکارونی‌ها را داخل آب جوش می‌ریزید تا بپزند، حتما مقداری روغن اضافه کنید تا به همدیگر نچسبند.
برای طعم‌دهی بیشتر می‌توانید از مقداری آویشن و فلفل دلمه‌ای برای تهیه این املت استفاده کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار