gardeshban.ir

در ۴۵ کیلومتری شهر تالش روستایی خوش آب و هوا وجود دارد به نام زمرد که از ادغام دو دهستان به نامم حویق و چوبر به وجود آمده است.
کد خبر: ۳۲۴۵۹
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹-1399 July 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
این روستای زیبا که علاوه بر آبشار زمرد دارای ییلاقات خوش آب و هوای حویق ، دره ها ، چمنزارها ، دره ها ، مراتع و دشت های زیبا در فصل بهار و تابستان می‌باشد همانند بهشتی برای گردشگران و طبیعت دوستان می‌باشد. از این رو هر ساله افراد زیادی به خرید بلیط هواپیما روی می‌آورند تا با سفر به این روستای چشم نواز، خاطرات فراموش نشدنی را رقم بزنند.

روستای تالش

در این منطقه آبشار‌ها بیشتر از دل جنگل سربرآورده اند و آبشار زمرد نیز یکی از این آبشارهاست که به دلیل خروشان بودن در دل جنگلی سبز و زیبا و نمایش انعکس آن ها در آب به آبشار زمرد معروف شده است. این آبشار به آبشار دوقولو نیز معروف است. همانطور که از اسم این آبشار پیدا است می‌توانید شاهد دوآبشار باشید که یکی کوچکتر و کم آب تر با ارتفاع ۹ متری و دیگری بزرگتر و پرخروش تر که با ارتفاع ۱۵ متری از بالای سنگی به پایین می‌ریزد. آبشار به صورت پلکانی به پایین می‌ریزد چه باعث ایجاد صدایی زیبا در در دل جنگل می‌شود.


تفریحات آبشار زمرد

اگر به ماهیگری علاقه‌مند هستید، بازدید از این آبشار را فراموش نکنید. به خصوص در فصل گرما ماهی قزل آلا در به راحتی صید می‌شود.

بازدید از ییلاق‌های نزدیک با مناظر بکر

بهترین زمان بازدید از آبشار زمرد

به علت کوهستانی بودن این منطقه در فصول گرم بسیار شرجی و در فصول سرد سال هوا بسیار سرد است از این رو بهترین زمان برای بازدید از این آبشار فصل بهار و پاییز است اما از آنجایی که یکی از ویژگی‌های آبشار زمرد، خروشان بودن آن در تمام فصول سال است در هر فصل سال می‌توانید گردشگرانی را ببینید که به سمت به سمت روستای حویق و آبشار زمرد می‌روند.

مسیر و نحوه دسترسی

قبل از بستن کوله سفرتان به سمت این آبشار بهتر است بدانید آبشار زمرد از بازار شهر حویق ۹ کیلومتر فاصله دارد و جاده‌ای که به شما را به سمت این آبشار می‌برد بخشی از آن آسفالت و بخش دیگر خاکی است. اما جاده دارای تابلوهای راهنما می‌باشد. بنابراین از مناسب بودن خودرو خود و سلامت فنی آن اطمینان حاصل کنید. البته اگر دارای خودرو مناسب جاده‌‌های خاکی و لغزنده مانند جیپ، لندرور، نیسان یا پاترول نیستید نگران نباشید می‌توانید خودرو خود را در نزدیکی مسجد یا مدرسه فتح الله پارک کنید و با پیاده روی از ادامه مسیر لذت ببرید. همچنین در میان راه می‌‌توانید از مناظر زیبای روستا لذت ببرید. با قدم زدن در دل جنگل می‌توانید شاهد پوشش گیاهی متراکمی از درختانی چون بلوط ، آکاسیایی ، گلابی ، له له خزر ، شمشاد ، انار ، ارجنگ ، آلوچه ، گردو باشید که تنها بخشی از جاذبه این روستا را تشکیل می‌دهد.

البته به یاد داشته باشید به دلیل رطوبت محیط جنگل و آبشار، سنگ‌های اطراف آن بسیار لزج و لغزنده است بنابراین کفش مناسب پیاده روی به همراه داشه باشید.

جاذبه‌های اطراف آبشار زمرد

از آنجایی که آبشار زمرد با تالش فاصله چندانی ندارد می توانید پس از بازدید از دریاچه به سمت تالش بروید و از جاذبه‌های این شهر مانند پارک جنگلی سیاه داران ، غار سوباتان ، دریاچه سراگاه ، پارک جنگلی گیسوم دیدن کنید. همچنین می‌توانید پس از آن به آستارا نیز بروید که در فاصله ۳۰ کیلومتری از حویق قرار دارد.

مردم روستای حویق علاوه بر کشاورزی به دامداری نیز مشغول هستند از این رو مراتع چشم نوازی در این روستا و اطراف آن به چشم می خورد. فراموش نکنید اگر به این روستا سفر کردید حتما غذاهای محلی آن مانند کویی تره و ماهی شکم پر را امتحان کنید. علاوه بر این می‌تواندی از محصولاتی که در حویق تولید می‌شود مانند برنج، لبنیات، عسل، گیلاس نیز به عنوان سوغاتی تهیه کنید.

آبشار زمرد تالش؛در دل جنگل های سبز گیلان/عکس

آبشار زمرد تالش؛در دل جنگل های سبز گیلان/عکس

آبشار زمرد تالش؛در دل جنگل های سبز گیلان/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار