gardeshban.ir

مرکز نگهداری از فیل های یتیم (به انگلیسی: Pinnawala Elephant Orphanage) همان‌طور که از نام آن نیز پیداست، پرورشگاهی است که در آن از فیل های بی سرپرستی که از گله جا مانده اند، یا والدین آن ها کشته شده اند، نگهداری و مراقبت می کنند.
کد خبر: ۳۲۵۰۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹-1399 July 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
این پرورشگاه که در ۴۱ متری شهر کندی و در روستای دیدنی پیناوالا واقع شده، بزرگترین گله فیل محبوس آسیا (۴۳ فیل نر و ۶۸ فیل ماده) را در خود جای داده است. فضای وسیعی که به نگهداری فیل ها در این مرکز اختصاص داده شده، زندگی دسته جمعی فیل ها را در مکانی بسته امکان پذیر کرده و تماشای چگونگی تعامل این موجودات دوست داشتنی با یکدیگر را برای دوستداران طبیعت و خریداران بلیط هواپیما سریلانکا فراهم ساخته است.

چرا بازدید از مرکز نگهداری از فیل های یتیم پیشنهاد می شود؟

مرکز نگهداری از فیل های یتیم در کنار باغ های گیاه شناسی سلطنتی در مکانی وسیع و خوش منظره، در قلب طبیعت تماشایی روستای پیناوالا واقع شده است.

از برترین جاهای دیدنی سریلانکا برای آشنایی با فیل ها و کسب اطلاعاتی مفید درباره این موجودات تماشایی به حساب می آید.

امکان تماشای زندگی گروهی فیل ها و حمام گرفتن آن ها از نمایی نزدیک را میسر ساخته است.

تاریخچه مرکز نگهداری از فیل های یتیم

مرکز نگهداری از فیل های یتیم با هدف نگهداری و مراقبت از فیل های نابالغی که در طبیعت رها شده اند، توسط سازمان حمایت از حیوانات وحشی سریلانکا در سال ۱۹۷۵ تاسیس و راه اندازی شد. 

این مرکز در ابتدا در پارک ملی ویلپاتو قرار داشت، اما بعدها به مجموعه گردشگری بنتوتا منتقل گشت و از آنجا به باغ وحش دهیوالا انتقال یافت. اما باغ وحش دهیوالا نیز از نظر وسعت برای نگهداری از این حیوانات مناسب نبود، و هرچه برتعداد آن ها افزوده می شد، فضای کافی برای نگهداری و مراقبت از آن ها کاهش میافت. سرانجام این مرکز به زمین کشت نارگیلی که در مجاورت رودخانه ماها اویا قرار داشت، منتقل شد. خوشبختانه این زمین از وسعتی برابر با ۱۰ هکتار برخوردار بوده و فضای مناسب و کافی برای نگهداری از این حیوانات را در اختیار متولیان این مرکز قرار داده است.

کیفیت نگهداری از فیل ها

اکثر فیل های موجود در این مکان در وضعیت جسمانی بسیار خوبی بسر می برند و در شرایط بسیار مطلوبی نگهداری می شوند، اما با این‌حال بسیاری از دلواپسان محیط زیست از نحوه و کیفیت نگهداری فیل ها در این مرکز ابراز نگرانی کرده اند و در تلاش اند تا با جمع آوری اعانه مردمی، بودجه کافی برای فراهم ساختن مواد غذایی مورد نیاز این موجودات را فراهم سازند. 

ممکن است برخی از بازدیدکنندگان با دیدن فیل های خردسال محصور در فضایی بسته، از نحوه نگهداری این موجودات رنجیده شوند، اما باید این نکته را در نظر داشت که فیل های نابالغ و خردسال به تنهایی قادر به غذا خوردن نیستند و باید تا رسیدن به سن بلوغ، در محیطی بسته نگهداری شوند.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از مرکز نگهداری از فیل های یتیم چقدر است؟

از آنجایی که نگهداری و مراقبت از فیل ها هزینه بسیار بالایی دارد، بازدید از این مرکز نیز مستلزم پرداخت هزینه ورودی است. در واقع این هزینه برای ساکنین سریلانکا و افراد بومی این منطقه بسیار کمتر از هزینه ای است که برای گردشگران در نظر گرفته شده است. اما توجه داشته باشید که شما با صرف هزینه ای اندک، نه تنها از مکانی دیدنی بازدید می کنید، بلکه در حفظ و نگهداری این مرکز سهم بزرگی ایفا خواهید کرد. 

در مورد مدت زمان پیشنهادی از مرکز نگهداری از فیل های یتیم باید گفت که این امر کاملا به شما بستگی دارد، اگر محدودیت زمانی دارید، یک ساعت زمان برای بازدید از این مکان کافی است، و اگر دوست دارید از نزدیک تماشاگر زندگی جذاب و تماشایی گله فیل ها باشید، به زمان بیشتری برای این کار نیاز دارید.

فصل مناسب برای بازدید از مرکز نگهداری از فیل های یتیم چه زمانی است؟

ماه های میانی سال بهترین زمان برای بازدید از مرکز نگهداری از فیل های یتیم به حساب می آیند، اما در نظر داشته باشید که ماه های ژوئن تا آگوست، شلوغ ترین زمان سال برای سفر به این مکان بشمار می روند و سفر در این زمان از سال ممکن است هزینه زیادی را بابت خرید بلیط هواپیما خارجی یا اقامت در سریلانکا به شما تحمیل کند.

چگونه به مرکز نگهداری از فیل های یتیم برویم؟

برای دسترسی به مرکز نگهداری از فیل های یتیم، ابتدا باید با قطار به سمت شهر کندی سفر کنید و در رامبوکانا پیاده شوید. از آنجا می توانید با استفاده از اتوبوس هایی که رامبوکانا را به مقصد کگاله ترک می کنند، به راحتی به مرکز نگهداری از فیل های یتیم دست یابید.

در نزدیکی مرکز نگهداری از فیل های یتیم از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

موزه چای مک وودز: ۱۷۰ متر
بوستان ادویه جات: ۱۸۰ متر
رودخانه ماها اویا: ۳۵۰ متر
آکواریوم آکوا برو: ۸۰۰ متر
معبد یودگاهاما: ۱.۹ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی مرکز نگهداری از فیل های یتیم برای اقامت وجود دارد؟

ویلا پانیوالا اند رستوران: ۲۰ متر
هتل الفنت لابی: ۱۲۰ متر
سوانی پیناوالا هوستی: ۱۷۰ متر
میهمان‌سرای گرین لند: ۱۹۰ متر
هتل پینالاندا: ۳۵۰ متر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به مرکز نگهداری از فیل های یتیم هستند؟

ماداپاوانا رستوران اند فود کرنر: ۱۹ متر
دی ان کی بیک شاپ: ۲۴ متر
یامی برگر: ۱۴۰ متر
گرین لند جویس بار: ۱۹۰ متر
مک وودز تی کفه: ۲۵۰ متر

مرکز نگهداری از فیل های یتیم کندی+عکس

مرکز نگهداری از فیل های یتیم کندی+عکس

مرکز نگهداری از فیل های یتیم کندی+عکس

مرکز نگهداری از فیل های یتیم کندی+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار